חרדים10 | יום א' תמוז ה׳תשפ״ב 30.06.2022

פיגוע בקבר יוסף בשכם; מח"ט שומרון ושני מתפללים נפצעו

מפקד חטיבת שומרון, אלוף משנה רועי צוויג, נפצע באורח קל מרסיס בבטנו, מירי מאסיבי של מחבלים בקבר יוסף בשכם, הלילה. המח"ט הפצוע סירב לטפל בפציעתו לפני שסיים את פינוי כלל המתפללים תוך שמירה על ביטחונם • שני מתפללים נוספים נפצעו באורח קל 
פיגוע בקבר יוסף בשכם; מח
צילום: המועצה האיזורית שומרון

 מאות בני אדם נכנסו הלילה (חמישי) לקבר יוסף בשכם. במהלך אחת הכניסות בוצע ירי בידי מחבלים לעבר המתפללים. שלושה נפצעו קל.

מפקד החטיבה המרחבית שומרון, אלוף-משנה רועי צוויג, נפגע מרסיס ירי בבטנו ופונה במסוק צבאי לבית החולים בילינסון.

הכניסה התקיימה כחלק מהכניסות הקבועות של המועצה האזורית שומרון בסיוע מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה ובליווי צה”ל.

דובר צה”ל מסר על הפיגוע: “במהלך כניסת מאות מתפללים הלילה למתחם קבר יוסף בעיר שכם שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון, נפתחה אש מאסיבית על ידי מחבלים חמושים לעבר מתחם הקבר.

“לוחמי צה”ל השיבו באש לעבר מקורות הירי. כתוצאה מירי החמושים, נפצעו שני אזרחים.

“בנוסף, מפקד החטיבה המרחבית שומרון, אלוף-משנה רועי צוויג פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים לאחר שנפגע ככל הנראה מרסיס ומוגדר באורח קל.

“כוחות צה״ל פינו את כלל האזרחים ממתחם הקבר אל מחוץ לעיר שכם”.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: “ראינו בשידור חי את האלימות והברבריות של ה’רשות הפלסטינית’, שיורים במתפללים בקבר יוסף, זמן קצר לאחר ששברו ושרפו את המקום. אנחנו עם ישראל, מתמודדים מול הברבריות של הרשות הפלסטינית, ואנחנו ננצח אותה.

“מח”ט שומרון אל”מ רועי צוויג, סירב לטפל בפציעתו ואפילו לבדוק אותה, לפני שסיים את פינוי כלל המתפללים בצורה בטוחה. הוא גיבור אמיתי, ואני מצדיע לו בשם כל עם ישראל. אל מול הגבורה הזו של חיילי צה”ל ומפקדיו אנחנו רואים את השפלות והפחדנות של הברברים מהרשות הפלסטינית, שיורים מתפללים שלווים בקבר יוסף, זמן קצר לאחר ששברו ושרפו את המקום הקדוש”.

“אנחנו מחזקים את חיילי צה”ל, את מח”ט שומרון רועי צוויג, את כל האזרחים שהגיעו לקבר להתפלל, אנחנו נחזור לקבר יוסף בצורה מלאה, רק צה”ל מסוגל לשמור על המקום הזה, פיגועים מתאפשרים כי הממשלה לא נותנת לצה”ל לחזור לקבר יוסף כפי שמוסרי וכפי שנדרש. יש לי הודעה למי שחושב שיבריחו את עם הנצח ברובים וטרור: אנחנו לא נוותר על האחיזה בקבר יוסף, אנחנו נמשיך להגיע לקברו של יוסף. אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל ואנחנו ננצח את הטרור הברברי של הרשות הפלסטינית”.

שר האוצר ויו”ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים מפיגוע הירי הלילה במתחם קבר יוסף בשכם. הלוחמים אשר פעלו באזור הפגינו נחישות ופעלו כמצופה מהם- במהירות ובחדות. אני מייחל לחזרתו המהירה של מח״ט שומרון, אל״ם רועי צוויג, לפעילות מבצעית – בדיוק לאנשים כמוך צה״ל זקוק, אנשים עם עוז רוח ודוגמה אישית”.

יו”ר מפלגת נעם ח”כ אבי מעוז: “אחרי שנה של שיתוף פעולה עם התנועה האיסלמית ואוייבי ישראל, שנה של רפיסות וחולשה של ממשלת בנט-לפיד-עבאס הטרור הערבי ממשיך להרים את ראשו. מיד כשנקים ממשלה יהודית-לאומית נדאג לחסל את הטרור ולהשיב את השקט והביטחון בכל רחבי ארץ ישראל”.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.