COL | יום כ"ט סיון ה׳תשפ״ב 28.06.2022

רקטה פגעה ישירות בקניון בקרמנצ'וג, חב"ד מגישה סיוע

הרב שלמה סלמון, שליח הרבי בקרמנצ'וג, יחד עם אנשי הקהילה עמלים על מתן סיוע ויצירת קשר עם משפחות הנפגעים בפגיעת הרקטה במרכז קניות הומה בלב העיר • הרב סלמון: "טרגדיה ענקית"
רקטה פגעה ישירות בקניון בקרמנצ'וג, חב
שליח חב"ד הרב שלמה סלמון, על רקע הקניון המופצץ בקרמנצ'וג

מנדל סופר, אתר 'בית חב"ד'

רקטה רוסית פגעה ישירות בקניון במרכז קרמנצ'וג, אוקראינה. בתקיפה נהרגו לפחות עשרה אזרחים ופצעו רבים נוספים. נשיא אוקראינה ז'לנסקי אמר כי בקניון היו באותה עת כ-1000 איש.

על פי ההערכות, יותר מ-1,000 בני אדם ערכו קניות ועבדו בקניון אמסטור בקרמנצ'וג, במרכז אוקראינה, כאשר רקטה רוסית נפלה פגיעה ישירה בבניין בסביבות השעה 15:30 אתמול, יום שני. בתקיפה נהרגו לפחות עשרה אזרחים ונפצעו רבים.

הרב שלמה סלמון, שליח הרבי בקרמנצ'וג, אומר כי הוא וצוותו בשטח עמלים סביב השעון בניסיון לוודא את שלומם של חברי הקהילה. הרב סלמון שוהה כיום בארץ ונוסע הלוך ושוב בין קהילתו בקרמנצ'וק ובין משפחתו ששוהה בארץ מאז פרוץ הקרבות וההפגזות באוקראינה. "זו טרגדיה ענקית", הוא אומר. "זהו קניון עמוס מאוד, ממש ליד תחנת הרכבת. קרמנצ'וק הייתה עיר בטוחה יחסית; כיום הדברים השתנו".

המלחמה באוקראינה לא מנעה מחב"ד לתפקד בקרמנצ'וג; מתקיימים תפילות יומיות ושיעורי תורה רגילים מתקיימים במרכז חב"ד במרחק של קצת יותר מקילומטר מקניון אמסטור שהופצץ.

תחושת הביטחון הזו הפכה את קרמנצ'וג ליעד עבור פליטים מערים סמוכות כמו חרקוב, וחב"ד סיפקה סיוע לחברי הקהילה היהודית שלהם, לפליטים ולקהילה הרחבה יותר. הרב סלמון מדווח כי חב"ד חילקה זה עתה שוברים למצרכים חיוניים למשפחות רבות למימוש בסופרמרקט הממוקם בתוך קניון אמסטור. "אני מקווה ומתפלל שאף אחד מהמקבלים של השוברים האלה לא יצא לקניות אחר הצהריים", הוא אומר, עדיין מנסה להתקשר לכל מי שהוא יכול.

במקביל, הרב סלמון היה בקשר עם גורמים בעירייה כדי להציע סיוע ולברר מה הוא יכול לסייע למעגל משפחות הנפגעים בתקיפה.

לתרומה ישירה לפעילות הקודש של בית חב"ד בקרמנצ'וג - לחצו כאן>>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.