מערכת COL | יום ז' אלול ה׳תשס״ה 11.09.2005

"מאחורי הקלעים" של הסינגל "אני חושב עליכם"

הסינגל שהוציא בימים אלו הזמר החב"די אברהם פריד, הצליח להלהיב אלפי אנשים שרצו לקנות את הדיסק. גם תחנות הרדיו הדתיות לא מפסיקות להשמיע אותו. המקומון "קול העיר", ראיין את פריד על ההחלטה להוציא את הסינגל: "לפני כשנה קראתי ידיעה על משפט מעניין שנערך בעקבות מאמר של סטונדנטית ששילבה בו פסוק מהתנ"ך והיה דיון אם הדבר מותר או אסור. הסתקרנתי מאות לדעת מה הפסוק ולתדהמתי גיליתי פסוקים מוכרים מירמיהו."המילים המיוחדות הללו תפסו אותי ישר והתפלאתי שעד היום לא התייחסו פסוקים אלו. חיברתי מספר פסוקים עם אותו קשר ויצאו המילים - 'כי אני יודע המחשבות שאני חושב עליכם נאום ה' - מחשבות לשלום ולא לרעה לתת לכם אחרית ותקווה'. התיישבתי ליד הפסנתר ובסיעתא דשמיא, בתוך שעה יצא לי הלחן". אברהם פריד אמנם לא מקשר ישירות בין השיר לביצוע ההתנתקות, אבל מציין כי הדבר זירז את הוצאת השיר. המשך ב'כתבה מלאה'
תהודה נרחבת לסינגל. הכותרת ב"קול העיר"

הסינגל שהוציא בימים אלו הזמר החב"די אברהם פריד, הצליח להלהיב אלפי אנשים שרצו לקנות את הדיסק. גם תחנות הרדיו הדתיות לא מפסיקות להשמיע אותו. המקומון "קול העיר", ראיין את פריד על ההחלטה להוציא את הסינגל: "לפני כשנה קראתי ידיעה על משפט מעניין שנערך בעקבות מאמר של סטונדנטית ששילבה בו פסוק מהתנ"ך והיה דיון אם הדבר מותר או אסור. הסתקרנתי מאות לדעת מה הפסוק ולתדהמתי גיליתי פסוקים מוכרים מירמיהו.

המילים המיוחדות הללו תפסו אותוי ישר והתפלאתי שעד היום לא התייחסו פסוקים אלו. חיברתי מספר פסוקים עם אותו קשר ויצאו המילים - "כי אני יודע המחשבות שאני חושב עליכם נאום ה' - מחשבות לשלום ולא לרעה לתת לכם אחרית ותקווה". התיישבתי ליד הפסנתר ובסיעתא דשמיא, בתוך שעה יצא לי הלחן". אברהם פריד אמנם לא מקשר ישירות בין השיר לביצוע ההתנתקות, אבל מציין כי הדבר זירז את הוצאת השיר.

"תמיד חיזקתי והופעתי בפני התושבים בגוש-קטיף וגם הפעם, לאור המראות הקשים של גירוש יהודים מאדמתם והשארתם כפליטים, לא יכולתי להישאר אדיש.

"הם עשו קידוש ה' גדול מאוד בכך שלא השתתפו בהצגה שחשבו לעשות איתם. הפחידו אותנו שיהיו מכות ותמונות של אלימות וההיפך, היו מראות של שירים ואמונה של המתיישבים ואני חשבתי שזה הזמן להוציא את השיר שהמילים כל-כך מתאימות לתקופה הזו. זה שיר של תקווה ותפילה ואני מקווה שהוא אכן יגרום לחיזוק לכלל ישראל. כולנו זקוקים לנחמה ולתקווה לגאולה שלמה".

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
איפוה?
ז' אלול ה׳תשס״ה
יכולים לשמוע אותו באינטרנט???
2.
זכיות יוצרים
ח' אלול ה׳תשס״ה
כפי שאוכל לתאר הסיבה שאינו נימצא באינטרנט, כיון שיש לו זכות יוצרים, וכמו שאנו מכירים השוק באם יהיה מצוי בקלות להשיגו יפסיד הרבה קונים, וגם אילו שהם גם חרדים גם בממונם, שרוצים שגם הכסף יהיה כשר (וגם על זה שואלים לרב כמו כל שאילות איסור והיתר) ילמדו על עצמם היתר גדול, כיון ששמו אותו על האינטרנט הרי זה הוכחה הכי גדולה שהיפקיר את זכויות היוצרים שלו ולכן השיר הזה מותר לעתיק ולהעתיק ולהעתיק עד בלי סוף כי הרי מחל על זכויותיו, ולכן באם רוצים לשמוע שישלכו הזמנה לחנות עם כסף וישלחו מבוקשך.
שיתברכו כולם בשנה טובה ומתוקה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.