שניאור דייטש | יום כ"ז סיון ה׳תשפ״ב 26.06.2022

המאבק על בית הספר לחב"ד: בצלאל מזרחי מקעקע הטענות

מ"מ ראה"ע קריית מלאכי ר' בצלאל מזרחי, מתייחס לראשונה לטענות 'עציון' שכביכול הקצאת בית הספר נועדה עבורם, ומגבה את דבריו במסמכי הפרוטוקולים של העירייה ואישור התב"רים • "רק לפני שנתיים תוכנן בית הספר להיבנות בכרמי הנדיב", אומר מזרחי. "כך שהטענות מושללות מהיסוד" • הוא מגיב גם על הטענות שכביכול יו"ר הועד הרב גורודצקי ז"ל ויתר על בית הספר של חב"ד לטובת עציון
המאבק על בית הספר לחב
במרכז: מ"מ ראש העיר ונציג חב"ד בצלאל מזרחי. מימין: בית ספר המריבה ב'כרמי הנדיב'. בעיגול הירוק: תב"רים נפרדים לשני בתי ספר, האחד לחב"ד בכרמי הנדיב והשני ב'עציון'

כפי שפרסמנו ועקבנו כאן ב-COL אחר הפרשייה, בית הספר עציון טוען כי בית הספר בן 24 כיתות שנבנה בשכונה החדשה 'כרמי הנדיב', הוקצה מראש בעבורו, מה שהוכחש על ידי קהילת חב"ד בתוקף.

'ועד נחלת הר חב"ד' פנה במכתב חריף לראש העיר אליהו ללו זוהר, כי יקיים את הבטחתו המפורשת למד"א הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי ויקצה את בית הספר לטובת מצוקת הכיתות הקשה של ילדי חב"ד, שמונים בערך פי שלושה(!) מילדי עציון.

ב'עציון' לא מרפים, וטוענים מעל כל במה כי בית הספר הוקצה עבורם, כולל בראיונות בכלי תקשורת מקומיים, לחץ של רבנים ועסקנים, ובעיקר לחץ כבד על ראש העיר בטענה - 'כולה שלי'.

מסתבר כי לפני כחודשיים, ראש העיר מר ללו זוהר עצמו הבטיח חגיגית לרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, כי במסגרת 'פשרה' – 12 כיתות יוקצו לחב"ד ו-12 כיתות יוקצו ל'עציון'.

במכתב של מ"מ ראש העיר, עו"ד בצלאל מזרחי, הוא מקעקע את הטענות שכביכול בית הספר הוקצה כולו מראש עבור עציון, כבר בשלב מוקדם של לפני כ-9 שנים, ומוכיח זאת באמצעות צילומי הפרוטוקולים, הפרוגרמה ואישורי התב"רים במועצת העיר.

בשלב הפרוגרמה מול משרד החינוך נקבעו 24 כיתות ולא יועד בית הספר לגורם ספציפי אלא "המוסד המקושר לאתר טרם נקבע". (ראה צילום מצורף)

 

בשלב אישורי התקציב במועצת העיר משנת 2019, ניתן לראות כי מדובר בשני תב"רים נפרדים לחלוטין: תב"ר אחד נפרד עבור בית הספר עציון ברחוב בר יהודה, ומתחתיו תב"ר נוסף לבית ספר חדש ב'כרמי הנדיב'. (ראה צילום המסמך)

בצלאל מזרחי, מ"מ ראש העיר קרית מלאכי: "פרוטוקול ישיבת מליאת עיריית קרית מלאכי בכ"ג טבת התש"פ 20.1.20, בישיבה הובא למועצת העיר, לאשר תב"ר עבור בניית בית ספר עציון ותב"ר נוסף ונפרד עבור בית ספר יסודי בשכונת כרמי הנדיב. עינינו הרואות, שיש תב"ר בנפרד לעציון במיקומו הנוכחי ותב"ר נוסף לכרמי הנדיב.

בקשר לטענות כי כביכול בית הספר הוקצה מראש לעציון, וכי הרב גורודצקי ז"ל ויתר עליו לטובת עציון, מגיב מזרחי: "בשנת 2013, שכונת כרמי הנדיב עוד לא החלה להיבנות", הוא מציין ומוסיף: "יתרה מזאת, אני היחיד שניהל את המו"מ הקואליציוני מטעם חב"ד וש"ס, ישבתי על פרטי הדברים, עם הרב גורדצקי ז"ל ואני מדגיש שמעולם לא דובר איתי ו/או איתו בנוכחותי על בית ספר עציון בכרמי הנדיב.

עוד מוסיף מזרחי: "הרב גרודצקי ז"ל אף לא אמר לי בשום שיחה שנעשתה בנינו על סיכום כלשהוא בנושא בית ספר עציון, אף אחד לא ישב על הסכם עם הרב גורדצקי בלעדיי.

"ברור אם כך שבית ספר עציון לא תוכנן עד לפני שנתיים להבנות בכרמי הנדיב!"

COL ימשיך לעקוב ולדווח אחר פרשיית בית הספר חב"ד בקריית מלאכי.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.