COL | יום כ"ה סיון ה׳תשפ״ב 24.06.2022

הפתעה בפינלנד | הרב זלמן וישצקי

למה הייתי מצומרר מהפתעה בחנוכת בית חב"ד בפינלנד, ומה הכי מצא חן בעיני נשיא הקהילה היהודית • טורו השבועי של שליח הרבי בבאזל שווייץ, הרב זלמן וישצקי, מיוחד ל-COL  
הפתעה בפינלנד | הרב זלמן וישצקי
ביום רביעי בשעות הבוקר עליתי יחד עם חברי הטוב, הרב חיים דרוקמן מלוצרן על טיסת פינאייר מציריך להלסינקי. הלסינקי מאוד יפה אבל זו לא הייתה הסיבה לנסיעתנו, טסנו שעתים וחצי וגמענו 2400 קילומטרים כדי לחגוג יחד עם חברנו האהוב והיקר, הרב בנימין וולף את ׳חנוכת הבית׳ של בית חב״ד פינלנד, איתו ועם בני ביתו.
 
מכיר אני את בנימין זה למעלה מעשרים שנה.
 
ידעתי את מסירותה של רעייתו איטא ואת חדוות השליחות אצל ילדיהם. הילדים שלנו חברים. 
 
כשליח יודע אני טוב מאוד עם מה הם מתמודדים וכמה הרגע הזה מכונן וגדול, הרגשתי כאילו השמחה היא שלי. 
 
ידעתי שזה להם 19 שנה בשליחות הרבי בהלסינקי, קיבלתי לא פעם דרישת שלום מאנשים שסעדו על שולחנם או רק עברו אצלם. 
ידעתי שהם קנו בניין.
 
ידעתי גם שהבית נקרא על שם סמי ושרלוט רוהר ז״ל, נזכרתי איך סמי סיפר ליבבקרו בבאזל על הקשר המיוחד שלו עם רבצ׳ין איטא וולף עוד מאז הייתה ילדה בת שנה, כשהגיעה יחד עם הוריה הרב יהושע בנימין ורבקה רוזנפלד להיות שלוחים בבוגוטה שבקולומביה.
 
אבל להפתעתי הרבה, יש גם הרבה ׳לא ידעתי׳.
 
לא ידעתי שהם לא שליחי חב״ד הראשונים בפינלד.
 
לא ידעתי שילדיהם הם לא ילדי השלוחים הראשונים שנולדו בפינלד.
 
לא ידעתי ששבעים שנה לפני בואם, בתר״צ (1930), רבי יוסף יצחק שניאורסון, השישי בשושלת חב״ד וחמיו של הרבי שלנו שלח את הרב מרדכי אליהו שווי ז״ל לפינלנד והוא במשך חמש שנים האיר את פינלנד באור יקרות של תורה וחסידות, שיעורי תורה עם מבוגרים וילדים - את אחד מהם בנימין ואיטא פגשו כשהיגעו לפינלנד.
 
ושיא ההפתעה, לא ידעתי שהרב שווי הוא סבא רבה של הרבנית איטא וולף. שבנו, סבה, הרב אייזיק שווי ז״ל נולד בעצמו במקום השליחות.
 
מצומרר מההפתעה עמדתי שם מביט בילדי משפחת וולף וקולט שהם דור חמישי של שלוחים. דור חמישי של אנשים שבהגדרת המהות שלהם, הם מסורים ונתונים למען עם ישראל, למען כל איש ואשה ילד וילדה. הם לא הראשונים במשפחתם שנולדו לחיי שליחות, גם לא ההורים שלהם. כמוהם גם הסבא רבא שלהם נולד לחיי שליחות. בפינלד, בדיוק כמוהם.
 
והיה עוד משהו אחד שחדר את הכרתי רק כשכבר הייתי בדרך לטיסת החזור לציריך. קלטתי שהיינו בפינלד, פגשנו מאות בני אדם ולא שמענו מילה אחת על נאט״ו גם לא על פוטין. תמורת זאת שמענו הרבה על אהבה ועל הרבי מלובביץ'. האנשים דיברו על האהבה שלהם כלפי הרב בנימין ואיטא וילדיהם, הדוברים הזכירו את הרבי מלובביץ שלאורו ובשליחותו קם והיה כבוד הבית הגדול הזה.
 
תמונת הרבי והכיתוב על הקיר בבית חב"ד בפינלנד

 
ונשיא הקהילה היהודית בהלסינקי, מר ירון נדבורניק חיבר בין הדברים כשאמר בהתרגשות בלתי מוסתרת שמכל חדרי הבית המרשים מצא חן בעיניו הקיר עליו תלויה תמונתו של הרבי והדברים החקוקים מעליה: עשה מעשים חמים ומאירים למען אחרים, והקב״ה יעשה מעשים חמים ומאירים למענך. 
 
שבת שלום,
הרב זלמן וישצקי
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.