מערכת COL | יום כ"ה סיון ה׳תשפ״ב 24.06.2022

רק אחרי חזרת השלוחים: היהודי נכנס בבריתו של אברהם אבינו

ערב שבת מברכים תמוז: בבירת אוקראינה התקיימה חגיגת ברית מרגשת, לאחיו של אחד ממקורבי הקהילה, שבנערותו עלה לארץ בפרויקט "ילדי צרנוביל", אך לא עבר ברית בשל סירוב אביו • השליח הרב לבנהרץ מגולל את הפרטים
רק אחרי חזרת השלוחים: היהודי נכנס בבריתו של אברהם אבינו
חיים ואחיו עם הרב לבנהרץ

לפני ארבעה חודשים, כשפרצה המלחמה באוקראינה, התייצב בבניין הקהילה היהודית ״שמחה חב״ד״ בקייב צעיר בשם חיים (ויטאלי), בן שלושים, המתגורר בעיר, ושאל במה אפשר לעזור.

מאז, במשך 120 ימים נמצא ויטאלי במערך הסיוע ההומניטרי ליהודי קייב. בכל יום הוא מחלק מנות חמות למאות יהודים ברחבי העיר. הוא כבר המצין שעות בתורים ארוכים לבתי מרקחת כדי לספק לקשישים יהודים ונזקקים תרופות מצילות חיים. הוא התחיל בזה כשהעיר היתה תחת הפגזות, המשיך גם תחת מחסור חמור בדלק, דבר לא עוצר אותו.

"זה לא היה המפגש הראשון שלנו עם חיים", מספר הרב מרדכי לבנהרץ, שליח הרבי בקייב. "לפני כחמש שנים, במהלך ההכנות לחגיגת ״בר בת מצווה״ מפוארת לילדי הקהילה, חיפשנו בד לתפירת חצאיות חגיגיות לבנות המצווה. הגענו לחנות בדים סיטונאית, ואחד העובדים שנחלץ לעזרתנו שאל אותנו אם אנחנו מהארץ.

"ענינו שכמובן, ושאלנו את הפונה אם הוא יהודי. התברר שחמש עשרה שנה קודם לכן, חיים ואחיו היו בפרוייקט ״ילדי צ׳רנוביל״ בכפר חב״ד. הם היו אז קטינים ואביהם סירב לאשר להם לעבור ברית מילה. מאז הוא הצטרף אלינו, לשיעורי היהדות בפרויקט 'סטארס'".

מוסיף ומספר הרב לבנהרץ: "לאחרונה זכינו לחזור לקייב, ולהיות עם הקהילה בשבת מברכים חודש סיוון. במהלך הסעודה כנהוג, כל אחד אמר כמה מילים 

"כשהגיע תורו של חיים, הוא סיפר על אחיו המבוגר ממנו בשנתיים, כך שהיה ברור מה תהיה ההחלטה הטובה שלו לקראת חג השבועות… לדאוג לכך שאחיו, שעדין רחוק מתומ״צ, יגיע לביהכ״נ לשמוע את עשרת הדיברות בחג השבועות. ואם כבר יש שעת רצון, אז למה להסתפק במועט? השלב הבא - ברית מילה!!! כולם ענו ״לחיים!״ והביצוע יצא לדרך

"לא עבר חודש, תיכף שבת מברכים חודש תמוז, ואחיו של חיים יהודי כשר למהדרין, ויקרא שמו בישראל אלכסנדר. הברית בוצע ע״י המוהל המפורסם בעל המסירות נפש מאוקראינה ד״ר ר׳ יעקב גייסינוביץ׳ ממוהלי ארגון העולמי ׳ברית יוסף יצחק׳ בראשות הרב ירון עמית.

"ברית מרגשת נערכה בקהילה, בעיצומה של המלחמה, עצם קיומה חיזק את כולם באמונה וביטחון שעוד נזכה לימים טובים יותר כאן בקייב, והחיים היהודים לא עוצרים בכל מצב".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כשכתבתם
כ"ז סיון ה׳תשפ״ב
רחוק מקיום תומ''צ ודאי התכוונתם שמצבו הרוחני עדיין מאוד לא כפי שצריך או כדומה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.