שניאור דייטש | יום כ"ד סיון ה׳תשפ״ב 23.06.2022

בנט שוקל שלא להתמודד; מסתמן: בחירות בז' חשוון

ניסיונות אחרונים של המפלגות החרדיות למנוע בחירות וללחוץ על הליכוד לצרף את גדעון סער ותקווה חדשה לממשלת ימין-חרדים. בנט שוקל לפרוש ולקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים
בנט שוקל שלא להתמודד; מסתמן: בחירות בז' חשוון
ההצבעה על פיזור הכנסת, אתמול (צילום מסך: 'כאן 11', ערוץ הכנסת)

לאחר שהחוק לפיזור הכנסת עבר אמש עם הסכמה 'מקיר לקיר' בכנסת, עם 110 מצביעים בעד, יו״ר ועדת הכנסת חה״כ ניר אורבך מודיע הבוקר כי ועדת הכנסת תתכנס ביום שני הבא לדון בהמשך החקיקה בדרך לפיזור הכנסת.

ואילו במפלגות החרדיות מנסים לקדם יוזמה ולרקוח דיל עם הליכוד, ולהציע לגדעון סער לשמש ראש ממשלה חליפי, בשלב זה בליכוד מתנגדים לרעיון. כך פורסם הבוקר (חמישי) בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב'.

על פי ההצעה, ימונה גדעון סער לראש ממשלה לתקופת מעבר, כדי לתת סיכוי אחרון לניסיון לצרף את תקווה חדשה ובכך להקים ממשלת ימין עם החרדים ותקווה חדשה. כאמור בליכוד מסרבים בתוקף להצעות הללו, למרות דברי נתניהו כי הוא בוחן אפשרויות של הקמת ממשלה ללא צורך בהליכה לבחירות.

גם ח"כ איתמר בן גביר, שלאחרונה מזנק בסקרים, מצדד באפשרות הזאת, אך מסייג ש"בתנאי שתהיה באמת ממשלת ימין, במעשים ולא בדיבורים".

האם נפתלי בנט ירוץ בכנסת הבאה? ב'כאן חדשות' פורסם כי יו"ר ימינה הודיע לחברי כנסת במפלגתו כי הוא שוקל "לקחת פסק זמן" מהחיים הפוליטיים, ושהוא יעדכן אותם בקרוב על החלטתו הסופית. אם אכן יחליט בנט לפרוש מהמירוץ, מספר בכירים בסיעתו גם ילכו בדרכו ויפרשו מהפוליטיקה.

מתי יתקיימו הבחירות? אתמול נערכו שיחות תיאום בין הקואליציה לאופוזיציה לגבי תאריך הבחירות, כשהתאריך המסתמן כעת הוא הראשון בנובמבר - ז׳ חשוון.

התאריך המוצע נוח לחרדים, שחששו מבחירות בתקופת החגים, אז יהיה קשה יותר לשנע מצביעים לבחירות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.