הרב שמואל רסקין | יום כ"ד סיון ה׳תשפ״ב 23.06.2022

מהי הדרך הכי טובה להשפיע על האדם האחר בחייו? | צפו

דני בן השש היה מכור קשות לשוקולד ומתוקים. ההורים היו מאוד מודאגים, זה פשוט הזיק לו, אך הוא לא יכול היה לתפקד בלי השוקולד, והם לא ידעו מה לעשות • הם פנו לכל מיני אנשי מקצוע, אבל שום דבר לא עזר. אמרו להם שדווקא המורה שלו בכיתה א', יש לו כוח השפעה על התלמידים, אולי הוא יעזור • מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה
מהי הדרך הכי טובה להשפיע על האדם האחר בחייו? | צפו

דני בן השש היה מכור קשות לשוקולד ומתוקים. ההורים היו מאוד מודאגים, זה פשוט הזיק לו, אך הוא לא יכול היה לתפקד בלי השוקולד, והם לא ידעו מה לעשות. הם פנו לכל מיני אנשי מקצוע, אבל שום דבר לא עזר. אמרו להם שדווקא המורה שלו בכיתה א', יש לו כוח השפעה על התלמידים, אולי הוא יעזור.

פנו ההורים אל המורה והתחננו אליו: "אולי תנסה להשפיע על הילד שלנו שיפסיק עם ההתמכרות הקשה הזו לשוקולד?", והמורה השיב: "זו משימה לא פשוטה בשבילי. אני אוכל לעשות את זה רק בעוד חודש". ההורים ניסו לשדל: "אבל למה עוד חודש?" אך הוא בשלו: "כבר אמרתי שאני אעזור, בבקשה תניחו לי, בעוד חודש אני אשתדל לעשות את זה".

לאחר חודש פגש המורה את דני וישב איתו במשך שעה ארוכה. הוא הצליח להשפיע, ודני יצא מהחדר עם החלטה אמיצה וחזקה שהוא הולך להיגמל מהמתוקים. וכך היה, דני עמד בזה במשך חודשים רבים. לאחר תקופה באו ההורים אל המורה בכדי להודות לו: "אנחנו כל כך מעריכים את מה שעשית לילד שלנו!". לאחר חילופי דברים, שאלה האם: "יש משהו שמאוד מסקרן אותי - למה אמרת לנו לחכות חודש?".

השיב המורה: "עכשיו אני יכול לספר לכם. כשאתם פניתם אליי, גם אני בעצמי הייתי 'סוג של מכור' לשוקולד ומתוקים. תהיתי, איך אני יכול אהיה להשפיע על מישהו, במשהו שאני בעצמי נגוע בו? החלטתי לנסות בעצמי להיגמל מזה במשך חודש, ואם אני אצליח - אני כבר אדע להשפיע עליו ממקום אחר, בגובה העיניים, ממקום שאני בעצמי הייתי בו. וברוך ה', כך היה".

בשבת הקרובה אנחנו מברכים את חודש תמוז הבא עלינו לטובה. בחודש תמוז אנחנו מציינים את יום ההילולא של הרבי הגדול שלנו, ביום ג' בתמוז. הרבי האמין שכל יהודי הוא מנהיג, ולכל אחד יש כוח גדול להשפיע בעולם, וזוהי השליחות שלנו. בכדי להשפיע ולהאיר את העולם, אנחנו צריכים גם להאיר את עצמנו, לתקן את עצמנו, וכך נוכל להיות דוגמה מוצלחת ולהעניק אור לכל העולם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.