צבי סופר | יום כ"ב סיון ה׳תשפ״ב 21.06.2022

הוריו של בחור הישיבה הנעדר: "לפחות שיהיה קצה חוט"

אמו של תלמיד הישיבה מוישי קליינרמן שנעדר 87 ימים בוועדה לביטחון פנים: "אנו בסיוט מתמשך. לפחות שיהיה קצה חוט. אין לנו מושג מה עובר הילד הזה. האם הוא חי או מת. נפל לוואדי לתהום? • אביו של מוישי: "מדובר בחיים של ילד והמדינה צריכה לקום על הרגליים"
הוריו של בחור הישיבה הנעדר:
צילום: ערוץ הכנסת

ועדת ביטחון הפנים קיימה היום (שלישי) דיון בהתמודדות המשטרה עם חיפוש אחר נעדרים - דיון בעקבות היעלמותו של בחור הישיבה מוישי קליינרמן, מזה 87 ימים.  יו"ר הוועדה, בן ארי, אמרה בפתח הדיון: "כשיש סוגיה חשובה ובוערת פנו אלי ונעתרתי לקיים דיון בנושא, כולל פניית יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי. למרות שהוועדה לא מטפלת בנושאים ספציפיים, אנחנו נתייחס להיעלמות של מויישי קליינרמן ובנושא הרחבת הטיפול בנעדרים ומאמצי החיפוש אחריו". 

אמו של מוישי קליינרמן שנעלם מזה 87  ימים, אמרה בבכי בדיון: "אין לי חיים. איך אני יכולה לטפל בשאר הילדים בבית? אני מרגישה שאין אף אחד שמחזיק את הפרשה של מוישי. 2080 שעות אנחנו נמצאים בסיוט מתמשך.

"הראש שלי לא מרוכז. אני מבקשת מכל הגורמים שיש להם השפעה ומה שלא יהיה בסיפור שלו, להחזיר אותו הביתה. לפחות שיהיה קצה חוט. אין לנו מושג מה עובר הילד הזה. האם הוא חי או מת. נפל לוואדי לתהום? אין לי מילים."

אביו של מוישי, שמואל קליינרמן הוסיף: "מדובר בחיים של ילד והמדינה צריכה לקום על הרגליים. אנחנו מאד חוששים שמדובר בחטיפה. מדובר בילד שמחובר למשפחה שהיה תמיד מתקשר. מישהו מחזיק בו אולי לאומני או פלילי. אי אפשר להחליט שלא מדובר בזה".

חברי הכנסת טענו בפני המשטרה כי אינה יש תחושה שהיא אינה עושה די במקרה הזה. 

ח"כ מיכאל מלכיאלי:" 87 ימים ילד נעלם מהבית ובאתר של המשטרה השם שלו לא מופיע. רק אחרי התערבות הוא הועלה לאתר. הדבר הזה מצביע שיש אולי הזנחה ולא לקחו את הסיפור הזה ברצינות".

ח"כ אוריאל בוסו: "אנחנו נמצאים בדיון שלא אמור להתקיים במדינה מתוקנת. אף נציג לא דיבר עם המשפחה ומשהו לקוי בתפישה. אנחנו לא באים בטענות אנו רוצים לשמוע תשובות".

ח"כ אורי מקלב:" הציבור החרדי יתן את כל כולו למען החיפושים במתנדבים ובעזרה אך משטרת ישראל חייבת לתגבר את החיפושים ולהביא את העניין המקצועי ולהדריך מה לעשות".

רפ"ק אריאל גד, ראש חוליית נעדרים במשטרה, ציין בפני הוועדה את נוהל החיפוש אחר נעדרים ואמר: "המשטרה מתמודדת עם 25 אלף נעדרים בשנה. ברגע שיש דיווח אז כל התחנה מתגייסת לטפל באירוע הזה כולל חקירות, בילוש ועוד".

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.