יוסף ברגר | יום כ"ב סיון ה׳תשפ״ב 21.06.2022

הטילים לא יפריעו: בפרבומייסק המשיכו בבניית מקווה חב"ד

גם בעת מלחמה נמשכת בניית מקווה הטהרה בעיר פרבומייסק שבאוקראינה, על ידי שליח חב"ד בעיר - הרב לוי יצחק פרלשטיין • אחרי חודשים של עבודה מאומצת שקצת הואטה בתחילת המלחמה ועכשיו ממשיכה בשיא המרץ למרות הכל, לפני חג השבועות יצקו את בורות הטבילה ואוצרות מי הגשמים למקווה. זהו שלב קריטי בבניית המקווה הדורש הרבה עבודה וגם פיקוח הלכתי צמוד  
הטילים לא יפריעו: בפרבומייסק המשיכו בבניית מקווה חב

גם בעת מלחמה: נמשכת בניית מקווה הטהרה בעיר פרבומייסק שבאוקראינה, על ידי שליח חב"ד בעיר - הרב לוי יצחק פרלשטיין.

העיר פרבומייסק נמצאת במחוז ניקולייב - מקום הולדתו של הרבי - שם מתקיימות כיום קרבות בין צבא אוקראינה וצבא רוסיה. העיר ניקולייב מופגזת באינטנסיביות, אך בפרבומייסק אין הפגזות אלא אזעקות בלבד.

אחרי חודשים של עבודה מאומצת שקצת הואטה בתחילת המלחמה ועכשיו ממשיכה בשיא המרץ למרות הכל, לפני חג השבועות יצקו את בורות הטבילה ואוצרות מי הגשמים למקווה. זהו שלב קריטי בבניית המקווה הדורש הרבה עבודה וגם פיקוח הלכתי צמוד.

למקום הגיע לפקח בשטח הרב דניאל לנאו משלוחי הרבי בקייב, המתמחה בבניה ופיקוח על מקוואות. אחרי זמן רב של ליווי צמוד לקבלן דרך הטלפון, הגיע שלב קריטי שדרש יומיים של פיקוח במקום. הרב לנאו חזר לביקור באוקראינה אחר שמתחילת המלחמה שהה בארץ ישראל. הנסיעה כללה טיסה ויותר מעשר שעות נסיעה ברכבים ומעבר גבול רגלי.

הרב לנדו סיפר ל-COL, כי "בהשגחה פרטית, בשבת שלפני הנסיעה, פגשתי חסיד שסיפר על כך שבעיר גרו הרבה מאוד חסידים ויהודים. ברוך ה' היו לנו יומיים אינטנסיביים מאוד של עבודה ויציקת הבורות הצליחה. העבודה ממשיכה בקצב מהיר ומקצועי מאוד ואני מקווה שבקרוב המקווה יחנך וישמש את הקהילה היהודית".

עוד סיפר כי "בזמן העבודה הייתה אזעקה שמתריעה בפני נפילה אפשרית של טילים. ב"ה הבנתי שבעיר עצמה שום טיל לא נפל ויש רק אזעקות. ראיתי גם את הפעילות העניפה של השליח במקום המתבטאת בזמן המלחמה, בעזרה הומניטרית להרבה מאוד מחברי הקהילה".

מפקח המקוואות מציין כי "שמעתי מהקבלן שגם הגויים מעריכים מאוד את העזרה ההומניטרית של הקהילה. בעזרת ה' אני ממשיך ללוות את הבניה מרחוק ומקווה לברך על המוגמר".

אחרי העבודה בפרבומייסק, הרב לנאו המשיך למקום שליחותו בקייב תחת הרב מרדכי לבנהרץ, לחגוג את חג השבועות יחד עם הקהילה הגדולה שנמצאת שם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.