צביקה קעניג | יום י"ח סיון ה׳תשפ״ב 17.06.2022

ועד חב"ד בנחל'ה חושף מסמך: בית הספר לא תוכנן ל'עציון'

ועד נחלת הר חב"ד חושף שקרים שפורסמו בקריית מלאכי, בצל המאבק לקבלת שטח בית ספר בעיר, סמוך לשכונה, לחב"ד: פרוטוקול מישיבת מועצת העיר מ-20.1.20 מלמד כי העירייה דנה לאשר תב"ר נוסף ונפרד עבור בי"ס בשכונת כרמי הנדיב, כך שעציון לא תוכנן עד לפני שנתיים להבנות בכרמי הנדיב וכל האמירות האלו הם שקר מוחלט. ה'ועד מדגיש: המאבק הוא מול הרשות שהבטיחה, לא שום אף מגזר
ועד חב
ראש העיר קריית מלאכי והמד"א הרב ירוסלבסקי

במכתב שהפיץ ועד נחלת הר חב"ד המתמודד בימים אלו עם הקצאת בי"ס חב"ד בשכונת כרמי הנדיב בעיר, הוא מגולל את הסיפור במלואו:

"לכבוד אנ"ש תושבי נחלת הר חב"ד.

לצערנו הרב, בצל סערת מבנה בית הספר בשכונת כרמי הנדיב, והמאמצים המוצדקים שהפכו לאחרונה לגלויים לקבלו, כפי שהובטח וכפי שראוי ונכון -  ישנם כאלו המפיצים מידע שקרי, שאין לו כל אחיזה במציאות, באמצעי מדיה ובעיתונים שונים שבהם כל אחד יכול לומר ולכתוב כאוות נפשו מבלי לבסס את דבריו או לקחת עליהם אחריות. בשביל לצאת "נקיים מהשם ומישראל", ובכדי להבהיר את הדברים לציבור, הננו לגולל מספר פרטים הקשורים למאמצים לקבלת בית הספר עבור חב"ד.

ראשית, בניגוד לפרסומים אינטרסנטיים ושקריים שונים, מיקום בית הספר לא ניתן ולא הובטח בשום שלב מוקדם, לפני מספר שנים כזה או אחר, עבור בית ספר עציון. ובוודאי ובוודאי שלא ניתנה הבטחה כזו בידיעת נציגי חב"ד. הנציגים שהיו מעורבים באותן שנים בייצוג חב"ד מול הרשויות ובעירייה מכחישים שאי פעם ניתנה הבטחה כזו. מחשבה שהסכמה כזו ניתנה בידי איש ועד נחלת הר חב"ד הינה מופרכת מיסודה לכל בר דעת.

יתרה מזאת, עד לפני כשנתיים עיריית קרית מלאכי כלל לא תכננה לבנות בשטח כרמי הנדיב את בית הספר עבור עציון, אלא להקים במקום בית ספר אחר. וישנם מסמכים ברשותנו המוכיחים זאת.

בשלב כל שהוא, חודשים ספורים לפני הנחת אבן הפינה, הוחלט בעירייה לבנות את בית ספר עציון במיקום הנוכחי, ומיד מחינו על כך. עוד לפני הנחת אבן הפינה. דרשנו שיעבירו את תכנון בית הספר למיקום שונה בקרית מלאכי. זו בקשה הגיונית ומתבקשת נוכח החסר העצום שיש לחב"ד בכיתות לימוד.

ראש העיר שיודע את האמת על ייעוד השטח הנוכחי ביקש מאיתנו לפני מספר חודשים, לאחר משא ומתי ארוך, שנסכים בפשרה למען השלום לכך שאנו נקבל בשלב ראשוני רק חצי מהמבנה ואילו בשלב שני לאחר שייבנה מבנה חדש עבור עציון במקום אחר - את המבנה כולו. אנו פונים לראש העיר: אנא קיים הבטחתך! כך ראוי. כך הובטח. וכך בעזרת השם יהיה.

איננו מעוניינים בניהול התנצחויות ציבוריות בראש כל חוצות, אבל בעקבות המידע המוטעה שהיה מי שדאג להפיץ אנו נאלצים להבהיר את העובדות.

ונדגיש: איננו מנהלים כל מאבק מול מגזרים אהובים ואחרים בקריית מלאכי, כפי שיש גורמים שונים המעוניינים לצייר. המאבק שלנו הוא מול הרשות בקריית מלאכי שהבטיחה להעניק את המבנה לחב"ד וכעת חוזרת בה בשל לחצים.

קהילת חב"ד אוהבת את כל המגזרים בעיר ותעשה כל שביכולתה כדי לקרב לבבות ולהרבות באהבת ישראל כפי שהיה, ובעזרת השם ימשיך להיות, בכל השנים.

לא היינו נדרשים למאבק הזה, בפומבי, בראש כל חוצות, אלמלא ההבטחה מראש העיר הייתה מתמלאת. אנחנו דורשים את שמגיע לנו. ובעזרת השם האמת תנצח.

שבת שלום."

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מענין
כ' סיון ה׳תשפ״ב
בפורטוקול לא צויין שיוקם שטח לתלמוד תורה של חבד אלא לממ"ד שאינו צויין את שמו. אז איפה ההבטחה ? מה גם שיש הבדל בין עציון התורני לבין ממד עציון רגיל בקיצור יחלוקו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.