מערכת COL | יום י"ז סיון ה׳תשפ״ב 16.06.2022

הזיכרון של משפחת אלי קיי, תורי הענק לויזה והתוועדות לג' תמוז

אביו של הקדוש התמים אלי קיי, שהשבוע נחנך בית לזכרו בכפר חב"ד בראיון מרגש • וגם: העורך הדתי על יחס התקשורת לבנט, הפרופסור על הזינוק בקורונה, מחירי השכרת הרכבים המטורפת והתורים הארוכים לויזה
הזיכרון של משפחת אלי קיי, תורי הענק לויזה והתוועדות לג' תמוז
צילומים: באדיבות המצלמים וארכיון COL

כמדי ליל שישי ברדיו COL: תכנית אקטואלית וחסידית לסיום השבוע, בהגשת הרצל קוסאשוילי.

זה מה שממתין לכם השבוע, החל מהשעה 21:00 בערב.

לא תאמינו מה וכיצד היה חלקו של העורך הראשי של עיתון בשבע בהקמת הממשלה ובביצורה, בכל אופן בתקופתה הראשונה, ואיך זה קשור לזמר החב"די אברהם פריד ולזמר הישראלי אביב גפן. נשוחח עם העורך עמנואל שילה ונשמע בין היתר גם על תפקידה והשפעתה של התקשורת במגרש הפוליטי בעידן הנוכחי, וגם, למה כבר מהתחלה יחסו לראש הממשלה נפתלי בנט היה בדרך של 'כבדהו וחשדהו'?


להאזנה לתכנית >>>

האם הקורונה חוזרת? המספרים מראים על זינוק חד במספר המאומתים בשבוע האחרון ומקדם ההדבקה שועט לכיוון אחד וחצי. יהיה כאן פרופסור נדב דוידוביץ', חבר בוועדה המייעצת של משרד הבריאות שיסקור בפנינו את גל התחלואה החדש ומה ההשלכות המיידות אם בכלל עלינו לאחר שלמעשה הוסרו כל ההגבלות והחסמים.

אמש התקיים בכפר חב"ד טקס מרגש-חנוכת בית לחייל הבודד ביוזמת אשנב לחב"ד שעל ידי צעירי אגודת חב"ד. המקום נקרא 'בית אלי' על שמו של החייל הת' אלי קיי הי"ד שנרצח בפיגוע בסמטאות העיר העתיקה ליד הכותל המערבי בחודש כסלו השנה. בטקס המרגש נכחו הוריו של אלי, כמו גם חבריו וידידיו מהצבא וידידי המשפחה, לצד רבנים ומשפיעים.

בשיחה מרגשת נשמע מהרב יוסף יצחק כהן שעומד בראש ארגון אשנב לחב"ד על מה שהביא אותו למיזם הייחודי הזה, וגם נשמע מאביו של אלי, ר' אבי קיי יבדלחט"א, על ההשראה שבנו אלי העניק לכל מי שבא איתו במגע ועד כמה המקום החדש שנחנך אתמול מתאים לרוח פעילותו של אלי.

מתכננים לנסוע לשנת הקהל? לחגים הקרבים? יכול להיות שכבר מאוחר לכם. מחלקת הויזות של הקונסוליה האמריקנית מנפיקה תורים לעוד שנה וצפונה מכך. מה הסיכויים להשיג ויזה כיום? והאם אכן בקרוב תחזינה ענינו בביטול הצורך בויזת תייר לאזרחים ישראלים? נהיה כאן עם ר' שמוליק בורקיס מלוד - סוכן ויזות לארה"ב, שיעשה סדר בכאוס הביורקרטי בדרך לויזה הנחשקת.

ואם כבר טיסות, אז גם מצוקת השכרת הרכב בכל רחבי העולם ובעיקר בארה"ב נותנת את אותותיה. נשוחח כאן עם ר' ישראל ירט מ'ירנט השכרת רכב' המתמחה בהשכרות רכב בארץ ובחו"ל, ונשמע ממנו על הסיבה לקפיצה התלולה במחירי השכרת הרכב, והאם יש לו פתרון ולו חלקי ללקוחותיו, שרוצים לטוס לג' תמוז, חודש תשרי וכינוס השלוחים?

אנחנו כשבועיים לפני יום ההילולא ג' בתמוז והלב עולה על גדותיו. בשבועיים הקרובים נעסוק בעניין בהרחבה כמובן, אבל כבר מהערב ננסה להיכנס לכוננות. נשוחח עם השליח הראשי לארגנטינה הרב צבי גרינבלאט על התכונה הנכונה ליום הקדוש ועל הגעגועים שלא מרפים. הרב גרינבלאט גם ידבר על כך שלמרות הזמן הרב שעבר מג' תמוז תשנ"ד, אלא לנו חלילה מלהרפות במשימתנו שהוטלה עלינו על ידי הרבי-להכין את העולם לקבלת פני משיח.

לסיום, את ניגון השבת שלו יבחר השליח בשכונת 'מרום ראשון' בראשון לציון הרב לוי ברוק, ומי שמנהל בישראל את הפעילות העניפה של 'אור החסידות' ו'לקראת שבת'. הרב ברוק  יביא כאן נתונים מעניינים על הפצת מעיינות מסוג חדש לגמרי בין אם זה בצורת מסרונים והודעות וואטסאפ, ובין אם באמצעות החוברות המפורסמות של ל'קראת שבת' והספרייה הניידת של מכון 'אור החסידות' בריכוזים חרדיים בארה"ב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.