כתב רכב COL | יום ט"ו סיון ה׳תשפ״ב 14.06.2022

סיטרואן ברלינגו הארוך - "סוס עבודה" שלא יודע מהי עייפות

אחרי שמספר מכובד של רכבי שבעה או שמונה מקומות נסקרו במדור שלנו, החלטנו ללכת על הרכב הכי פחות שגרתי שעונה להגדרה הזו - הברלינגו, רכב העבודה החשוב והנמכר ביותר בישראל, בגרסה של רכבי העבודה הקטנים
סיטרואן ברלינגו הארוך -

אחרי שמספר מכובד של רכבי שבעה או שמונה מקומות נסקרו במדור שלנו, החלטנו ללכת על הרכב הכי פחות שגרתי שעונה להגדרה הזו.

המחשבה הראשונה הייתה למצוא רכב פאר דוגמת הרכב החשמלי הסיני החדש בעל שבעת המקומות, אבל בסוף החלטנו ללכת דווקא לכיוון השני. לרכב כזה שהוא ממש לא הדבר הראשון שעולה בראש כשחושבים על מוביל שבעה או שמונה נוסעים. רכב כזה שהוא מתאים רק לקהל יעד מאוד ספציפי, ושעבור אותו קהל יעד מדובר במשהו שאין לו תחליף.

הבחירה שלנו נפלה בסוף על סיטרואן ברלינגו הארוך.

לפני שניגע ברכב עצמו, הנה הקדמה חיונית:

הברלינגו הוא רכב העבודה החשוב והנמכר ביותר בישראל, בגרסה של רכבי העבודה הקטנים. במשך שנים ניסו חברות אחרות לנגוס בכל פה בשוק הגדול שלו אבל ללא הצלחה: הניסיונות של רנו קנגו, פולקסוואגן קאדי ודאצי'ה דוקר התנפצו לרסיסים. גם ניסיון עבר של פיאט להציב מולו את הדובלו, וניסיון עבר של ניסאן להציג מולו את ה-NV200 לא שינו את המאזן. הברלינגו ממשיך להיות הרכב המוביל בקטגוריה, כולל במכרזים של צה"ל, המשטרה וגופים ממשלתיים נוספים.

הברלינגו, כבר הבנתם לבד ממשיך להיות הנמכר ביותר בעיקר בגלל מה שהוא מביא אתו. רכב חזק וטוב, "סוס עבודה" שלא יודע עייפות מהי. בקטגוריה שלו הוא באמת הטוב ביותר.

לפני שנמשיך עוד כדאי להבהיר:  לא מדובר באופציה קלאסית למי שמחפש רכב שמוביל מספר גבוה של נוסעים, כיוון שהוא חף מגינונים וממערכות כלשהן.

העובדה שמחירו עומד על סביב ה-200,000 שקל, מראה שגם אין כאן חיסכון כספי.

טרחנו בכל זאת לעשות את הכתבה הזו לטובת אלו שחייבים רכב עבודה אבל חייבים גם רכב כזה שיוביל אותם ואת חמשת או ששת ילדיהם בו זמנית; עבורם, הברלינגו הוא האופציה המעולה המתבקשת.

המראה החיצוני של הברלינגו, זה שדומה לדגמים שצועדים איתנו לפחות שניים וחצי עשורים, מעיד כאלף עדים על כך שמדובר ברכב עבודה, אבל איש לא יוכל לדמיין שבתוכו הוא מכיל שלשה ספסלי ישיבה לנוסעים.

הברלינגו נראה פשוט גם מבפנים. לרשות הנוסעים מאחור עומדת דלת הזזה צידית אחת בלבד, ופתיחתה גילתה להפתעתי לא 7, כי אם 8 מקומות ישיבה. הברליגנו, כרכב עבודה מגיע חף ממושבים כלשהם והבחירה איך למקם את המושבים תלויה ברוכש. ברכב המבחן שלנו נבחר מלפנים ספסל של שלשה מקומות ישיבה, באמצע ספסל נוסף של שלשה מקומות ומאחור שניים נוספים. אם תרצו אפשר למקם בו 6 או 7 כסאות.

הברליגנו חף ממערכות בטיחות כלשהן ואפילו מצלמת רוורס לא מצאנו בו למגינת ליבנו. מה שיש בו הן מערכת התראה בסגנון מובילאיי, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מהנתיב ובלימה אוטומטית בשעת חירום. מעבר לכך הוא די מזכיר רכבים מהעשור הקודם בחוסר האבזור שלו... אבל ברכבי עבודה זו הנורמה.

מה שכן, וכאמור לעיל, מדובר ברכב חזק שבא לעבודה ולמי שמחפש שילוב של רכב עבודה ורכב להובלת משפחתו מרובת הילדים בחדא-מחתא זו האופציה הריאלית.

מבחינת הנהיגה עצמה - הגרסא הידנית שבה נהגנו הרגישה טובה וחזקה, ומנוע הטורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר עם 100 כוחות הסוס התגלה כיעיל לחלוטין, גם כשכל המושבים היו תפוסים והרכב היה מלא בפקלאות.

לסיום, כיוון שאחרי הכול זה רכב עבודה, כזה שמטבעו אמור להיות נע ונד, שמחנו לראות שצריכת הדלק עמדה על ליטר דלק לכל 13.9 קילומטר בנסיעה מאומצת וכשהרכב מלא. סוס עבודה, אבל חסכן בשתייה.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.