מערכת COL | יום י"ג סיון ה׳תשפ״ב 12.06.2022

ערב שנת 'הקהל': עשרות מנהלי מוסדות ה'רשת' בישראל התכנסו

במלון נוף ציפורי שבכפר הנופש הושיעה, שהוסב ל"כפר הקהל", התכנסו עשרות מנהלי מוסדות החינוך של רשת אהלי יוסף יצחק, למפגש תקופתי מעצים ומרומם, חדור שליחות, לקראת שנת הלימודים תשפ"ג • סיקור ותיעוד
ערב שנת 'הקהל': עשרות מנהלי מוסדות ה'רשת' בישראל התכנסו
תמונות: באדיבות המצלם

בעיצומן של ההכנות לשנה"ל הבאה ובשיאה של העשייה האינטנסיבית במוסדות החינוך, יצאו מנהלי מוסדות החינוך ליום של שאיבת כוחות.

עשרות מנהלי מוסדות תלמודי התורה ובתי החינוך של 'רשת אהלי יוסף יצחק' התכנסו ביום חמישי למפגש תקופתי מעצים ומרומם, חדור רוח שליחות, לקראת שנת 'הקהל' הבאה עלינו לטובה בעוד חודשים ספורים. המפגש המיוחד התקיים במלון נוף ציפורי שבכפר הנופש הושיעה בצפון הארץ שהוסב ליום אחד לשמש כולו כ'כפר הקהל'.

בשעת צהרים מוקדמת התכנסו המנהלים בבית המלון והתיישבו לארוחת צהרים חגיגית בשרית, שפתחה את היום העמוס בהכנות ובקבלת כלים לקראת שנת 'הקהל', שחשיבות גדולה נודעה לה, כידוע, מאת הרבי.

המפגש נפתח בדברי מנכ"ל הרשת הרב אליהו קריצ'בסקי שסקר את מגוון ההכנות והיעדים במוסדות החינוך לקראת השנה הבאה. 

לשני מושבים התחלק היום. המושב הראשון, "למען ישמעו ולמען ילמדו", עסק בתחילתו בשיח משותף ובדיון פתוח בין המנהלים על לימודי הקודש בתלמודי התורה של חב"ד ברחבי הארץ. המנהלים דנו על מספר שעות הלימוד ועל היעדים שאליהם רוצים להביא את התלמידים. כן עסק השיח בטיכוס עצה כיצד להגביר את לימודי הקודש ככל היותר במוסדות החינוך. את הדיון הוביל מנהל התלמוד תורה בבית שמש הרב יחיאל קופצ'יק, לצד אנשי ה'רשת'.



בתום הדיון נחשף בפני המנהלים התכנית החברתית-חסידית לשנת הלימודים תשפ"ג, "בדרך המלך". הרב שמעון לוין, רכז האגף לחינוך חברתי חסידי ברשת, סקר את התכנית לפרטיה והלהיב את המנהלים ביישומה. בהמשך סקר הרב מנחם מענדל סטזגובסקי, מנהל התלמוד תורה בחדרה, מספר פעילויות ורעיונות בנושא החברתי חסידי מניסיונו. מנהלים נוספים מהשטח השתתפו באופן ער והעלו רעיונות להעצמת ההווי החסידי בתלמודי התורה.

המושב נחתם בהיערכות כללית לקראת השנה הבאה, בכל הנוגע לתכניות ספרי לימוד, לתכנית גפ"ן החדשה של משרד החינוך והמשמעויות שלה עבור המנהלים, לגיבוש תאריכי השתלמות ועוד.

בתום תפילת מנחה והפסקה קצרה התכנסו המנהלים למושב השני, שעסק בתחיחלתו בתלמידים המתבגרים ובהתמודדויות הייחודיות להם. הרב חיים שלמה דיסקין, רבה של קריית אתא, פתח את המושב ודיבר עם המנהלים בארוכה על הדרכים להתמודדויות מול הנוער המתבגר, והכנת התלמידים בכיתות הגבוהות לקראת כניסה לעולם הישיבות. כמו כן הושקו מספר פרויקטים חדשים מטעם ה'רשת' עבור תלמידי הכיתות הגבוהות.
בהמשך המושב התקיים דיון בין המנהלים על לימוד הגמרא בתלמודי התורה. הרב נחום רבינוביץ', רכז לימודי הגמרא ב'רשת', הוביל את הדיון וסקר את התכניות המיוחדות בלימוד גמרא. בשנים האחרונות הפיק הרשת תכנית לימודים מסודרת ובנויה לתלפיות, מלווה בחוברות מפוארות ומאירות עיניים, על סוגיות הגמרא הנלמדות. הדיון בנושא לימוד הגמרא היה ער מאוד, תוך שהמנהלים מתפעלים מהפרויקטים החדשים.

המושב נחתם בדבריו של הרב יצחק נוב, העוסק בתחום הסינון במכשירי הטלפון והמחשבים מטעם בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש, וחיזק את חשיבות העניין לפני המנהלים. הוא הציג יוזמות לחיזוק הסינון מפגעי הטכנולוגיה, ובפרט בקרב עובדי הרשת וצוותי ההוראה.

בתום שני המושבים העמוסים, שהעניקו סלי כלים רחבים לכל המנהלים המשתתפים, נערכה פעילות חברתית וחווייתית ומגבשת ברחבי בית המלון והפארקים הסמוכים.

לאחר תפילת ערבית נפתחה התוועדות חסידית גדולה וסוחפת, כאשר המנהלים הרבים מתוועדים זה עם זה ומחזקים איש את רעהו בגודל התפקיד המונח על שכמם, תוך אמירת לחיים ושירת ניגונים. לקראת שעת חצות ליל נחתמה ההתוועדות בריקוד סוער, שממנו יצאו המשתתפים כולם בחזרה אל ערי שליחותם ואל תפקידם בשליחות הרבי במוסדות החינוך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.