יוסף ברגר | יום י"ג סיון ה׳תשפ״ב 12.06.2022

השליח באשדוד קבר ספר תורה פסול שהגיע מקנדה

מעמד נרגש בעיר אשדוד, של קבורת יריעות של ספרי תורה תפילין ומזוזות פסולין בנוכחות הרבנים הראשיים רבי חיים פינטו ורבי יוסף שיינין • שליח הרבי ברובע י"א באשדוד, הרב מרדכי מנשה לאופר שהשתתף בטקס: "מגלים את החביבות של התורה שגם כשנפסלו יריעות הספר תורה - נוהגין בהן כבוד וקדושה"
השליח באשדוד קבר ספר תורה פסול שהגיע מקנדה
צילום: באדיבות המצלם

כמידי שנה התקיים מעמד נרגש של קבורת יריעות של ספרי תורה תפילין ומזוזות פסולין במעמד הרבנים הראשיים רבי חיים פינטו ורבי יוסף שיינין ובהשתתפות יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן ורבני המועצה הדתית, הרב חיים בן-חמו מרבני המועצה הדתית והרב מרדכי מנשה לאופר רב שכונה י"א ומנהל בית חב"ד בעיר.

הרבנים התאספו בחלקת קבורת סת"ם (ספרי תורה תפילין ומזוזות) בגבעה בסמוך לקברו של רבי ישראל אליזרע זצ"ל רבה של אשדוד, שם נכרה בור גדול להטמנת כדי החרס שנאטמו בטיט כהלכה.

שליח הרבי הרב מרדכי מנשה לאופר מנהל בית חב"ד ורב שכונה רובע י"א בעיר התקבל בברכה ע"י הרבנים שהוקירו את פעולותיו הברוכות בקרב ילדי ישראל וקירוב לבבות במשך כל ימות השנה.

בתחילה נשא דברים הרב הראשי רבי חיים פינטו שציין לשבח את המעלה הגדולה של יו"ר המועה"ד הרב עובדיה דהן עם יד ימינו הרב חיים בן חמו אשר במשך שנים רבות שומרים על המסורת במצוה גדולה ויקרה זו של חשיבות וקדושת גניזת כתבי הקודש וסת"ם, ואמר שבכדים הללו מוטמנים גוילים של ספרי תורה, אבל אותיות פורחות באוויר ויש בהן קדושה.

הרב יוסף שיינין דיבר על קדושת ומעלתן שגם ספרי תורה פסולין חל עליהם קדושה כמו ספר תורה כשר והם מביאים שמירה על העיר.

שליח הרבי הרב מרדכי מנשה לאופר מנהל בית חב"ד ורב רובע י"א ציין את מעלת הימים הללו בסמוך לחג השבועות הנקרא "יום המיוחס" והזכיר בדבריו את דברי הרבי שההכנה העיקרית לקבלת התורה היא על-ידי לימוד התורה הן בנגלה דתורה והן בתורת החסידות... שעל-ידי זה ניתוסף בהתשוקה והגעגועים לקבלת התורה, וכן על-ידי ההוספה באהבת-ישראל ואחדות-ישראל; קבלת החלטות טובות להוסיף בלימוד נגלה ופנימיות התורה, הלכות פסוקות, ובפרט בלימוד הרמב"ם ובמעמד זה אנו מגלים את החביבות של התורה שגם שנפסלו יריעות הספר תורה נוהגין בהם כבוד וקדושה.

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית הזכיר את מבצע בדיקת תפילין ומזוזות "חינם" מידי חודש בחודשו במועצה לתושבי העיר שיש בעירנו, שיש בכך התעוררות גדולה, מעמד זה הינו מרגש במיוחד דווקא השנה היות שיש כאן סיפור מיוחד עם הטמנת ספר תורה שלם שנפסל, מדובר בס"ת שהוכנס לבית הכנסת "אם הבנים" באשקלון לפני עשרות בשנים, ולאחר שנפסל, הועבר ע"י בן משפחה לקנדה, שם תוקן ושוב נפסל לאחר מס' שנים ונשמר שם והועבר לבית הכנסת ליוצאי בוכארה בארה"ב ומאז נעלמו עקבותיו, בני המשפחה מספרים שאביהם ז"ל הגיע אליהם בחלום מס' פעמים כשאמר להם "הספר" כשהוא בצער גדול, עד שבשלב מסויים הגיע בחלום בליל שבת לביתו ואמר שהספר תורה גורם לו צער גדול ואז הובנה בקשתו שיביאו את הספר תורה לקבורה בארץ ישראל, וכך לאחר שנים רבות של טלטולים יצרו קשר איתנו ונתתי הוראה לקנות כד חרס מיוחד לפי מידות הספר תורה וכעת אנו מביאים אותו לגניזת הקודש.  במעמד זה אנו מגלים את ההערכה הגדולה שלנו לתורה הק' ובפרט שאנו נמצאים ימים ספורים לפני חג מתן תורה.

בסיום הדברים, הרבנים הראשיים הרב פינטו, הרב שיינין, שליח הרבי הרב לאופר עם הרב דהן נטלו את כדי החרס אשר לתוכם הוכנסו יריעות של ספרי תורה ופרשיות תפילין ומזוזות שנפסלו, והגישו לרב בן-חמו שירד לבור הגניזה והטמין את הכדים בזה אחר זה, לאחר מכן הרבנים והמשתתפים כיסו בעפר את הבור.

לאחר מכן ציבור המשתתפים ערך ברכות לכבוד המעמד. הרב דהן פנה למשתתפים, וביקש כי חשוב לציין לציבור הרחב בכל בית כנסת וקהילה: "לאחרונה יש ריבוי עלונים וחוברות המגיעים לבתי הכנסת, יש להתבונן היטב ולראות מה מביאים לגניזה, לא כל עיתון פרסומי הוא ראוי לגניזה, בנוסף, יש להניח בשקיות רק את כתבי קודש, כדי לשמור על קדושת שמות הקודש ומאידך להביא את הגניזה בכבוד שלא יתבזו ולהכניסם בתיבה הפנימית, כדי שלא יעופו ברוח ויתגוללו על הארץ בבזיון". 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.