צבי סופר | יום י"ג סיון ה׳תשפ״ב 12.06.2022

הרב שמואל אליהו: "מערכת המשפט אשמה במות המתנדב"

בשיעור שמסר הבוקר רבה של צפת הרב שמואל אליהו, הפנה אצבע מאשימה כלפי המשטרה ומערכת המשפט, לאחר שאמש נדרס למוות מתנדב של המשטרה רס"ר עמיחי כרמלי הי"ד, בידי בדואים מרהט ובאירוע בצפת הוצתו 18 אוטובוסים • "בתורה שכשקורה אסון כזה השופטים והשוטרים צריכים לומר 'ידנו שפכו את הדם הזה', אמר הרב אליהו. "אם לא תיקחו את אחריות בידיים ותטפלו בפורעים השם ירחם מה יקרה"
הרב שמואל אליהו:
רבה של צפת הרה"ג שמואל אליהו (צילום: מענדי קורנט)

בשיעור שמסר הבוקר רבה של צפת הרב שמואל אליהו, הפנה אצבע מאשימה כלפי המשטרה ומערכת המשפט, לאחר שאמש נדרס למוות מתנדב של המשטרה בידי בדואים מרהט ובאירוע בצפת הוצתו 18 אוטובוסים.

הרב אליהו: "בשבת שרפו 18 אוטובוסים בצפת. אתמול גם ערבים מרהט דרסו מתנדב משטרה, הרגו אותו. אז מי אשם, ערבים בטובה זנגריה ששרפו אוטובוסים או ערבים מרהט? ברור שהם אשמים, אבל כתוב בתורה שכשקורה אסון כזה השופטים והשוטרים צריכים לומר "ידנו שפכו את הדם הזה". כי הם אשמים".

הרב אליהו הוסיף: "לפני שנה ערבים בלוד שרפו מאות מכוניות, אוטובוסים, משאיות, ניידות, מה עשו להם? שחררו אותם. בשנה שעברה בתקופה הזו ערבים בעכו, בלוד, ביפו, התנפלו על יהודים, תקפו אותם. מה קרה? גם את מי שתפסו שחררו. היה בחור בשם מאיר גבאי, יהודי, גר בלוד, התנפלו עליו, דקרו אותו. את כולם שחררו, גם את זה שדקר, בינתיים. הוא קטין בן 17. על זה נאמר ידיהם שפכו את הדם הזה. כך כתוב בתורה", אמר רבה של צפת.

"התורה אומרת, שכשהאחראים על הביטחון לא עושים את תפקידם נאמנה 'ידיהם שפכו את הדם הזה'. צריך לומר את זה. לצערנו זו לא הפעם הראשונה ששרפו אוטובוסים, לפני שבועיים שרפו אוטובוסים בקרית שמונה. מה יהיה מחר? אם אלו שצריכים לקחת את האחריות בידיים לא עושים זאת התורה הקדושה אומרת להם – ידיכם שפכו את הדם. ידיכם הציתו את האש. אם לא תיקחו את אחריות בידיים ותטפלו בפורעים השם ירחם מה יקרה. נקווה שתקשיבו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.