שניאור דייטש | יום י"א סיון ה׳תשפ״ב 10.06.2022

חגיגת החומש בעיר הדרומית: ילדי ערד זעקו "נעשה ונשמע"

מסיבת חומש מרגשת בערד: הילדים הכריזו "נעשה ונשמע" וההורים והסבים הניחו את כתרי התורה בראשי הילדים - על "שהקדימו נעשה לנשמע"
חגיגת החומש בעיר הדרומית: ילדי ערד זעקו
צילום: שמואל יוסף, עידן היימן
 
חגיגת החומש בערד: אוירת קדושה וציפיה שררה באולם בשעה שהתינוקות של בית רבן נכנסו והתיישבו בשולחן הכבוד המהודר שנערך במיוחד עבורם.
 
הילדים ישבו נרגשים לקראת הפעם הראשונה בחייהם שילמדו פסוקים מהחומש, והפסוקים המתאימים ביותר לילדים קדושים הם פסוקים מפ' ויקרא "יבואו טהורים ויעסקו בטהרות" שמדברת על קרבנות קדושים, כהכנה ללימוד הכריזו כל הילדים "נעשה ונשמע" והאבות הניחו את כתרי התורה בראשי בניהם על "שהקדימו נעשה לנשמע".
 
התלמידים הזמינו את כל רבותינו נשיאינו למסיבה הקדושה בכך שניגנו את כל הניגונים של הרביים. כל אחד מהילדים קיבל על עצמו עול תורה בנוכחות כל הקהל להתנהג כמו בחור גדול וללמוד בחומש בשמחה. דמעות של שמחה עמדו בעיני ההורים והסבים בראותם את התרגשות הילדים להיות מוכנים ללמוד את החומש.
 
יחד עם המלמד המסור הרב בלשניקוב ישבו הילדים ללמוד את הפסוקים הראשונים בחומש ויקרא ואף הבינו למה האות א' הראשונה בחומש היא קטנה, כדי שנזכור שעלינו תמיד להיות צנועים ובטלים להשם ולא להתגאות ח"ו.
 
שליח הרבי והמרא דאתרא הרב יעקב מנדלזון בירך את הילדים וסיפר להם על המלמד שלו הרב ירחמיאל אלפרוביץ שהיה אומר תהילים בדמעות בזמן ההפסקה, וכן דיבר על אהבת התורה והשפעתה על הילדים.
 
בסיום החגיגה קבלו הילדים שי מיוחד חומש בראשית, החגיגה הסתיימה בריקוד חסידי של הורים כשילדיהם על כתפיהם שרים "אשרינו מה טוב חלקנו" כשבלב כולם בוקעת תפילה לרבון עולם שיה"ר שנזכה לראות נחת חסידי יהודי אמיתי מילדינו.
 
תודה וברכה למנהל הרב דודי טירנואר, הסגן הרב יניב ליליאב, למזכירה המסורה נעמי מוטאי, ור' עידן היימן שהשקיעו את מרצם וזמנם להחדיר את החינוך לאהבת התורה והחסידות.
 
 
 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.