הרצל קוסאשוילי | יום י' סיון ה׳תשפ״ב 09.06.2022

סערת המשכורת: השוחט והבודק מכפר חב"ד חושף את הנתונים

גובה השכר, המבחנים הקשים, העבודה המאתגרת, הקושי בהבנת הציבור, וגם: החבר שקיבל התקף לב ונפטר • השוחט והבודק מכפר חב"ד, הרב ישראל הולצברג, בראיון נרחב בעקבות סערת השוחטים, שתדלק אביגדור ליברמן
סערת המשכורת: השוחט והבודק מכפר חב
הרב הולצברג. משמאל: סכין שחיטה | צילומים: מענדי הכטמן ובאדיבות המרואיין

בשבוע האחרון פרצה סערה ברחבי הארץ לאחר שפורסם כי ולפיה שכרם של השוחטים הינו של עשרות אלפי שקלים בחודש. הסערה תודלקה בידי מפלגת 'ישראל ביתנו' שניצלה את הפרסום כדי להציג שוב מצד לפיו סכומי כסף עצומים ניתנים לחרדים.

בשיחה הערב (חמישי) עם הרצל קוסאשוילי, בתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL, עשה השוחט והבודק הרב ישראל הולצברג מכפר חב"ד  סדר בדברים וגם הפריך את הנחות היסוד המוטעות שחוללו סערה רבתי ברשתות החברתיות וזעם ציבורי.


האזינו לראיון המלא >>


"אני מאחל לכל השוטחים שירוויחו את המחירים הללו שהוצגו", פתח הרב הולצברג. "אני רוצה להסביר כמה דברים, ואני נתקל באמת בשאלות על המקצוע שלנו, לאור מה שפורסם, לא אחת:

"השוחט", הסביר הולצברג, "עובד למעשה כעצמאי. השוחט הוא 'נותן שירות' לבעל הבית שמזמין אותם. כמו שלא שואלים עצמאי כמה הוא מרוויח על עבודה מסוימת, ככה לדעתי לא נכון וראוי לשאול שוחטים".

בשלב הזה פירט הרב הולצברג על קשיי המקצוע. "אף אחד לא מתחייב לנו לעבודה. יש לדוגמה ממש כעת 20 צוותות שעדיין לא יצאו לדרום אמריקה ונמצאים בלי עבודה ולא יודעים מתי יצאו ובחודשים הללו אף אחד לא מתחייב ליהם שירוויחו כסף. בשירות הציבורי רופא יקבל כסף קבוע גם אם לא יהיה אף חולה.

"מעבר לזה, גם הנסיעה עצמה, למקומות מרוחקים, אינה קלה. יש לי חבר שקיבל התקף לב במהלך העבודה, בעת שהיה במדריד, ועד שהגיע אמבולנס, אחרי 45 דקות, כבר נפח את נשמתו. חזרו עם גופה שלושה מהצוות. זו עבודה בסיכון כל יום.

"ולכן לבוא ולדבר על המשכורות, כאשר מדובר על עבודה שכלל אינה פשוטה, ובנוסף כאשר מדובר בעצמאים שנותנים שירותים למעביד - ובסך הכל המעביד מוציא תלוש במקום שנשלם לרואה חשבון שיפתחת תיק במך הכנסה - זה לא ראוי.

"וכמו שאמרתי בהתחלה, גם המחירים זה לא המחירים הללו, הלוואי ואלו היו המחירים. אם אלו היו המחירים היה מספיק לנו חודש בשנה לעבוד בשביל לחיות".

כשנשאל כמה משכורת ממוצעת של שוחט, פירט הרב הולצברג: "שוחט של עוםות משתכר בין 7 ל-12 אלף שקל בחודש תלוי בכמות המשמרות שעובד ביום. אם עובד 10 שעות יכול להגיע ל-12 אלף שקל נטו.

"מי שנוסע לחוץ לארץ צריך לעבור מבחן מאוד מאוד קשה ברבנות. זה לימוד קשה ולא רבים מצליחים בו. אחרי המבחן צריך לנסוע כמשגיח ולעזוב את המשפחה להרבה זמן ומקבלים גרושים. עד 15 אלף בחודש וזו עבודה מזדמנת. וצריך לעשות עבודה מעשית. הרבה ניסו וחשבו שיוציאו שוחטים ולקח הרבה זמן. זה תהליך מורכב והדרשות ההלכתיות העיונות המעשיות גבוהות מאוד. יש לנו להתגאות ברבנות בארץ עבדתי גם עם בד"צים בחוץ לארץ ובארץ עולה עשרת מונים מהם".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
רופא משפחה מתוגמל לפי פציינטים
י"א סיון ה׳תשפ״ב
במודל משולב. במודל פרטי, כמו כל עצמאי, אם הוא לא עובד הוא לא מקבל כלום
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.