שניאור דייטש | יום ט' סיון ה׳תשפ״ב 08.06.2022

שלוחי חב"ד יסווגו כסוכנים זרים? רוסיה מגבילה תרומות מחו"ל

הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי ה'דומה' אישר בקריאה ראשונה הצעת חוק שמרחיבה את ההגדרה בנוגע ל"סוכנים זרים" • ההצעה קובעת כי כל אדם המקבל תמיכה כספית או כל סוג אחר של תמיכה מחוץ למדינה עלול להירשם כ"סוכן זר" - מה שעלול לפגוע בשלוחים רבים במדינה, המנהלים מעצמות חינוך וחסד
שלוחי חב
הפרלמנט הרוסי ה'דומה'

הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי ה'דומה' נתן אישור ראשוני להצעת חוק שמרחיבה את ההגדרה בנוגע ל"סוכנים זרים" במדינה, כך מדווחת סוכנות הידיעות 'רויטרס'.

רוסיה אימצה לראשונה חוק בעניין "סוכנים זרים" בשנת 2012. מאז הוא עבר שינויים והורחב כך שיכלול ארגונים ללא מטרות רווח, כלי תקשורת ואזרחים רוסים, בהם עיתונאים ופעילים.

הצעת החוק אושרה אתמול ברוב של 346 תומכים מול 17 מתנגדים בקריאה ראשונה מתוך שלוש.

ההצעה קובעת כי כל אדם המקבל תמיכה כספית או כל סוג אחר של תמיכה מחוץ למדינה עלול להירשם כ"סוכן זר".

החוק משקף עוינות וחוסר אמון של רוסיה במערב שהתעצם מאז פלשה רוסיה לאוקראינה, מה שהוביל לכך שמוסקבה נפגעה מגל של סנקציות מערביות.

'סוכנים זרים' מחויבים על פי חוק לתייג כל פרסומים, לרבות ברשתות חברתיות, עם כתב ויתור ארוך, לדווח באופן קבוע על הכנסותיהם והוצאותיהם ולעבור ביקורות פיננסיות.

על פי הצעת החוק, לצנזור הרוסי תהיה הזכות לחסום אתרים של סוכנים זרים לבקשת משרד המשפטים ללא החלטת בית המשפט.

באם החוק יאושר סופית, וכך זה נראה כרגע, שלוחי חב"ד הפרוסים ברחבי המדינה ומנהלים מערכות חינוך וחסד מסועפות, כשרבים מהם נשענים על סיוע כלכלי מחוץ למדינה, עלולים מעתה לחוש את טבעת החנק הכלכלית מתעצמת ומאיימת על המשך קיומם.

 • 

מסתבר שזה לא הצעד הראשון, בעקבות הסנקציות של המערב על רוסיה מפרוץ המשבר: כפי שפרסמנו כאן ב-COL  לפני כשבועיים, יו”ר המרכז לענייני חינוך של חב”ד הרב יהודה קרינסקי, יו”ר אגודת חסידי חב”ד העולמית השליח הרב אברהם שם טוב, והשליח הראשי בקליפורניה הרב שלמה קונין מופיעים ברשימת 963 האמריקנים ש”נאסר עליהם להיכנס לצמיתות לרוסיה” - בתגובה לסנקציות האמריקניות שהוטלו על רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה.

הרשימה של משרד החוץ הרוסי מתארת ​​את הרב קרינסקי, מי שהיה ממזכיריו של הרבי כ”רב, מזכיר אגודת חסידי חב”ד”, הרב קונין כ”רב חבר הנהלת אגודת חסידי חב”ד”, והרב שמטוב כ”רב יו”ר ועד אגודת חסידי חב”ד”.

משרד החוץ הרוסי לא פירט את הסיבה מדוע הוכנסו רוב האנשים לרשימת הסנקציות, ולא הסביר מדוע הכניס לתוכה דווקא את הדמויות הבולטות הללו בחב"ד.

כידוע, כל אחד מהשלושה היה מעורב במאמצים לגרום לרוסיה להחזיר את ‘אוסף שניאורסון’ לבעלות ספריית אגודת חסידי חב”ד שבניו יורק – מהלך שרוסיה דחתה בהזדמנויות רבות.

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.