COL | יום ח' סיון ה׳תשפ״ב 07.06.2022

הרב יעקב שנור הפתיע: "חנוכת הבית תשולב בהכנסת ס"ת"

רגע מרגש במיוחד אמש (שני) באירוע קביעת המזוזה בבית הכנסת חב"ד '770' ברחוב המגיד ממעזריטש בביתר: הרב יעקב שנור, שעומד מאחורי הקמת בית הכנסת מזה למעלה מ-15 שנה, קבע מזוזה, והכריז כי הכנסת ספר תורה לע"נ אביו הרה"ח ר' ישעיה שנור ע"ה, תתקיים יחד עם חנוכת בית הכנסת • דיון הלכתי מעניין התפתח במהלך קביעת מזוזה באחד הפתחים המשניים לבית הכנסת. ואיך הכריע הרב?
הרב יעקב שנור הפתיע:

אמש (שני) ביום המסוגל אסרו חג השבועות, התכנסו בבית הכנסת חב"ד ברחוב המגיד ממעזריטש 770 חברי הקהילה, לצד רבנים ומשפיעים, באירוע קביעת המזוזה לבית הכנסת של קבע, לאחר שלאחרונה הותקנו הדלתות במבנה החדש.

סיפורו של בית הכנסת כסיפור הקמת קהילת חב"ד בגבעה ב', לפני כשני עשורים. אז הוקמו הבניינים הראשונים של חברת 'ברקן' ברחוב המגיד ממעזריטש, ובמקביל הוחל בבניית בית כנסת חב"ד לטובת עשרות משפחות חב"דיות שהיו הגרעין החב"די הראשון בגבעה שנבנתה אז.

לאחר שהחברה הוכרזה כפושטת רגל, ובניית בית הכנסת נעצרה, נחלץ חושים הרב יעקב שנור שלקח את העניין כמשימת חייו וכהנצחת אביו ע"ה, והשקיע מכוחותיו מרצו וכספו יחד עם אברכים יקרים בקהילה, כדי לבנות את בית הכנסת. לאחר שהושלמה בניית השלד, הבנייה לא התקדמה.

לפני כחצי שנה הוחל בבנייה מחודשת ובכוחות משותפים בקהילה להשלים את המבנה של קבע. בתנופה מחודשת נעשו מאמצים גדולים על ידי הגבאים המסורים והקהילה נכנסה בשעה טובה ומוצלחת למבנה של קבע בקומה המרכזית, במקביל להמשך העבודות בקומות הנוספות והשלמת הבנייה.

הרב אשר לעמיל הכהן, לצד הרב יעקב שנור ורב בית הכנסת המשפיע הרב דוד אופן כובדו בקביעת המזוזות בדלתות החדשות שהוצבו.

דיון הלכתי מעניין התפתח באחד הכניסות של בית הכנסת מבחוץ, המהווה כניסה משנית היכן לקבוע את המזוזה. בסופו של דבר פסק הרב המד"א הרב אשר לעמיל כהן כי המזוזה תוצב בצד ימין מהכניסה מבחוץ.

בדבריו באירוע, הרחיב המד"א על מעלת עניין קביעת מזוזה וסיפר על דבר פלא מהרבי לו חזה 'בידיד הווא עובדה', כיצד הרבי לא דילג על שום פתח ונהג לשים את ידו הק', השתהה והביט רגע כלפי מעלה, גם כשחלף על פני כמה וכמה פתחים ב-770. הרב כהן ברך את המתפללים שיזכו בקרוב לחנוך את בית הכנסת ברוב פאר והדר.

רגע מרגש במיוחד: הרב יעקב שנור, שעומד מאחורי הקמת בית הכנסת מזה למעלה מ-15 שנה, קבע מזוזה, והכריז כי הכנסת ספר תורה לע"נ אביו הרה"ח ר' ישעיה שנור ע"ה, תתקיים יחד עם חנוכת בית הכנסת, בקרוב בע"ה.

צפו:

 

הרב שנור הזכיר בדבריו את הוקרת התודה לגבאים הנמרצים שעמלו ועמלים כדי להביא את הבניין לידי גמר וחנוכת הבית ולכל מי שעמל בגלוי ובסתר במשך השנים שלא על מנת לקבל פרס בהקמת בית הכנסת.

הרב דוד אופן דיבר על מעלת היום על פי שיחות הרבי, ואיך שדווקא אירוע קביעת המזוזה נקבע בהשגחה פרטית דווקא ביום זה, אסרו חג, יום קבורת הבעש"ט, ועוד.

נציג חב"ד וחבר מועצת העיר ר' משה כהנא נשא דברים, ברך את הפועלים למען בית הכנסת בראשות הרב שנור שיחי', והגדיר את בניית בית הכנסת כ'נס', וכברכה גדולה ובשורה משמעותית לעיר ביתר כולה.

הרב הגאון צבי ווייס נשא דברי תורה וברכה לרגל המעמד.

בסיום האירוע נערכה תפילת מנחה ו'כינוס תורה' כהוראת הרבי, עם רב בית הכנסת המשפיע הרב דוד אופן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.