שלמה מן | יום ח' סיון ה׳תשפ״ב 07.06.2022

הנצחה יהודית בבית חב"ד: הפעיל בן ה-18 נהרג בהתרסקות טרגית

הוא היה מבאי בית חב"ד הבולטים בעירו ובאוניברסיטה שבה למד. כשהבחין בחנוכייה שנפלה בשל מזג האוויר התעקש לטפל בה בלילה • השלוחים, שיצאו במיזמני הנצחה לזכרו, מספרים על דמותו ועל התנופה בפעילות לזכרו
הנצחה יהודית בבית חב
פרלמן. מימין: בסדר פסח בבית חב"ד, משמאל: לצד חנוכיית בית חב"ד

זו הייתה אמורה להיות טיסת יחיד שגרתית לטייס הסטודנט בן ה-18, דניאל פרלמן, אחת כמו טיסות רבות נוספות דומות שקיים בעבר. אלא שהפעם משהו השתבש. זמן קצר אחרי ההמראה שיגר מסר למגדל הפיקוח: "תקלה במנוע".

המסוק התרסק, פרלמן פונה לבית הרפואה במצב אנוש. לפני כשבועיים, ביום שבת, כ"ז באייר - נפטר.

פרלמן היה מבאי בית חב"ד בפרברי ויסקונסין. משפחתו המורחבת הייתה קרובה לשליחי הרבי, הרב לוי ורעייתו פריידי ברוק. בני הזוג ברוק הכירו אותו מאז שהיה ילד בגיל 9.

"אני זוכרת שהוא היה מאתגר את הרב בשאלות על יהדות", סיפרה השליחה השבוע לאתר חב"ד.אורג. "בעת שלמד לקראת בר המצווה שלו, שאל שאלות כה יסודיות ועמוקות שלעיתים אפילו אנשים בוגרים לא שואלים".

בחנוכה האחרון חלף דניאל פרלמן מול מרכז חב"ד באזורו, והבחין שהחנוכייה הגדולה במדשאה נפלה בשל מזג האוויר. הוא הרים אותה וסידר אותה ושיגר את הרב תמונה.

"חשבנו שנגיע בבוקר", אומרת השליחה, "אבל פרלמן לא התכוון לחכות. היה קשה לו לראות חנוכייה על הקרקע".

בחודשים האחרונים החל פרלמן ללמוד באוניברסיטת נורת'ווסטרן באוונסטון שבאילינוי. כבר בימיו הראשונים באוניברסיטה החל לפקוד את בית חב"ד בקמפוס.

הרב מענדי טננבוים, השליח באוניברסיטה, סיפר לחב"ד.אורג כי פרלמן היה "מתענג על החוויות במום. הוא הפך לחלק בלתי נפרד מהנוף, גרם לכולם לרגיש בנוח. נהנה מיהדות ולא שמר את ההנאה שלו רק לעצמו".


תלמידים באוניברסיטה כותבים זיכרונות מדניאל פרלמן. הדפים הועברו לבית חב"ד באוניברסיטה ששיגרו אותם לבני משפחתו


יומיים לאחר שנפטר, קיימו בבית חב"ד באוניברססיטה אירוע זיכרון לעילוי נשמתו. סטודנטים יהודים סיפרו על דמותו וקיבלו על עצמם החלטות טובות לעילוי נשמתו.

בני משפחת פרלמן השיקו בשיתוף פעולה עם השלוחים אף אתר אינטרנט שבו חברים יכולים לקבל על עצמם החלטות טובות יהודיות לזכרו של דניאל.

"הוא היה כאן רק שלושים שבועות", אומרת השליחה, "אבל מהמשוב של החברים ואנשי הצוות שסיפרו עליו היה נראה כאילו היה כאן תקופה ארוכה. הוא היה גאה ביהדותו והשראה עבור כולם. הערכים שלו ישארו פה לנצח".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.