יום ד' סיון ה׳תשפ״ב 03.06.2022

מעמד תורה אדיר: אלפי תלמידי ישיבות חב"ד העניקו 'מתנה לרבי'

בכפר חב"ד התכנסו אלפי תלמידי ישיבות "תומכי תמימים" מכל רחבי הארץ, למעמד אדיר שכולו תורה והענקת מתנה לרבי לרגל 120 ליום הולדתו, שחתם את המבצע הגדול של "ועד התמימים" • COL עם תיעוד ענק וסיקור נרחב
מעמד תורה אדיר: אלפי תלמידי ישיבות חב
צילום: מענדי קורנט

אמש התקיים מעמד הסיום למבצע האדיר – מבצע 'מתנת הבנים' המתנה אותה נתנו כלל תלמידי התמימים בארץ הקודש לרבי לכבוד י"א ניסן – מאה ועשרים שנה.

המתנה הענקית אותה העניקו אמש תלמידי התמימים מלאה בעשרות אלפי שעות לימוד, שיחות, מאמרים, דפי גמרא, הלכה, ואלפי שעות של מבצעים אותם השקיעו תלמידי התמימים במשך חודשי החורף האחרונים, תוך מילוי דוחות מעקב מסודרים יחד עם מילוי מבחני ביניים ומבחנים כללים.

אל חגיגית הסיום נהרו תלמידי התמימים מרוגשים ושמחים לחגוג את המתנה הענקית ולקבל את התעודה והמלגה המגיעה להם. בחוץ כבר חיכה בר עשיר בכיבוד קל ומגוון ושתיה מתוקה, כיאה לאירוע חגיגי שכזה. אל האירוע באו ונטלו חלק כמובן גם ראשי ישבות חב"ד, הנהלות הישיבות, צותי הישיבות, רמ"ים ומשפיעים, תומכים ורבני חב"ד מכל הסוגים שבאו ליטול חלק ולחגוג יחד עם תלמידי התמימים את הערב שלהם.

האירוע נפתח בשיחה של הרבי אודות המתנה האמיתית אותה רוצה הרבי מהחסידים, שהיא הוספה בלימוד התורה, לאחריה התקיים סיום הרמב"ם ע"י הרב יצחק אייזיק שיחי' לנדא רב העיר ואב"ד דבני ברק, כמיטב המסורת, שבירך את התמימים וחלק עימם את רגשותיו על הזכות הגדולה להעניק לרבי כזו מתנה, ונלצל את הכוחות אותם משפיע ומרעיף עלינו הרבי. לאחריו פתח את הרמב"ם זקן ראשי הישיבות הרב יצחק אייזיק שיחי' קעניג רא"י תות"ל המרכזית לוד.

לאחרי ריקודי שמחה, צפו כולם בקליפ סיכום מרהיב של המבצע, החל מראשיתו, בנינו, גלגוליו, וסיכומו של המבצע במספרים, מלווה בראיונות אישיים של בחורים שחלקו את התפעלותם והדברים הנפלאים להם הגיעו בזכות המבצע, שחולל שינוי של ממש בקרב רבים מתלמידי התמימים, שניכר גם לאחרי סיום המבצע, וחזרה לשגרה בישיבות בזמן הקיץ.

אחר, הוזמן הרב אברהם אשר שיחי' בלינוב ראש ישיבת תות"ל אלעד לשאת את המשא המרכזי. הרב בלינוב שילב בפלפול מרתק בין נגלה וחסידות, וקירב אל ליבם של התמימים את הסוד ש"מעולם לא פסקה ישיבה מאבותינו", לא שאבותינו לא יצאו מהישיבה, אלא הישיבה לא יצאה מהם, כשחדורים בעניינים של תומכי תמימים זוכים ולקוחים את הישיבה והלימוד וההתקשרות לרבי גם להפסקה, גם לשבת חופשה, גם לבין הזמנים וגם לאחרי שעוזבים את הישיבה ויוצאים לעולם.

אחר, עלה הת' שליח בישיבה קטנה תות"ל קרית גת הת' לוי יצחק בן שחר להציג את זווית המבצע ממבטם של התלמידים השלוחים בישיבות, שאודותם ובזכות השקעתם הרבה התקיים המבצע והצליח, מסירותם הנפלאה, הדרבון האישי לכל בחור והרוח החיה בישיבות. אחר עלה גם הת' משה יהודה אלישביץ מישי"ק תות"ל בצפת ושיתף את חבריו תלמידי התמימים ברגשותיו מהמבצע.

אחר צפו תלמידי התמימים בהתוועדות וירטואלית עם כמה מראשי הישיבות והמשפיעים אודות השפעת המבצע בנפש הבחור, כאשר בחור פתאום מרגיש שהוא מסוגל ליותר, הצלחת המבצע בתוכו מחוללת שינוי של צמיחה ורצון להמשיך להשקיע תוך ידיעה שבוודאי גם יצליח. חשיבות שמירת הסדרים וההקפדה בהם לנחת רוח הרבי שזהו רצונו הק', ולטובת הבחור עצמו, שבכך מנצל את הזמנים ומשקיע יותר בלימודים ומצליח.

אחר העניק המנחה הרב מנחם מרדכי שיחי' קעניג מנהל רוחני בישיבת תות"ל לוד תעודת הקורה והערכה בשם כלל הנהלות הישיבות לרוח החיה וליו"ר ועד תלמידי התמימים בארץ הקודש הרב מנחם מענדל שיחי' קנלסקי שבזכותו יצא המבצע, ועליו התייגע הן בעול הכספי והן בעול הרוחני להצליח ולגרום נחת רוח אמיתית לרבי.

אחר נערכו הגרלות על כרטיסי טיסה לרבי, סטים של אגרות קודש למשתתפי מבצע אגרות קודש, ואחר חולקו התעודות והמלגות בסדר מופתי לפי ישיבות, כאשר כל ישיבה עולה בתורה ומצטלמת יחד עם הנהלת הישיבה שלה בתמונה קבוצתית של כלל מקבלי התעודות והמלגות.

התמימים יצאו לביתם שמחים ומאושרים מלאים בסיפוק ועשיה, דרוכים ומוכנים להמשיך ולהשקיע ולעשות נחת רוח לאביהם הרבי ומלאים גם במתן שכרה בצידה מלגות מכובדות לכרטיס טיסה לרבי, תעודות הוקרה מושקעות ותשורה מכובדת כהכנה לנסיעה לרבי של כלל תלמידי התמימים בצ'רטר הגדול שיתקיים לקראת ג' תמוז.

מבצע 'מתנת הבנים' התקיים בזכות ארגון 'משכני', וכן בזכות קרן מרומים והנדיב הרב אליהו שלוסברג ועוד תורמים נכבדים רובים שנדבו מעצמם לטובת המבצע הענק שבוודאי הסב נחת רוח לרבי והביא לכבוד שם ליובאוויטש

צפו בגלריית תמונות

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.