מערכת COL | יום ג' אלול ה׳תשס״ה 07.09.2005

צעירי חב"ד השיאו בת יתומה מילדי צ'רנוביל

יום חג למשפחת ילדי צ'רנוביל: נחמי, שהועלתה ארצה לפני 11 שנה במסגרת פרוייקט ההצלה של 'ילדי צ'רנוביל', מטעם צעירי-אגודת-חב"ד, נישאה השבוע לבן גילה. צעירי-חב"ד נטלו על עצמם את כל הוצאות החתונה, ריהוט ומוצרי חשמל, וההוצאות הרבות הכרוכות בחתונה, (הנאמדות בעשרות אלפי דולרים), ועשו ימים כלילות כדי לארגן את החתונה, עד לדאגה לפרטים הקטנים ביותר. עד כה כבר השיאו בצעירי-חב"ד קרוב לעשר בנים ובנות מבוגרי פרוייקט ההצלה. המשך ב'כתבה מלאה'
צעירי חב
הרב יוסף-יצחק אהרונוב מברך בחופה

כשהייתה נחמי בן שנתיים אירע הפיצוץ הנורא בכור האטומי בצ'רנוביל. פיצוץ שגרם לעשרות למותם של רבבות בני אדם ותחלואה למליונים ברדיוס נרחב, הנמשכת עד עצם היום הזה. מצב בריאותה של נחמי הורע במרוצת השנים, וכסף לרופאים ולטיפולים לא היה. וכאילו לא די בצרות שפקדו את נחמי ובני משפחתה, כמה שנים לאחר האסון התייתמה הילדה מאביה.

שבע שנים לאחר האסון, כשהיתה בת 11, התוודעה נחמי לראשונה למפעל ההצלה של 'צעירי-אגודת-חב"ד' אשר מעלים ארצה ילדים יהודיים מאזורי הקרינה של צ'רנוביל, על-פי מצוות הרבי מליובאוויטש. לאחר בדיקות ומיוניים קפדניים, התבשרה נחמי כי היא תעלה בקרוב לישראל, שם תזכה למעקב רפואי צמוד, מתזונה ומאוויר בריאים ומחינוך יהודי. במסגרת פרוייקט זה הועלו ארצה למעלה מאלפיים ילדים.

יחד עם נחמי הועלו באותו מטוס, עשרות ילדים וילדות מאוקראינה ומבלרוס, מדינות שנפגעו מהקרינה הרדיואקטיבית הממשיכה לסכן את שלום תושבי האזור ואת בריאותם של הילדים במיוחד. נחמי הקטנה נקלטה במוסדות המיוחדים שהקימו למענם צעירי-אגודת-חב"ד בכפר-חב"ד, ולצד מעקב רפואי צמוד, תזונה ואוויר בריאים, ספגה נחמי חינוך יהודי עשיר, וסיימה בהצטיינות את לימודיה בבית הספר התיכוני 'בית רבקה' שבכפר-חב"ד.


חתונה מאל"ף ועד ת"ו

בשעה טובה, נחמי הגיעה לפרקה. מטבע הדברים מי שקיבל על עצמו את הדאגה למציאת החתן המתאים היו אנשי פרוייקט ההצלה של ילדי צ'רנוביל, הדואגים לבני ובנות צ'רנוביל, כבני משפחה לכל דבר. עד כה חיתנו בצעירי-חב"ד קרוב לעשר בנים ובנות מבוגרי פרוייקט ההצלה, והם מרכזים בידיהם מאגר שמות של בחורים ובחורות, עולים חדשים ממדינות חבר עמים.

לפני מספר חודשים השתדכה נחמי עם בן גילה, הת' דב בער, עולה חדש מהעיר סרטוב שברוסיה, שלמד בישיבת חב"ד במגדל העמק. השמחה היתה רבה. נחמי וחברותיה החלו בהכנות הרבות ליום הגדול. "משפחתה של הכלה" – משפחת צעירי-חב"ד נרתמה בארגון החתונה, בהכנות האינטנסיביות לחתונה. המטרה ברורה: חתונה כמו לכל בת ישראל.

מנהל המוסד לילדי צ'רנוביל הרב יצחק הר צבי, ורכזת ההדרכה הגב' תמי איפרגון, ולצידם כל משפחת צ'רנוביל ובראשם מנהל הפרויקט הרב יוסף-יצחק רייטשיק, עשו ימים כלילות כדי לארגן את החתונה, עד לדאגה לפרטים הקטנים ביותר.


שמחת חתונה מרגשת

צעירי-חב"ד דאגו לריהוט ולמוצרי חשמל בבית הזוג הצעיר שהושכר בעיר מגדל העמק בסיוע ישיבת חב"ד בעיר. במקביל, סיכמו עם אולמי 'B שמחות' בראשון-לציון, הדפיסו ושלחו הזמנות לחתונה, ואף רכשו בגדים לחתן, ושמלת כלה לנחמי המאושרת.

בנות הפניימיה, חברותיה הנרגשות של נחמי לא טמנו ידן בהצלחת, ואף הם נרתמו לסייע בהכנות האחרונות לחתונה. בצעירי-חב"ד הפתיעו אותן, ותפרו להן בגדי שושבינים יפיפיים. שעה ארוכה לפני מועד החופה הם עמדו נרגשות בפתח האולם וחיכו לכלה.

את החופה המרגשת ערך הרב מנחם-מענדל גלוכובסקי, סגן מזכיר בית דין רבני חב"ד בישראל, ובברכה תחת החופה כובדו בני המשפחה, חברים, והרב יוסף-יצחק אהרונוב, יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד, ויו"ר צעירי-אגודת-חב"ד העומד בראש פרוייקט הצלת ילדי צ'רנוביל.

את החתונה כיבדו בהשתתפותם משלחת מישיבת חב"ד במגדל העמק בראשות הרב יצחק גולדברג בה לומד החתן. הנהלת הישיבה בסיוע מנכ"ל המוסדות הרב לוי וילימובסקי והרב עקיבא גולדשמיד, ראש המחלקה לעולים חדשים בישיבה, השתתפה וסייעה אף היא בחלק מהוצאות החתונה. 

השמחה היתה מרגשת ושמחה. בני המשפחה של החתן והכלה השוהים בישראל, והחברים, שמחו ורקדו שעה ארוכה עם החתן והכלה הנרגשים, והודו להנהלת צעירי-חב"ד על ארגון ומימון החתונה כולה הנאמדת בעשרות אלפי דולרים. תזמורתו של ר' יוסף חיים משה, ור' מנדי ג'רופי הנעימה את החתונה בשירי חתונה, ובשירים חסידיים-רוסיים.

אתר צעירי-חב"ד

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
מזל טוב
ג' אלול ה׳תשס״ה
נחמי איזה יופי לראות
שיהיו לך רק חיים מאושרים
שמחה בשמחתך...
חברה
2.
דובער היקר
ג' אלול ה׳תשס״ה
מזל טוב שיהיה בית חסידי הרחבה בגו"ר עם הרבה שמחה

חברך שהיה איתך בשליחות שמח בשבילך

3.
נחמי!!!דובער!!!!!!!!!!
ג' אלול ה׳תשס״ה
מזל טוב!!!!!מזל טוב!!!!!!!!!!
שתיבנו בינין עדי עד!!!!!!!!!!
מאחלים מקרב הלב
דני ויעל בליאק -מוסקוה
4.
נחמי היקרה!
ג' אלול ה׳תשס״ה
מזל טוב!מאוד שמחתי לראות את התמונות מהחתונה!מקסים!היית נראית מהמם. גאה בך שהתחתנת עם חבדניק!
מדריכה לשעבר.
5.
abi al capone
ד' אלול ה׳תשס״ה
mazaltov
6.
tsvika in croatia
ד' אלול ה׳תשס״ה
dovber mazal tov mazal tov binyan adei ad im harchovo bchol hapatim bgashmiyut & bruchaniyut
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.