שניאור דייטש | יום ד' סיון ה׳תשפ״ב 03.06.2022

בהתנגדות לרכבת: הסבא והנכד 'גנבו' את ההצגה

תושבי יד בנימין ומועצה אזורית נחל שורק מוטרדים מאוד: יש תוכנית להקים מסילת רכבת משא שתקיף את יישובי האזור ותפגע קשות באיכות חייהם • בהתנגדות תושבים בוועדה אתמול, מי ש'גנבו' את ההצגה, היו ר' איציק בלוי, אחד ממובילי ההתנגדות, ונכדו שלומי הרטמן בן ה-16, שהציג תכנית גאונית לחלופה טובה לתושבים, שאם תתקבל - גם תחסוך מליארדים למדינה
בהתנגדות לרכבת: הסבא והנכד 'גנבו' את ההצגה
משמאל: ר' איציק בלוי ונכדו, שלומי הרטמן

תושבי יד בנימין ומועצה אזורית נחל שורק מוטרדים מאוד: יש תוכנית להקים מסילת רכבת משא על קו שאמורות לעבור בו 84 רכבות ביום, 4 רכבות בשעה, כל רכבת בעלת 35 קרונות ומונעת ע"י קטר דיזל לא מחושמל והמשמעות הישירה: פגיעה משמעותית באיכות חיי התושבים, בעיקר ביישוב יד בנימין שאותו המסילה אמורה להקיף.

בעקבות האיום התאגדו והגיעו לישיבת מנהלת התכנון להציג את התנגדותם כ-50 תושבים ועוד כמה מאות באמצעות ה'זום' שצפו בישיבה.

מי ש'גנבו' את ההצגה, היו ר' איציק בלוי, אחד ממובילי ההתנגדות, ונכדו שלומי הרטמן בן ה-16, שהתחביב העיקרי שלו זה תחבורה ציבורית ותכנוני בנייה.

הוא מצא כמה תגליות חשובות, המרכזית שבהם נקראת 'תכנית חלץ'.

הנה מה שכתב שי רייכנר, ראש המועצה האיזורית נחל שורק, בעקבות הישיבה אתמול:

"הוא רק בן 16 ומאובחן על הספקטרום אבל תזכרו טוב טוב את השם שלו - שלומי הרטמן שמצא פתרון גאוני איך לפתור את משבר הרכבת והציג זאת היום בישיבה שהתקיימה במנהל התכנון בירושלים.

נתחיל מההתחלה: כידוע לכולכם יש רצון להקים מסילת רכבת שתעבור באזורינו ותפגע כמעט בכל יישובי המועצה.  מדובר על קו שאמורות לעבור בו 84 רכבות ביום, 4 רכבות בשעה, כל רכבת בעלת 35 קרונות ומונעת ע"י קטר דיזל לא מחושמל - זאת אומרת פגיעה משמעותית באיכות חיי התושבים, בעיקר ביישוב יד בנימין שאותו המסילה אמורה להקיף, וכן בכמעט כל היישובים החקלאיים של המועצה.

בעקבות האיום הממשי התאגדו כל תושבי יד בנימין ולישיבה היום בירושלים מול מנהל התכנון הגיעו, באמצעות הזום, 400(!!) מתושבי יד בנימין ועוד 50 תושבים הגיעו פיזית לירושלים להגיש יחד איתנו את ההתנגדות למצב.

אחד מהמתנגדים הוא שלומי הרטמן, נכדו של איציק בלוי מיד בנימין, בחור על הספקטרום שהתחביב העיקרי שלו זה תחבורה ציבורית ותכנוני בניה. כששלומי שמע מסבא שלו, איציק בלוי, על המצב החליט לעבור על המפות ביסודיות וגילה כי כבר יש באזור מסילה בשם - מסילת חלץ - שגם מתאימה למסלול המבוקש בלי להאריך זמנים, גם לא פוגעת בחיי התושבים וגם כבר סלולה ותחסוך מיליארדים לתקציב המדינה.

בשנת 2016 אומנם דובר עליה אך היא ירדה מהפרק כי בהסכם אוסלו, בהבטחות המעבר הבטוח בין עזה לגדה, היא הובטחה לפלסטינים, אך בשנת 2020 מדינת ישראל ביצעה שינוי, שידרגה את הקו והחלה להשתמש בו כמסילה לרכבות משא לכיוון דרום.

הנושא הוצג תחילה לרכבת ישראל ואז נוצרה בעיה חדשה -  לטענתם תהיה בעיה במעבר קווים שבין אשדוד לאשקלון, כי אין מספיק מקום במעברים.

שלומי חזר למפות וגילה נתון נוסף - למסילת אשדוד אשקלון יש אישור לשלושה פסים, אישור המיועד לרכבות משא - בינגו. יש פתרון.

בישיבה היום זכיתי להציג ביחד עם שלומי וסבו, איציק בלוי, את כל הנתונים שאסף מול ועדת התכנון ובזכות הפתרון שהציג דרשנו דו"ח חלופות לתכנון הרכבת.

"החוקרים והמתכננים קיבלו את המידע ועכשיו עלינו להתפלל כי החלופה ששלומי הציג תתקבל ונעבור עוד משוכה בהתמודדות מול איום מסילות הרכבת", מסכם ראש המועצה.

האם התכנית החלופית המכונה "תכנית חלץ", של הנער שלומי הרטמן וסבו ר' איציק בלוי תאומץ על ידי הוועדה? ההצעה לא הוגשה בכתב הטענות המקורי אלא רק הוצעה בדיון, ולכן סיכוייה לא גבוהים.

במקרה ותדחה, ויוצע פתרון של מחסום אקוסטי, כמו למשל שקיים בכפר חב"ד, תוגש ככל הנראה עתירה לבג"ץ.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.