שלמה מן | יום ג' סיון ה׳תשפ״ב 02.06.2022

'כולל חב"ד' יחלק מאפים ושתייה לרבבות ה'עולים לרגל' בשבועות

אחרי שנתיים של קורונה, שהגבילו את מספר המשתתפים בכותל המערבי, השנה צפויים לעלות לרגל רבבות יהודים. מיד לאחר תפילת שחרית, הם יקבלו לידיהם מאפים ובקבוקי שתייה, ב"קידושא רבא" חגיגי ברחבת הכותל. אתר COL עם תיעוד מההכנות
'כולל חב
צילומים: כולל חב"ד

נקדימון בן גוריון, גרסת תשפ"ב: במאפייה בדרום, עובדים מסביב לשעון, להכין רבבות מאפים עבור עולי הרגל בחג השבועות - וזאת אחרי שנתיים של מגבלות הקורונה וצמצום הבאים לכותל. המאפים יחולקו על ידי צוות 'כולל חב"ד' עם בקבוקי שתייה ב"קידושא רבא" ברחבת שריד בית מקדשנו. צפו בתיעוד

אחרי שנתיים של קורונה, שהגבילו את מספר המשתתפים בכותל המערבי, השנה צפויים לעלות לרגל רבבות יהודים. מיד לאחר תפילת שחרית, הם יקבלו לידיהם מאפים ובקבוקי שתייה, ב"קידושא רבא" חגיגי ברחבת הכותל.

כמיטב המסורת, 'כולל חב"ד' ידאג לרווחתם של עולי הרגל, ובכך ימשיך מסורת רבת שנים, שהחלה על ידי החלוץ נקדימון בן-גוריון בשעתו, שדאג להכנת בורות מים קרים משיבי נפש לכל עולי הרגל שנהרו אל בית המקדש.

כבר מתחילת השבוע, המבצע יצא לדרך, לדאוג לעמך בית ישראל הגומעים ברגליהם את רחובות ירושלים: במאפיית קריית גת עמלים מסביב לשעון בכדי להשלים את המלאכה, בכדי שבבואם למקום הקודש והמקדש בעיצומו של חג השבועות, תמתין לעולים "ערכה אישית" משיבת נפש. במקביל, שלט ענק ומרהיב ייתלה בערב שבועות, ויכריז "קידושא רבא - שבועות תשפ"ב".

לאורך שעות הבוקר והצהריים, יזכו חסידי חב"ד את המוני העולים לשריד בית מקדשנו ב"קידושא רבא", באמצעות חלוקת מיני מאפה ושתיה קרה, שיאוכסנו במוקדי קירור מיוחדים מערב החג, באדיבותו הרבה של יגאל חמוי. לשירות העולים, מוצבים עשרות "עמדות קידוש" בהן ניתן לקדש על היין. לצד מיני המאפה ובקבוקי השתייה, מצורפת לכל ערכה עוגת גבינה אישית.

חלוקת הערכות האישיות, תאפשר נטילת 'צידה לדרך' וכך גם כאשר השמש קופחת יועלו עולי הרגל לעצור, ללגום שתייה קרה, לנוח, לטעום מהעוגות המשובחות ולאזור כוח להמשך הדרך עד לביתם. 

על אריזות המאפים, מודפסת קריאתו של הרבי: "בנינו ערבים בעדינו - לאסוף את הילדים והטף לשמיעת עשרת הדברות בבית הכנסת בשעת קריאת התורה בחג השבועות". החלוקה הגדולה לעולי הרגל, תרומת משפחות קאהן וקרן מרומים, מתאפשרת באמצעות שיתוף פעולה עם הקרן למורשת הכותל המערבי, בסיוע רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.