מערכת COL | יום ג' סיון ה׳תשפ״ב 02.06.2022

הדפסת תניא מרגשת בקייב, נציג הממשל: "אקבע שיעור בספר"

בכיכר העצמאות האוקראינית התקיים טקס הדפסת תניא מרגש, ביוזמת השליח שנותר בעיר בכל ימי המלחמה והבטיח לעצממו שידפיס את הספר במרכז העיר • נציג הממשל, שליחי הרבי בעיר ואורחים השתתפו • תיעוד
הדפסת תניא מרגשת בקייב, נציג הממשל:
צילומים: הפדרציה היהודית

אירוע מיוחד ויוצא דופן נערך היום בכיכר העצמאות האוקראינית 'כיכר מיידן' (Майдан Незалежності) בלב קייב, ובמרכזו הודפס ספר התניא לקראת חג השבועות.

את היוזמה להדפסה יזם הרב רפאל רויטמן, משלוחיהרבי בקייב ומנהל האגף לקשרי חוץ של הפדרציה היהודית של אוקראינה, שנותר בעיר גם כאשר ההערכות היו שהיא תיפול בידי הרוסים בתוך זמן קצר - ונדר לעצמו כי אם יישאר בחיים ידפיס את הספר בכיכר מיידן, הנחשבת לסמל החשוב ביותר של העיר ושל אוקראינה כולה. כזכור, בפסח פורסם כי הרב רויטמן שלח לנשיא היהודי של המדינה, וולדימיר זלנסקי, מצות לליל הסדר.

את האירוע כיבד בנוכחותו מר קליצ'קו כנציג הממשל ועיריית קייב; יו"ר הפדרציה היהודית השליח הרב מאיר סטמבלר, שהגיע במיוחד מדניפר, מרחק של 10 שעות נסיעה; הרב רויטמן וכן הרב מרדכי לבנהרץ ובנו שמחה, משלוחי חב"ד בבירה האוקראינית.

כשברקע ניתן לראות את הבריקדות והמחסומים הרבים בכיכר שנועדו לעכב פלישה צבאית לעיר, קליצ'קו דיבר על התורה שהפכה להיות אור לגויים, איחל חג שמח לכלל יהודי העיר והמדינה ואמר שיקבע לעצמו שיעור בספר כדי ללמוד איך לקחת ממנו הוראות לחיי היום יום. 

הרב לבנהרץ דיבר על הייחודיות של המקום, ועל כך ששליחי הרבי לא עזבו את העיר ופעלו בה גם בימי הקומוניזם, וביתר שאת עם נפילתו בעזרת ראש העיר מר ויטלי קליצ'קו וראשי העיר הקודמים. 

הרב סטמבלר הודה בתורו לראש העיר על עזרתו לקהילה היהודית הגדולה בעיר ועל כך שאפשר את הדפסת הספר בכיכר, ואמר כי ימי חג השבועות מסמלים בכל שנה את קבלת התורה מחדש, וכי הרבנים במדינה פועלים ללמד יהדות גם בימי המלחמה ולמרות הקשיים.

עוד לדבריו: "בחג השבועות אנחנו לא רק חוגגים את ההיסטוריה אלא גם ההווה. אם נחיה כפי שהתורה מלמדת אותנו - מעבר להיגיון האנושי ולפי הוראותיו של בורא העולם, נוכל לחיות בעולם מתוקן ולהביא את הגאולה לאנושות כולה ולכל נברא באופן פרטי. נביא לעולם שבו 'לא יישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה'". 

בסיום דבריו אמר הרב כי הקהילה היהודית במדינה מתפללת לשלומה של אוקראינה, ניצבת לימינה ומצפה לשלום המיוחל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.