צבי סופר | יום ג' סיון ה׳תשפ״ב 02.06.2022

עו"ד עסוק, שליח טרי: איך הוא הצליח לסיים את הש"ס?

איפה הוא מוצא זמן? רבנים חב"דיים, שלוחים, רבנים מפורסמים בראשון לציון, לא הסתירו את התפעלותם מסיום הש"ס שערך בביתו בשבוע שעבר עו"ד השליח ר' שרון גושן • איך הוא מוצא זמן בנוסף לשיעורים הקבועים, ללמוד בכל יום דף גמרא ולהתמיד, ומה דחף אותו לערוך אירוע? • על המינוי החדש לשליח בשכונה גדולה בראשון לציון ויש לו גם 'טיפים' למצטרפים חדשים במסלולי הלימוד
עו

בשבוע שעבר ערך עו"ד השליח הרב שרון גושן 'סיום הש"ס' בביתו בראשון לציון, בהשתתפות ידידיו מאנ"ש בעיר, רבנים חב"דיים, שלוחים, רבנים מפורסמים בראשון לציון.

בנוסף לעיסוקו כעו"ד מצליח ומוכר באנ"ש, לאחרונה נכנס ר' שרון גושן כשליח חדש בשכונת מרכז העיר ראשון לציון, תחת השליח הראשי הרב יצחק גרוזמן.

בנוסף לכל השיעורים שכל חסיד חב"ד מקפיד לומר כתקנת הרבי, חת"ת ורמב"ם, כיצד מוצא זמן השליח והעו"ד העסוק גם לסיים את הש"ס?

הרצל קוסשוילי, שנכח גם הוא בסיום, מראיין את השליח עו"ד שרון גושן:

"ראיתי שרבנים התפעלו וגם אני לא ידעתי שאתה בעניין של סיום הש"ס וזה תופס את שגרת יומך. אתה הרי איש מאוד עסוק. איך יש לך זמן לזה?

ר' שרון: "אנשים לא ידעו כי באמת לא עשיתי מזה פרסום, למרות שכ-7 שנים אנחנו לומדים את זה בראשון לציון. איפה באמת מוצאים זמן? החכמה היא לנצל את הזמן. לפי דעתי הזמן הטוב ביותר הוא בין מנחה לערבית. גם מרוויחים מנחה במניין וגם מרוויחים 25 דקות של איכות עד תפילת ערבית. מי שיקפיד על זה מובטח לו שיסיים את הש"ס, דף ליום, במשך שבע שנים.


האזינו לראיון המלא:


"כמובן שיש זמנים נוספים. יש דפים שקצת לוקחים יותר זמן, אבל זה הממוצע. יש גם ימי שישי ארוכים, מוצאי שבתות, כל אחד והזמן שלו.

לא פינית לכך זמן מיוחד?

"אכן פיניתי זמנים נוספים. אני חייב לציין שבחוברת 'דבר מלכות' זה מופיע ומאוד עוזר. לא התחלתי את הקביעות עם המחזור הכללי של הדף היומי. הצטרפתי שנתיים אחרי כולם, וצללתי למסכת שלמדו ובסוף סיימתי. אדם קובע לעצמו יעד, 7 דפים בשבוע או 10. אם תקבע יעד - אתה תעמוד בו. המסגרת והיעד היא המתכון המוצלח לעמוד במשימה.

כמה מהדוברים באירוע ציינו שזה הרצון של הרבי שיהיו אברכים ששקועים ומונחים בלימוד וגם העלו גם על נס את ההיבט החינוכי - הדוגמא האישית לילדים.

שרון: "דיברתי במהלך ה'סיום' על לימוד עם הילדים, שהם מאוד אהבו ונשאבו לזה, זה היה חווייתי.

סיום הש"ס שנערך בחצר ביתו של עו"ד השליח הרב שרון גושן


"הרב אשר אייזנבך בכפר חב"ד גם ערך 'סיום' לפני כחודש וזה עודד אותי. הוא אמר לי שאם ידברו על זה, העניין מאוד יעודד אחרים, זה מה שדחף אותי לערוך את ה'סיום'. זה לא עניין פרטי שלי, העיסוק בנגלה וגם חסידות הוא דוגמא באופן כללי ועניין שיעשה נחת רוח לרבי. הרבי תמיד דיבר על זה ברבים ועודד לערוך 'סיומים', קנאת רבים תרבה חכמה.

נכנסת לאחרונה כשליח רשמי בעיר. מה זה אומר בעצם, מה הפעילות שלך?

"שכונת הרמב"ם, מרכז העיר ראשון לציון, מונה יותר מ-40 אלף תושבים. לסבר את האוזן, יותר ממספר התושבים בנס ציונה... אז אם בנס ציונה יש עשרה שלוחים, אז אצלינו בשכונה צריך לפחות עשרה שלוחים...

תושב וותיק, שליח טרי: ר' שרון גושן עם השליח הראשי הרב יצחק גרוזמן, בחודש אדר ב' האחרון בעת הסיכום על המינוי


 

"השליח הראשי הרב יצחק גרוזמן החליט לחלק את השכונה ונפל בחלקי רובע מסויים. בדיוק כעת סיימתי שיחה עם גבאים בבתי הכנסת לחג השבועות, הייתה פעילות יפה בל"ג בעומר ולפני פסח. היום יש שכונות ענקיות, יותר גדולות מערים מסויימות בארץ וצריך לפעול בהם. אז אני פועל ברובע שלי...

עלה והצלח, יגדיל תורה ויאדיר.

שרון: "אתה מוזמן בע"ה ל'סיום' הבא, בעוד 7 שנים, זה לא עוד הרבה זמן.

הרצל: "אולי זה גם ידביק אותי עד אז...". שרון: "הרבה לפני כן, כבר מחג שבועות הזה..."

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.