מערכת COL צעיר | יום ב' סיון ה׳תשפ״ב 01.06.2022

כשה'מנחת אלעזר' פנה לרבי הריי"צ: אני מריח ריח גן עדן..

קשר אמיץ ומיוחד שרר בין האדמו"ר בעל ה'מנחת אלעזר' ממונקאטש ובין אדמו"ר הריי"צ שהחזיקו בקשרי ידידות קרובים, ורחשו כבוד רב זה לזה • מדוע פנה בעל ה'מנחת אלעזר' לאדמו"ר הריי"צ באמרו "יש פה ריח נפלא"? • לרגל יום ההילולא
כשה'מנחת אלעזר' פנה לרבי הריי

 

ריח גן עדן

 

היום, ב' בסיוון, חל יום ההילולא של האדמו"ר רבי חיים אלעזר שפירא, בעל ה'מנחת אלעזר' ממונקאטש זצ"ל. ידוע כי בין בעל ה'מנחת אלעזר' ואדמו"ר הריי"צ שרר קשר ידידות מיוחד, וכי גם הרבי נשיא-דורנו רחש לו כבוד רב והזכירו פעמים רבות בהזדמנויות שונות.

אחד ממזכיריו של הרבי נשיא-דורנו, היה הרב משה לייב רודשטיין ע"ה. בתפקיד המזכיר הוא שימש עוד בדור הקודם – עבור אדמו"ר הריי"צ, ולאחר מכן המשיך להחזיק במשרה זו גם בדור השביעי.

באחת השנים, נזקק הרב רודשטיין לעזרתו של הרב משה גרונר, וביקשו לנסוע לרובע מנהטן כדי לקחת עבורו סכום כסף ממקום כלשהו. הרב גרונר עשה כבקשתו של המזכיר, אך כאשר האחרון ביקש לשלם לו בכסף על טרחתו, ביקש הרב גרונר סיפור, במקום כסף.

 

המזכיר הרב רודשטיין לצידו של אדמו"ר הריי"צ. פולין תרצ"ד

 

מפגש בעיירת המרפא

הרב רודשטיין נאות, וסיפר לו את המעשה הבא, לו היה עד באופן אישי:

בהזדמנות אחת, נסע הרבי הריי"צ יחד עם אמו הרבנית שטערנא שרה, למעיינות מרפא במדינת צ'כיה לצורכי בריאות. בעת שהותם במקום, שוחחה הרבנית עם בנה הרבי, וסיפרה כי הבינה שבעל ה"מנחת אלעזר" ממונקאטש שוהה גם הוא במקום ובשל כך – אמרה כי היא מעוניינת לראות אותו.

הרבי הריי"צ כבר הספיק לפגוש את האדמו"ר ממונקאטש, אך אמר לה כי הם עתידים להיפגש שוב. היות ובעל ה'מנחת אלעזר' נהג שלא לקבל נשים, החליטה הרבנית שטערנא שרה על־פי הצעת בנה הרבי, לעמוד מאחורי אחד העצים במקום בו יעברו הרבי הריי"צ והאדמו"ר ממונקאטש. כך תוכל הרבנית לחזות בפניו.

 

"מריח כמו גן עדן!"

פגישתם של הרבי והאדמו"ר ממונקאטש אכן התקיימה למחרת, והם צעדו יחד כאשר המזכיר הרב רודשטיין מהלך מאחור, כשלצידו משמשו של בעל ה'מנחת אלעזר'.

הרבנית שטערנא שרה אכן נעמדה מאחורי אחד העצים. והנה, כאשר התקרבו בהליכתם אל אותו עץ, פנה האדמו"ר ממונקאטש לאדמו"ר הריי"צ ואמר: "יש ריח נפלא מהעץ, מריח כמו גן עדן!".

חייך לעומתו הרבי הריי"צ ואמר: "אמי היא העומדת שם"...

 

(לימים סיפר הרב גרונר סיפור זה לרב יוסף-יצחק ג'ייקובסון, והוא שפרסמו לפני מספר שנים).

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.