שניאור דייטש | יום א' סיון ה׳תשפ״ב 31.05.2022

בחירות לרב הספרדי בראשון לציון; חסיד חב"ד מועמד

עיריית ראשון תקים וועדה למינוי רב עיר ספרדי לאחר שמזה 13 שנה, מאז פטירת הרב יוסף עזרן זצ"ל לא מונה רב ראשי ספרדי לעיר • מועמד חב"די מוביל לתפקיד: השליח הרב אבישי בטאשוילי, רב בית כנסת המרכזי בשכונת כרמים, מחבר ספרים בהלכה ודמות תורנית מוכרת 
בחירות לרב הספרדי בראשון לציון; חסיד חב
הרה"ג אבישי בטאשוילי בעריכת חופה (צילום ארכיון)

עיריית ראשון לציון תקים ועדה למינוי הרב הראשי הספרדי בעיר.

מאז פטירתו של הרב הראשי, הרב יוסף עזרן ז"ל, לא מונה רב ראשי ספרדי בעיר ולאור הגידול באוכלוסייה והתקנות החדשות שאישר המשרד לשירותי דת החלה העירייה בתהליך בחירת רב חדש על מנת לתת מענה לכלל התושבים.

בנימוקים למהלך, מציינים בעיריית ראשון לציון:

"לאור הגידול במספר התושבים בעיר והפיכתה לעיר השלישית בגודלה יש צורך לתת מענה לציבור התושבים בקהילות ספרד ואשכנז (המורכבות מאוכלוסייה דתית ציונית ואוכלוסייה חרדית) לצרכים שלהם: מבני ציבור להפעלת בתי כנסת ומוסדות חינוך, מתן מענה לסוגיות הלכתיות כגון כשרות, שבת ותחום הנישואין הניתן לכלל האוכלוסייה בעיר.

"כיום פועל בעיר הרב האשכנזי הרב הגאון י.ד. וולפא שליט"א שנותן מענה לקהילה האשכנזית בעיר למעלה מ53 שנה. אך לקהילה הספרדית אין רב ספרדי מאז פטירתו של הרב הגאון יוסף עזרן ז"ל. בתקופתו של דב צור הוגשה עתירה לבג"צ למינוי הרב ראשי ספרדי ובהתאם לכך אושר הדבר במועצת העיר. מאז ועד היום התעכב הנושא מאחר והיה צורך באישורים של המשרד לשירותי דת (הנושא נדחה שוב ושוב בגלל הבחירות לכנסת).

"כאמור לאחרונה אישר סגן השר את התקנות למינויים במועצות הדתיות והרבנים הראשיים בהן תקנה כי עיר המונה מעל 100 אלף תושבים, רשאית למנות שני רבנים בתנאי שיעבור את אישור המועצה וכי יש צורך לתת מענה לתושבים מהקהילה האחרת (ספרדית/אשכנזית) מאחר ורב אחד לא יכול לענות על צרכי התושבים.

עוד מציינים בעירייה כי "יש דחיפות למינוי מאחר והרב וולפא עתיד לסיים את תפקידו בשנת 2023 ומנובמבר הקרוב נכנסים לשנת בחירות והנושא עלול להידחות ולפגוע בשירותי הדת של כלל התושבים בעיר."

המועמד החב"די המוביל בעיר לתפקיד הינו השליח הרב אבישי בטאשוילי, רב בית כנסת המרכזי בשכונת כרמים, מחבר ספרים בהלכה ודמות מוכרת בעיר הנתמך ע"י רבני השכונות והקהילות. בעבר היה אחד משלוחי הרבי בעיר קייב באוקראינה.

על התפקיד מתמודדים מספר מועמדים נוספים.

יש לציין עוד כי כהונת רב עיר מעתה תהיה קצובה בזמן לתקופה של עשר שנים בדומה לכהונת הרבנים הראשיים לישראל, אולם מועצת העיר רשאית להאריך את כהונתו בעשר שנים נוספות בכל פעם ועד לגיל 70.

עד היום, כהונת רבני עיר שנבחרו לפני שנת 1974 לא הוגבלה כלל. התקנות החדשות קובעות הגבלה גם ביחס אליהם כך שיסיימו את כהונתם בגיל 80. אלו מתוכם שכבר עברו את גיל 80 יסיימו כהונתם תוך שנה מפרסום התקנות ברשומות.

בהמשך צפויות בחירות לרבני ערים גם בערים נוספות.


עוד בנושא:

מתי יהיו בחירות לרבני עיר נוספים ואיך חב"ד נערכת?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.