מנדי שדה | יום א' סיון ה׳תשפ״ב 31.05.2022

צפו: שלשה רגעים של יחס נדיר וחריג מהרבי לצלם הייחודי ז"ל

מה הציע הרבי לצלם ר' לוי יצחק פריידין, שגרם לו להסתייג מחשש ש"תהיה מהפכה ב-770"? ומה הורה לו הרבי בליל הושענא רבה תשמ"א? • שלשה קטעי וידאו מיוחדים על הצלם הייחודי שאתמול היה יום היארצייט שלו • מיוחד
צפו: שלשה רגעים של יחס נדיר וחריג מהרבי לצלם הייחודי ז

 

"תהיה מהפכה ב-770"!

 

ר' לוי יצחק פריידין ע"ה, היה דמות ייחודית בהווי של 770. כשמצלמתו המפורסמת בידו, היה ניצב בסמוך לנשיא הדור ומנציח, באינספור תצלומים שתיעדו את רגעי ההוד במחיצת הרבי, ובזכותם אנו יכולים גם כיום לטעום במעט מהאוצרות של ימי האור.

על אף שבמשך שנים רבות נטה הרבי שלא לאפשר לצלמו יתר על המידה, כאשר הגיע ר' לוי יצחק, מטה לו הרבי חסד ואפשר לו לצלם כאוות נפשו. לאורך כל השנים ניכר היה בבירור היחס המיוחד לו זוכה הצלם הישראלי, במאור הפנים שגילה לו הרבי ובשיחות שניהל עמו.

 

 

לרגל יום היארצייט של ר' לוי יצחק שהיה אמש (כ"ט אייר), בחרנו להביא כאן שלשה קטעי וידאו מיוחדים הממחישים יותר מכל את היחס המיוחד והחריג שהעניק לו הרבי:

 

תרצה להצטרף?

ברבים מהימים בהם זהה ר' לוי יצחק בחצרות קודשנו, היה הוא ממתין עם מצלמתו מידי בוקר מחוץ לביתו של הרבי שברחוב פרזידנט. הוא היה עומד על המדרכה ומיישיר את העדשה לכיוון דלת הבית, כדי לתעד את הרגע שבו יוצא הרבי לכיוון 770.

באחד הבקרים, כאשר הרבי יצא כהרגלו מהבית ופנה להיכנס למכונית שהמתינה בחוץ. פנה הרבי לר' לוי יצחק בהצעה מפתיעה.

צפו:

 

 

דאגה אישית

חיבתו הגלויה של הרבי לר' לוי יצחק הייתה ידועה לכל. אך לצד 'היד החופשית' שהעניק הרבי לצלם בכל הנוגע לצילומו, דאג הרבי גם לשאר ענייניו של הצלם. רגע מעניין נתפס במצלמת הוידאו, במהלך אמירת תהילים בציבור בליל הושענא רבה תשמ"א:

צפו:

 

שמחה גלויה!

הקטע השלישי, מתאים במיוחד לימים אלו – ימי ההכנה לחג השבועות, ויום היארצייט של ר' לוי יצחק. זהו תיעוד מסיום יחידות לאורחים לאחר חג השבועות, כאשר גם ר' לוי יצחק נמנה בין השבים לארץ הקודש. הרבי נפרד מר' לוי יצחק לשלום, מברכו וגם מחווה בידו בתנועה מיוחדת ונדירה.

צפו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.