מערכת COL | יום ג' אלול ה׳תשס״ה 07.09.2005

בר ובת מצווה לילדי צ'רנוביל

במשפחת ילדי צ'רנוביל, עסוקים כל ימות השנה בארגון שמחות לילדי הפרוייקט שהועלו ארצה. בשבוע שעבר, נערך ברחבת הכותל המערבי בירושלים טקס בר ובת מצווה לחמישה בנים ושש בנות שהועלו ארצה בשנים האחרונות מאיזור הקרינה בצ'רנוביל. במהלך הטקס כתבו הילדים מכתב בקשה להצלחה מהרבי, והבנום עלו לתורה לראשונה בחייהם. במהלך החגיגה קיבלו הבנות שי, תכשיט פמוט, וספר חת"ת עם שמם, ואילו הבנים קיבלו תפילין וסידור אישי. במהלך האירוע, קראו הילדים ברכות ותודות לצוות הפנימייה, ומרגש במיוחד היה מכתבה של בוגרת הפרוייקט שהגיעה לחגוג עם הילדים את סיום השנה. "קשה ועצוב לי לעזוב אתכם. זה לא פניימיה זה בית דואג. הגעתי לפני שש שנים, ובתחילה התגעגעתי מאוד להוריי שנשארו באוקראינה, ונתקלתי בקשיים של השפה והלימודים באולפן. הצוות המסור תמך בי, עודד אותי, ודאג לי כל ימות השנה", הקריאה בקול נשנק מדמעות. המשך ב'כתבה מלאה'
בר ובת מצווה לילדי צ'רנוביל
קבוצת נערי בר מצווה בכותל המערבי
בטקסים השתתפו מעט ממבני המשפחה של הילדים השוהים בישראל, בני ובנות פרוייקט צ'רנוביל, הצוות והמדריכים, ובראשם הרב יוסף-יצחק אהרונוב, יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד, ויו"ר צעירי-אגודת-חב"ד, הרב יוסף-יצחק רייטשיק יו"ר הפרוייקט, והרב יצחק הרב צבי מנהל המוסד לילדי צ'רנוביל.

תיירים רבים שנכחו בכותל המערבי, התעכבו ליד קבוצת נערי ונערות הבר ובת המצווה, ולאחר ששמעו מהיכן בני המצווה, עמדו מהצד משתאים ונפעמים למראה הילדים שהיו עד לא מכבר בסכנת חיים של ממש בהיותם באיזור הכור באוקראינה. רבים מהתיירים בירכו את ראשי צעירי-חב"ד על פרוייקט ההצלה, ועודדו אותם להמשיך בו ביתר שאת.


"לא אשכח אתכם לעולם"

בסיום החגיגה ליד הכותל המערבי, יצאו הילדים ליום כיף וחוויות ב'חוות היעלים' שליד כפר עציון. במקום נערכה מסיבת סיום לשנת הלימודים המוצלחת שעברה על הילדים, והילדים סעדו ארוחת צהריים.

במהלך האירוע, קראו הילדים ברכות ותודות לצוות הפנימייה, ומרגש במיוחד היה מכתבה של בוגרת הפרוייקט שהגיעה לחגוג עם הילדים את סיום השנה. "קשה ועצוב לי לעזוב אתכם. זה לא פניימיה זה בית דואג. הגעתי לפני שש שנים, ובתחילה התגעגעתי מאוד להוריי שנשארו באוקראינה, ונתקלתי בקשיים של השפה והלימודים באולפן. הצוות המסור תמך בי, עודד אותי, ודאג לי כל ימות השנה", הקריאה בקול נשנק מדמעות.

"אני רוצה להודות באופן אישי לרכזת ההדרכה תמי שפתרה לי את כל הבעיות, לעובדת הסוציאלית, למורות, ולכל החברות היקרות. אני מתגעגעת אליכן. לא אשכח לעולם את כל מה שקיבלתי מכם. הזיכרון היקר מכם ישאר איתי לכל החיים"...


20 שנה לאסון: אלפים עוד צפויים למות

מדו"ח האו"ם המתפרסם השבוע, במלאות 20 שנה לאסון בצ'רנוביל, עולה כי כ-4,000 בני אדם ימותו, רובם ילדים, כתוצאה ממחלות שונות, בהן סרטן, מהקרינה של האסון בכור הגרעיני. הדו"ח, המקיף 600 עמודים, הוא פרי מחקר שנמשך כמה שנים על ידי "פורום צ'רנוביל", בו מיוצגים גם ארגון הבריאות העולמי, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, ארגון המזון והחקלאות, התוכנית לעניני הסביבה של האו"ם ועוד.

קרוב לחמישה מיליון בני אדם עדיין מתגוררים היום באזורים אוקראינה ובלרוס, שזוהמו בקרינה רדיו-אקטיבית. כמאה אלף מהם מתגוררים באזורים שהוגדרו על ידי הרשויות באותן מדינות כאזורים של "פיקוח ישיר".

הדו"ח מעריך כי ההשפעה הרבה ביותר היתה על בריאות הנפש וכי ההשפעות הפסיכולוגיות והטראומה של האירוע על התושבים לא חלפה וספק אם תחלוף. הסיבה לכך, על פי הדו"ח, היא העדר מידע בידי התושבים. הדו"ח מבקר בעניין זה את הרשויות בברית המועצות ובמדינות שקמו במקומה באזור הנגוע, שאינן טורחות לספק מידע ראוי לתושבים כדי לשפר את איכות חייהם ולהסביר להם כיצד לעשות זאת.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כל הכבוד
ג' אלול ה׳תשס״ה
אין לי מילים בשביל להודות לרב הר צבי ולכל צוות פרוייקט המדהים הזה שעושים עבודה נאמנה ימים כלילות ע"מ להציל עוד ועוד ילדים מהאזור הזה ולא רק הצלה גשמית אלה גם רוחנית שמצילים את הנשמה האלוקית שלהם מהבוץ הרוחני. וכמובן לא לשכוח את הרבי שלנו שיזם ובירך את המפעל הגדול הזה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.