חרדים10 | יום כ"ט אייר ה׳תשפ״ב 30.05.2022

ליברמן על הכוללים: "שותים קפה ומדפדפים בכמה ספרים"

שר האוצר איווט ליברמן מסית נגד הכוללים: "זה לא לימודי קודש אלא לימודי בטלה. הם מגיעים בבוקר, אוכלים שם סנדביץ', שותים קפה ומדברים פוליטיקה, ואז מדפדפים בכמה ספרים והולכים הביתה. אין שום סיבה לממן אותם" • הוא גם מאיים בקיצוץ דרסטי: "כספים קואליציוניים לתלמידי הישיבות על סך 446 מיליון ש”ח יקוזזו" • ח"כ מאיר פרוש: "איווט מדבר כמו שיכור"
ליברמן על הכוללים:
צילום אילוסטרציה: שניאור רייניץ (למצולמים אין קשר)

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס היום (שני), בפתח ישיבת סיעת ‘ישראל ביתנו’, לכוונתו לפגוע בתקציב עולם הישיבות – והשתלח בחריפות באברכי הכוללים.

ליברמן אמר: “אי אפשר לפעול גם נגד הקואליציה וגם לקבל כסף מהקואליציה. כספים קואליציוניים לתלמידי הישיבות על סך 446 מיליון ש”ח יקוזזו. חלק מתקציב הישיבות בבסיס התקציב, אבל חלק לא מועט 446 מיליון ש”ח אלו כספים קואליציוניים שלא צריך לתת לישיבות”.

הוא השתלח: “רוב הכסף הולך לכוללים שלומדים שם עד הפנסיה. הם יושבים בכוללים,  מגיעים בבוקר אנשים ואוכלים שם סנדביץ’, שותים קפה ומדברים פוליטיקה, ואז מדפדפים בכמה ספרים והולכים הביתה. לימודי קודש זה לימודי בטלה זה לא לימודי קודש. אין שום סיבה לממן אותם”.

חבר הכנסת מאיר פרוש הגיב על דברי ההסתה של ליברמן: “איווט מדבר כמו שיכור. במקום לדבר נגד בתי הספר הערבים בישראל שמלמדים בהם לימודי ליב”ה של אש”ף ובתוכם כאלה שמחנכים גם נגד המדינה, הוא מנסה לסגור דווקא את בתי הספר של החרדים. ליברמן תזכור, אין נאמנות, אין אזרחות!”

יו”ר מפלגת נעם, ח”כ אבי מעוז, הגיב לדברי ליברמן: “דבריו של השר ליברמן הם דברי הסתה אנטישמיים בנוסח ‘הכה את החרדים, והצל את ליברמן’. ניר איך אתה יכול לשבת איתו באותה ממשלה?”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.