COL | יום כ"ט אייר ה׳תשפ״ב 30.05.2022

הרמב"ם בטיפול נמרץ: הסרט שהוקרן בסיום הרמב"ם

השליח הרב יוסי לו מספר על מאבקו לשמור על לימוד הרמב"ם היומי, תוך כדי מאבק בקורונה, בהיותו במחלקת טיפול נמרץ • הסרטון הוצג בסיום הרמב"ם האחרון בקראון הייטס • בפנים: סיקור מלא מהאירוע שהתקיים ליד חלון חדרו של הרבי וגלריית תמונות
הרמב

סיום המחזור ה-41 של לימוד הרמב"ם נחגג ברוב עם על ידי למעלה מרבבת חסידים ברחבה  מול 770 איסטערן פארקוויי.

השנה גם היה דבר נפלא ש"סיום הרמב"ם העולמי" כפי שהוא נקרא על ידי הרבי,  ול"ג בעומר, יום שמחתו של רבי שמעון בר יוחאי, נתמזגו ובאו יחדיו.

הרב שמואל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית ויו"ר סיום הרמב"ם העולמי: "לראשונה, המשטרה סגרה שני רחובות באיסטערן פארקוויי הרועשת והסואנת. עצרו את התנועה ונתנו רשות לעשות הדלקה גדולה לכבוד ל"ג בעומר ב"אמצע הרחוב" עם קהל עצום מסביב (נגד כל הסיכויים)", מתאר הרב בוטמאן. "היה מעמד קדוש ונשגב ורושם אדיר היסטורי בל ימחה."

בין המשתתפים היו גדולי התורה וחסידות, רבנים ומשפיעים שבאו לחגוג יחד עם כלל המון החסידים במעמד הסיום החגיגי. חלקם אף נשאו דברים בפני הקהל, והפליאו לדבר במעלה העצומה של לימוד הרמב"ם, הכולל את כל התורה כולה.

"היה זה מעמד מרומם לכבודה של תורה, שכולו עסק בעידוד וחיזוק קהל המשתתפים בלימוד הרמב"ם היומי אותו תיקן הרבי", אומר הרב שמואל בוטמאן.

רגע מיוחד במעמד היה עם הקרנת ברכתם של הרבנים הראשיים לישראל שליט"א, הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף והגאון הרב דוד לאו, וכן הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון הרב משה שלמה עמאר. הרבנים חיזקו את המשתתפים בקביעות העיתים בלימוד הרמב"ם ושיבחו את תקנתו של מחולל התקנה הרבי מליובאוויטש שהונחלה ברבות השנים לכלל ישראל.

הסיום נערך על ידי הגאון ר' יצחק רייטפארט שרק השנה, מסיום הרמב"ם תשפ"א עד סיום הרמב"ם תשפ"ב, חיבר שני ספרים על הרמב"ם. ההתחלה של מחזור הארבעים ושנים נעשתה על ידי הרב הגאון ר' גבריאל צינער, מחבר ספרי "נטעי גבריאל" והאיש שהרבי בעצמו שאל אותו "דיברתם בסיום הרמב"ם".

אחרי ההדלקה הנעימו בשירה הזמר החסידי העולמי אברהם פריד ומקהלת ה"קאפעליע" של יוסי כהן. הנעימו גם מקהלת "יונגעערליך" של ילדים מקהילת סקווער ובורו פארק" ששרו גם הניגון החבד"י המפורסם על המילים "ומלאה הארץ דעה את ה'" בביטוי שלהם האופייני שחימם לבבות.

מההדים הנרחבים אחרי הסיום התרשם ועד הכינוס ש"נתווספו ספסלים בבית המדרש" וקהל גדול קיבל על עצמו לקחת חלק בתקנת הרבי ללמוד את הרמב"ם כל יום.

האוירה היתה מחושמלת. המסר היה ברור. הקהל הרגיש ש"משהוא גדול הולך כאן" והחגיגה המשולשת של הרבי, הרמב"ם ורבי שמעון בר יוחאי כשהיא נערכת "על יד חלונו של הרבי" הוא עניין מיוחד במינו שיש לו השלכות מרחיקות לכת הרבה מעבר להשגתנו.

הערב נחתם בניגונים וריקודים סוחפים של הקהל תוך תקווה שמעמד מרומם זה ימהר עוד יותר את המעמד הגדול של ביאת המשיח בגאולה האמיתית והשלימה ומילוי הנבואה בה מסיים הרמב"ם את ספרו  "ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים".

צפו בוידאו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.