מערכת COL | יום ב' אלול ה׳תשס״ה 06.09.2005

הרב חיייקין: האנטישמיות מזיקה לאוקראינה

בראיון טלויזיוני בן עשרים דקות ששודר בסוף השבוע בערוץ הראשון - הערוץ הממלכתי האוקראיני - בתוכנית האירוח "צנטר ונימניא", התבטא הרב הראשי לאוקראינה הרב עזריאל חייקין בשורת נושאים שעומדים על סדר היום, בראשם, ההתקפה האנטישמית החמורה על בחורים צעירים תלמידי ישיבת חב"ד בקייב. הרב פנה בדרישה כלפי השלטונות לגלות יותר מעורבות ויד תקיפה מצד מערכת החוק שתמנע הישנות מקרים דומים בעתיד, לצד דרישה זו ציין הרב את היחסים המיוחדים עם השלטונות ואת הבעת הנכונות מצידם לסייע לקהילה היהודית בכל עניין, אך מעבר לנכונות זו הדגיש את הצורך בתגובה מידית בדרך של חקיקה השוללת מכל וכל מעשים דיבורים או פירסומים בעלי ניחוח גזעני ואנטי יהודי.
הרב חיייקין: האנטישמיות מזיקה לאוקראינה
"אין להסתפק בהבעת גינוי ודברי הסתייגות בלבד, אשר הם נחוצים כשלעצמם אך אין בהם דיי", אמר.

הרב ציין לטובה את הסובלנות והכבוד כלפי היהדות והיהודים מצד הרוב המוחלט של התושבים והתריע מפני השפעות שלליות, חינוכיות ואחרות, העלולות להיגרם לחברה מצד מיעוט שולי הנוקט בסוגים שונים של אלימות "עבורי אלו עננים שחורים שדרושה רוח איתנה על מנת לפזרם".

במהלך הראיון סקר הרב חייקין את מצב היהדות והתפתחות הקהילה היהודית במדינה ב-15 השנים האחרונות והדגיש את תרומתה לכלל התושבים במתן סיוע חברתי והומניטרי. בחלק אישי שנשאל הרב, סיפר על השורשים והמסורת של משפחתו שהינם נטועים בהיסטוריה האוקראינית ובערי אוקראינה מאות בשנים.

לסיום נשאל הרב, מדוע הרבנים העומדים בראש הקהילות במדינה הינם כאלה שהגיעו מחו"ל כרבנים, בתשובתו תיאר הרב את מצב היהדות בחבר העמים בזמן השלטון הקומוניסטי שבמשך שנים רבות נאסר לחלוטין חינוך יהודי שורשי דבר שמנע צמיחתם של מנהיגים דתיים "אך ניתן לציין בסיפוק שכבר בשנים הקרובות ניתן יהיה לראות עוד ועוד ממלאי תפקידים דתיים שגדלו והתחנכו על אדמת אוקראינה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.