מערכת COL | יום כ"ו אייר ה׳תשפ״ב 27.05.2022

מתרחבים: תוספת של 4 קומות להוסטל השיקומי של כולל חב"ד

באחרונה יצאה לדרך תכנית מיוחדת של הרחבת ההוסטל של "כולל חב"ד", הכוללת תוספת של 4 קומות המבנה הקיים. ההרחבה תכלול בניית שמונה חדרים נוספים להוסטל השיקומי וכן 13 דירות שיהיו מיועדות לבעלי מוגבלויות שמסוגלים לגור בדיור עצמאי
מתרחבים: תוספת של 4 קומות להוסטל השיקומי של כולל חב
צילומים: כולל חב"ד

ההוסטל הירושלמי 'בית פינגר' של 'כולל חב"ד', בו מתגוררים דיירים בעלי נכות פיזית קשה, עובר בימים אלו שינויים משמעותיים, שירחיבו את מעגל התמיכה בדיירים.

באחרונה יצאה לדרך תכנית מיוחדת של הרחבת ההוסטל, הכוללת תוספת של 4 קומות המבנה הקיים. ההרחבה תכלול בניית שמונה חדרים נוספים להוסטל השיקומי וכן 13 דירות שיהיו מיועדות לבעלי מוגבלויות שמסוגלים לגור בדיור עצמאי. 

בסוף השבוע ביקר במתחם הבנייה מנהל ה'כולל' הרב שלום דוכמן. הוא נחשף מקרוב להיקף הבנייה ולתכניות הפרטניות שכוללת תכנית ייחודית שתיחשף בקרוב. 

לפני ארבע שנים נחנך מרכז השיקום בלב ירושלים, במעמד רבנים ואישים בכירים, ומאז זוכה להצלחה גדולה בתהליך שיקומם של הדיירים, הסובלים כאמור מנכות פיזית בדרגות קשות. 

מרכז השיקום זוכה למעמד מיוחד בקרב גופי הרווחה, בשל פעילותו העצומה עם הדיירים וההשקעה האינסופית של צוות המסגרת שהפך את המסגרת למובילה בתחום השיקום במשרד הרווחה. 

בין היתר, פותח פרויקט חממה שמשלב בין הכנה של דיירים עצמאיים בבית פינגר, לדיור העצמאי החדשני בקומות החדשות, שנבנים בימים אלו. שילוב זה הינו שילוב ייחודי ובלעדי במדינת ישראל. 

הדיירים השוהים במרכז השיקום  מנהלים סדר יום ייחודי, ובו פעילויות מאוד ייחודיות המשלבות חוויות עם טיפול מוטורי בו זמנית, מפעילים בעצמם מרכז תעסוקה, המייצר מוצרים דפוס לייזר ואחרים, שנמכרים בשוק מחנה יהודה, שוק בצלאל ודרך האינטרנט והמדיות השונות, לרווחתם הכלכלית של הדיירים. 

בין השאר, הדיירים גם תורמים למיזמים שונים, כמו למשל בהכנות של פריטים ייחודיים לאירועים חגיגיים, ובהם בר המצווה של נערים יתומים ועוד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.