מערכת COL | יום כ"ה אייר ה׳תשפ״ב 26.05.2022

החזרה לאוקראינה, ההסתה בתל אביב בתהלוכות והזינוק בריבית

חזרת השלוחים לאוקראינה, הניסיון להכפיש את חב"ד בתל אביב, זינוק הריביות של בנק ישראל, השליח בראשון לציון שסיים את הש"ס, הזיכרונות משבועות אצל הרבי, והציור של הצייר החב"די שנמכר במאות אלפים • ליל שישי
החזרה לאוקראינה, ההסתה בתל אביב בתהלוכות והזינוק בריבית
תמונות: באדיבות המצלם

כמדי ליל שישי באתר COL - תכנית רדיו לסוף השבוע, בהגשת הרצל קוסאשוילי.

זה מה שממתין לכם השבוע, על קצה המזלג.


להאזנה לתכנית >>

האזינו לתוכנית המלאה לפי נושאים >>

מספר שלוחים שנמלטו מאוקראינה לפני מספר שבועות בעקבות הלחימה של הרוסים, חזרו לביתם להמשך השליחות ברגשות מעורבים. נהיה כאן עם השליח בז'פרוז'ה הרב נחום ערנטרוי שיספר על המצב בעיר לאחר היעדרות ממושכת ועל התוכניות לעתיד. "יצאתי  מכאן בדרך לא דרך וחזרתי בדרך לא דרך, אנחנו מבחינתו ממשיכים מוספים כסדרם ומתכוניים לחג השבועות ולהמשך השליחות", אומר הרב ערנטרוי.

שבוע לאחר תהלוכות ל"ג בעומר המפורסמות, נשמע מהרב מנחם מענדל גערליצקי מהשלוחים בתל אביב, על ההיענות האדירה בתהלוכות, ובכלל על ההצלחה הגדולה והתנופה האדירה בכל מה שקשור לפעילות ולשיתוף פעולה מצד התושבים בעיר. "להערכתי צעדו בתל אביב למעלה מעשרת אלפים ילדים בתהלוכות השונות, ולאותו מר ראובן לדיאנסקי שפרסם את מה שפרסם בגנות חב"ד, יש בהחלט מניות רבות בהצלחה שלנו. המדד האמיתי הוא כמובן מה שקורה בשטח ולא פוסטים כאלה ואחרים ברשתות החברתיות", הוא אומר.

בנק ישראל העלה את הריבית, ויוקר המחיה באופן כללי מאמיר. נהיה כאן עם ר' איתן אחיטוב, יועץ פנסיוני ויועץ משכנתאות, שייתן סקירה של המצב החדש ועל הסיבות להתייקרות הריבית, ועד כמה זה ריאלי שההתערבות הזאת של בנק ישראל תוזיל את מחירי הנדל"ן?

חג שבועות הוא חג מתן תורה כמובן, ובהקשר של לימוד התורה, נשוחח עם עורך הדין ואיש התקשורת ר' שרון גושן,  שהצטרף לאחרונה לצבא השלוחים בראשון לציון, שסיים השבוע את הש"ס – התלמוד הבבלי בהתוועדות מיוחדת שערך בביתו. נשמע ממנו על הדרך הנכונה למצוא זמן ללימוד בתוך שגרה צפופה ועמוסה, על הסיבות שהובילו אותו לצאת לדרך הארוכה הזאת, ועל התגובות של הסביבה הקרובה, כמו גם בני המשפחה.

בהמשך יהיה פה גם רבה של קריית גת וחבר בית דין רבני חב"ד וראש ישיבת תומכי תמימים בקריית גת הרב הגאון הרב משה הבלין, שישתף אותנו בזיכרונות מחג שבועות במחיצת הרבי כתמים בקבוצה ובהמשך כרב. "שבועות אצל הרבי זה היה באמת כמעמד נתינת התורה בסיני. המאמר שהרבי אמר לפנות בוקר ובכלל כל ההדר שהרבי השפיע זה היה מיוחד ומלהיב מאוד. בהיבט של לימוד התורה, אנחנו יודעים כמה היה יקר לרבי עניין הלימוד בהתמדה וכמובן כתיבת והוצאת חידושי תורה, בפרט של התמימים" אומר הרב הבלין.

לסיום, הצייר החסידי ואיש החינוך ר' יחיאל אופנר, יתייחס למכירת ציורו המפורסם של הצייר ר' זלמן קליינמן מכסלביץ' לליובאוויטש' בכחצי מיליון דולר, ויספר על הקשר האישי איתו ועל ההשראה ששאב ממנו ומציוריו, והוא יבחר את ניגון השבת שלו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.