שניאור דייטש | יום כ"ד אייר ה׳תשפ״ב 25.05.2022

הניצחון הרוחני של אלעד: אלפי ילדי תשב"ר בתהלוכת הענק

זכרו את קדושי מירון ואלעד: מכל קצוות העיר אלעד, הגיעו אלפי ילדים לצעוד בגאון באחדות ישראל, לשיר ולשמוח בגאווה יהודית ברחובות העיר, בתהלוכת חב"ד לילדי תשב"ר • מעמד מרגש ומיוחד: אמירת המשניות וסיום כל הש"ס לרגל היארצייט הראשון של מ"ה קדושי מירון ולע"נ 3 הקדושים מאלעד
הניצחון הרוחני של אלעד: אלפי ילדי תשב

ביום ל"ג בעומר שמחתו של רשב"י התאספו ובאו מכל קצוות העיר אלעד, תינוקות של בית רבן, לצעוד בגאון באחדות ישראל, לשיר ולשמוח בגאווה יהודית ברחובות העיר, תהלוכת חב"ד לילדי תשב"ר נודעה בעיר לשם דבר.

בשעת הצהריים של ל"ג בעומר התכנסו ילדי תשב"ר - מכל תלמודי התורה בעיר - ברחבת ויז'ניץ, התחלקו לקבוצות לפי מסכתות וקיבלו ח"י רוטל - בקבוקי שתיה קרה.

להקת המתופפים של תלמוד תורה "פאר מנחם" חב"ד באלעד קידמה את פני הצועדים במקצבים מרשימים, ילדי החמד צעדו ובידיהם שלטים המכריזים פסוקי תורה ואהבת ישראל, כך צעדו שרים ושמחים ביום ההילולא של התנא האלוקי רשב"י, ברחוב רשב"י, לעבר האמפי פארק. 

בכניסה כל ילד קיבל שתיה קרה, וופל ושי אישי: ספרון קומיקס ובו ביאור נפלא, בשפה סיפורית המתאימה לילדים, של כל בתי הפיוט "ואמרתם כה לחי רבי שמעון בר יוחאי" שיצא לאור במיוחד על ידי צאגו"ח המרכז.

דברי תורה נאמרו מפי רב קהילת חב"ד הרה"ג הרה"ח הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי אשר הפליא במעלתו של היום הגדול ועל הקשר של רשב"י עם ילדי תשב"ר, ומפי אורח הכבוד בנו של מזכירו האישי של הרבי מליובאוויטש הגה"ח הרב מנחם מענדל גרונר שליט"א  מראשי ישיבת חב"ד בקרית גת ומשלוחי קודש של הרבי לארה"ק אשר סיפר על חוויותיו בתור ילד בתהלוכות ל"ג בעומר אצל הרבי. 

דברי ברכה נאמרו מפי ראש העיר הרב ישראל פרוש אשר התרגש והתפעל מעוצמת המעמד הקדוש ואמר עם הילדים ג' פעמים תודה רבה להשי"ת. 

מנהל בית חב"ד בעיר השליח הרב יוסף יצחק סילברמן הוזמן לומר פרק תהלים קאפיטל ל"ג וענו כולם אחריו פסוק בפסוק.

מעמד מרגש ומיוחד היה זמן אמירת המשניות וסיום כל הש"ס מפי המשתתפים תינוקות של בית רבן, הבל שאין בו חטא, לרגל היארצייט הראשון של מ"ה קדושי מירון ולע"נ 3 הקדושים מאלעד.

תלמידי הישיבה בהכוונת התלמידים השלוחים, ריתקו את הקהל בהצגה מרתקת ומושקעת, אשר עמלו עליה רבות בין סדרי הישיבה, המסר השאיר רושם רב על הקהל.  הסיפור היה על קנטוניסט שנחטף מהוריו עוד בהיותו נער צעיר לימים, ובזכות שיחה עוצמתית עם האדמו"ר הצמח צדק, כאשר  רצו להעלותו דרגה רק בתנאי שימיר את דתו, לפתע הניצוץ היהודי התעורר בו והוא מסר את נפשו - קפץ מתורן האוניה אל לב הים מתוך זעקת "שמע ישראל" אשר הרעידה וריגשה את המשתתפים. המושג מסירות נפש כך הסבירו, הוא גם כעת בימינו והיא מסירות הרצון: ללמוד תורה בחשק, להתפלל בחיות, ולהתנהג באהבת ישראל.

בהגרלה על פרסים יקרי ערך הוגרלו 3 זוגות אופניים, קורקינט חשמלי לילדים, טיול משפחתי ברייזר נדבת טרקטרוני המרכז, ספרי תניא סטים של רמב"ם, משניות, שולחן ערוך הרב, הזוהר הקדוש, תורה אור המבואר, המאור שבתורה. והפרס הגדול סט ש"ס מהודר בו זכה ילד מתלמוד תורה צמח צדיק ויזניץ. וכן הוגרלו פרסים לבנות ספרי תניא ושולחן שבת, נגן mp3 ומצלמה כשרים, שרשרת וצמיד, וקורקינט עם גלגלים מתנפחים.

במהלך הכינוס והתהלוכה אמרו הילדים את 12 הפסוקים, את הכינוס הנחה בטוב טעם הרב משה זאב ירוסלבסקי.

התודה והברכה לכל אלו שעמלו להצלחת התהלוכה שאורגן ע"י "מטה לג בעומר"- שע"י קהילת חב"ד אלעד בניהולם של ר' מנחם מענדל ירוסלבסקי, ר' שניאור לישנר, ר' אלחנן רייצעס ור' שלום רוזנברג.  

תודה לעיריית אלעד ולעומד בראשה ראש העיר הרב ישראל פרוש, תודה לנציג חב"ד בעירייה ר' אורן מזרחי.

יישר כח רב לתלמידי ישיבת תות"ל אלעד בראשות ראש הישיבה הרה"ג אברהם אשר בלינוב. ותודה מיוחדת לתלמידים השלוחים: הת' שניאור בלינוב, הת' שמוליק קוביטשעק, הת' לוי פרידמן, הת' דובי אייזנבאך, הת' יוסי גופין והת' דובי חבקין שעזרו וסייעו ועשו לילות כימים להצלחת התהלוכה.

ואחרונים חביבים חברי קהילת חב"ד בעיר שהשתתפו ותרמו מממונם להצלחת התהלוכה והכינוס הגדול.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.