חרדים10 | יום כ"ד אייר ה׳תשפ״ב 25.05.2022

ומי מגן על החלשים בתחבורה הציבורית? יו"ר ועדת הכלכלה

יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון מסיעת 'כחול לבן', רתח על ש'לא סופרים את ועדת הכלכלה', לאחר שלא התקבלה תכניתו לשינוי מתווה הרפורמה בתחבורה, כדי לצמצם את הפגיעה באוכלוסיות המוחלשות • “אל תפגעו בחלשים בתחבורה הציבורית ותקבלו אותי שותף", הכריז ביטון
ומי מגן על החלשים בתחבורה הציבורית? יו
ח"כ מיכאל ביטון. צילום: ערוץ הכנסת

יו”ר ועדת הכלכלה, ח”כ מיכאל ביטון מסיעת כחול לבן, הודיע הבוקר (רביעי) כי לא יהיו יותר ישיבות של ועדת הכלכלה וכי לא יצביע יותר עם הקואליציה, למעט הצעות אי אמון – וזאת בגלל שלדבריו "לא סופרים את וועדת הכלכלה" בראשה הוא עומד.

זעמו של ביטון יצא על כך ששרת התחבורה מירב מיכאלי, לא הסכימה לדון בשינויים ברפורמת התשלומים בתחבורה הציבורית שהגיש, וכי ה'רפורמה' בתחבורה תפגע אנושות באוכלוסיות חלשות.

ביטון הודיע במהלך הוועדה הקצרה: “החל מהיום כל דיוני ועדת הכלכלה וועדות המשנה מבוטלים ואני לא אצביע עם הקואליציה, למעט בהצבעות אי אמון, שלא יהפכו את זה לפוליטי.

“אל תפגעו בחקלאים בצפון ובחלשים בתחבורה הציבורית ותקבלו אותי שותף. עד אז לא אצביע במליאה, אולי בהמשך אף אצביע נגד.

“אם יש מנהיגות בישראל, ראש ממשלה וראש ממשלה חליפי, ניתן למנוע פגיעה. גם שינוי של 70 עד 80 אחוזים אקבל. אז או שתדחו את הרפורמה ובצעו אותה בהסכמה איתנו.

“לגבי החקלאות – לעצור הכל עד להסכמה עם החקלאים, כולל התקנה שנדונה בוועדת החינוך. מה שכואב לי זה הפגיעה בעניים. מחלנו על כבודנו. יגידו עכשיו שזה פוליטי וזו רדיפה אישית, אבל בסוף באופקים, בבית שאן, בטבריה, מצפה רמון, קריית שמונה, שדרות – מחיר התחבורה הציבורית עלה ב-130%. שום דבר לא התייקר ככה. ואתם רוצים להסתיר את זה מעיני הציבור? חשבתם שזה יעבור בשקט? לא במשמרת שלנו”.

וידאו:

 

הוא שב ודרש לבטל את הרפורמה בתחבורה הציבורית ואומר: “הגיעו מים עד נפש, אלו שרוממות שלמות הקואליציה בגרונם דוחפים אצבע בעין כל יום לסיעות בקואליציה”.

חבר ועדת הכלכלה, ח”כ אורי מקלב, אמר לאחר הודעת יו”ר הוועדה: “ח”כ ביטון משקף שליחות ציבורית אמיתית מהי, תוך שהוא דואג לחלשים לפריפריה ולקשישים, ועושה את עבודת הציבורית בצורה הטובה ביותר, לאחר שמשרדי הממשלה אינם נותנים תשובות. הכנסת היא הריבון ולא הממשלה”.

ח”כ יצחק פינדרוס: “מברך את ידידי, איש הפריפרייה והעם, איש ציבור הקשוב באמת לצרכיו, על מאבקו העיקש לבלימת הרפורמה ההרסנית והפוגענית בשכבות החלשות שמוביל שר האוצר ליברמן”.

ארגון נהגי האוטובוסים מסר: “שרת התחבורה חושבת שהיא יכול להתעלם מהכנסת, מהנהגים ורק לתקוע את הראש בטיקטוק כל היום. אנחנו מברכים את ביטון על עמידתו האיתנה מול שרת התחבורה הכושלת בהיסטוריה”.

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.