מערכת COL | יום כ"ג אייר ה׳תשפ״ב 24.05.2022

3 וחצי שנים אחרי 'טיסת השבת': המקווה שתרמו הנוסעים הוקם

בחודש כסלו תשע"ט, שעות לפני כניסת שבת, נחתה באתונה שביון טיסת אל על עמוסה בנוסעים שומרי מצוות שלא רצו לחלל את השבת • בשבת הם שמעו על המקווה העתיד לקום בעיר, והחליטו להתגייס עבורו. השבוע הוא נפתח
3 וחצי שנים אחרי 'טיסת השבת': המקווה שתרמו הנוסעים הוקם
תמונות: באדיבות המצלם

"טיסת השבת". כך כונתה הטיסה של חברת 'אל על' שטסה מניו יורק לתל אביב ביום חמישי סגרירי בחודש כסלו תשע"ט.

בניו יורק החל שלג ללא הפסקה והטיסה התאחרה מאוד, ואז כשסוף סוף יצאה לדרך שמו לב שלא יספיקו להגיע בזמן לשבת והחליטו להנחית את המטוס באתונה.

חב"ד אתונה בראשות הרב מנדל הנדל התארגנו בהתראה קצרה כדי לארגן ארוחות שבת ל-150 שומרי השבת. הנוסעים ירדו מהמטוס ולא ידעו למה לצפות אבל להפתעתם היתה שבת מאורגנת למופת, עם ארוחות כיד המלך, תפילות ואווירת שבת.

בקריאת התורה עלה לבימה הרב דוד דרלי וסיפר: "בעצם לא הייתי אמור בכלל להיות על הטיסה הזאת וממש ברגע האחרון קניתי את הכרטיס. אך הכל קןרה בהשגחה פרטית ויש סיבה שהגענו לפה, נודע לי שחב"ד באמצע פרוייקט של בניית מקווה במרכז אתונה, אז בתור הכרת הטוב על ההכנסת אורחים הנפלאה, אני מציע שכל אחד ישתתף כפי יכולתו כדי לעזור לסיים את בניית המקווה."

בזכות עזרה מיוחדת זו הושלם בנין המקווה. בגלל הקורונה התעכבה הפתיחה הרשמית והשבוע בשמחה ובהתרגשות נחוגה חנוכת המקווה ע"ש JOVITA COJAB במרכז אתונה.

בקביעת המזוזה התכבד הרב ישראל יוסף הנדל רב קהילת חב"ד במגדל העמק וחבר בי"ד רבני חב"ד באה"ק שהמקווה הוקדש גם לע"נ בנו לוי ע"ה.

במהלך חנוכת המקווה סיפר הרב הנדל את ההשגחה פרטית שליוותה את בנין המקווה מהתחלה: "לפני כמה שנים התארחו אצלנו בשבת קבוצת חסידים מוויליאמסבורג ובמהלכה הם שמעו שאין מקווה טהרה במרכז אתונה. הם החליטו להרתם לענין וכבר במוצאי שבת תרמו את הסכום הראשוני לקניית המבנה של המקווה! גם בהמשך לכל אורך הדרך שמרו על קשר ודאגו שהפרוייקט יושלם". 

סייעו לבניית המקווה הרב אברהם מאיר שווארץ מקרן המקוואות, מרכז רבני אירופה וקרן מרומים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.