מנחם קרביצקי | יום כ"ג אייר ה׳תשפ״ב 24.05.2022

אשתו של המקורב התנגדה לשיעור תורה, מה עשה השליח?

השליח מאירופה נתקל בבעיה בלתי צפויה: האישה מסרבת לתת לבעלה להתקדם לחיים יהודיים, כיצד פתר אותה ומה הקשר למשחק טניס? כל הפרטים על מסלול הכשרה לשלוחים לייעוץ מקצועי...
אשתו של המקורב התנגדה לשיעור תורה, מה עשה השליח?
קרדיט: Julian Schiemann unsplash

מספר איל קונפורטי יועץ נישואין ומשפחה:

השבוע קיבלתי שיחת טלפון מאחד השלוחים החשובים באירופה. הם הקימו בית חב"ד לתפארת שמשמש גם כבית כנסת, גם כבית מדרש וכמקום קהילתי לאירועים יהודיים חשובים. ב"ה הקהילה הולכת וגדלה ואף מצליחה להכניס תחת כנפה עוד ועוד זוגות צעירים המקבלים עליהם אורך חיים יהודי.

השליח מספר לי שבמהלך הפעילות הרבה שהוא עושה עבור הקהילה, הוא מוצא את עצמו ואת רעייתו השליחה, מייעצים לזוגות ובודדים בקהילה בנושא של זוגיות, משפחה, חינוך ילדים, והתמודדויות אישיות.

כעת התקשר לקבל יעוץ לגבי זוג ותיק בקהילה שבה האישה מסרבת להתקדם יחד עם בעלה אל עבר חיים יהודיים כשרים ואף החריפה את עמדתה שכן בעבר לא הייתה כל כך אנטי ליהדות. בעלה לעומתה, להוט לחיות חיים על פי ההלכה, ככל שהוא מנסה להתקרב כך מחריפות בעיות בשלום בית שלהם.

אז איך אפשר לעזור להם?

אגב, אני חייב לומר כי שיחות דומות לאלו אני מקבל באופן קבוע כמה פעמים בשבוע משלוחים יקרים ברחבי הארץ והעולם אשר מוצאים את עצמם חסרי מענה מדויק בנושאים עיקריים אלו.

השלוחים בקיאים בתורה ומעבירים שיעורים, אך המרחק בין ידיעות תורה ואפילו חסידות לבין יעוץ בנושאים של שלום בית והתמודדויות שונות בנפש כמו חרדות, פחדים, בדידות או הובלת תהליכים נפשיים של בני אדם הינו עצום ולכן יחד עם כל הרצון הטוב והידע הרב נתקלים השלוחים לא פעם בצורך לקבל כלים לעזור בתחומים חשובים כאלו, כמו שלום בית והתמודדויות נפשיות שונות.

נחזור לסיפור: כששוחחנו יותר לעומק והתבוננו בקשר של זוג המקורבים, זיהינו כי ישנם בעיות נוספות מלבד חילוקי הדעות בנושא הדת וכמו שכבר ראיתי הרבה מאוד פעמים יכולתי לזהות כי התנגדות האישה אינה קשורה ישירות לדת אלא לזמן פנוי של בעלה.

כלומר, לעיתים כאשר אחד מבני הזוג מעוניין לאמץ לעצמו תחביב חדש, בילוי עם חברים, או כל דבר אחר שימנע ממנו להיות בבית הוא או היא עלולים להיתקל בהתנגדות. הסיבה לכך היא שאם האישה במקרה זה מרגישה כי בעלה אינו משקיע מספיק בחיי הנישואין והמשפחה שלהם היא לא תוכל לקבל זמן פנוי נוסף של בעלה וזאת עקב הציפייה והדרישה הנכונה במקרה זה כי בעלה צריך לנצל את זמנו קודם להשקעה בזוגיות ובחיי המשפחה הלוקים בחסר ואז להתעסק בענייניו הפרטיים.

אמרתי לשליח שסביר מאוד שאשתו של המקורב הייתה מתנגדת לשיעור טניס באותה מידה שהיא מתנגדת כעת לתורה הרגשתי שהוא חש הקלה מסוימת ושמח שיש לו כיוון כלשהו להתמודד עם שלום הבית של המקורבים.

יחד עם זאת, הוא שיתף אותי שעכשיו הוא מבין שבשביל להתעסק ברצינות בנושאים של שלום בית והתמודדויות אישיות חייבים לקבל כלים נכונים ומקצועיים . הסיפור הזה הוא מקרה אחד מתוך מקרים רבים שאני מייעץ ומשתדל להדריך עד כמה שניתן בשיחת טלפון או בזום.

לכן, לאור הצורך הרב ולאחר כ-20 שנות יעוץ זוגי ומשפחתי ולאחר שנים של בניית תוכנית מדויקת  ומותאמת לשליחי חב"ד ואנשים המשפיעים על הציבור הכנו עבורכם תוכנית "הכשרת יועצי נישואין ומשפחה"- במסלול מיוחד לשליחי ושליחות חב"ד בארץ ובעולם, בצורה מדויקת ופרקטית עם מגוון כלים לאבחון מצבי זוגיות ונפש ויכולת לתת מענה מקצועי ומדוייק לקהילה שלכם.


לכל הפרטים על המסלול המיוחד להכשרת השלוחים לחץ כאן>>>


כמו כן נכשיר אתכם להרצות בנושאים הללו ונספק חומר להרצאות ואת כל הכלים הנדרשים כיצד הופכים ליועץ מקצועי עם יכולת לקרב זוגות חדשים וצעירים וכמו כן להתפרנס בכבוד ממקצוע מרתק ורווחי.

זוג השלוחים שיבחרו לעבור את ההכשרה ביחד (ללא עלות נוספת) יזכו לחוויה זוגית מעשירה ומרוממת שתתרום רבות לזוגיות שלהם ולחיי המשפחה.

איל קונפורטי- יועץ נישואין ומשפחה, לכל שאלה לחצו כאן>>
 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.