מערכת COL צעיר | יום כ"א אייר ה׳תשפ״ב 22.05.2022

73 שנים להקמתו של כפר חב"ד: העיתונות דאז עם צילומים נדירים

היום, כ"א באייר, מציינים 73 שנים להקמת כפר חב"ד באופן רשמי. בתאריך זה, בשנת תש"ט, עלו המתיישבים הראשונים על אדמות הכפר הנטוש ספרייה וייסדו בו לראשונה מקום יישוב חב"די בארץ הקודש • בביטאונה של מפלגת השלטון (מפא"י) - העיתון "דבר", סיפר העמוד הראשי יחד עם עמוד נוסף שהוקדש לתמונות, על הכפר החדש, כפי שהוא נראה ממבטו של צלם העיתון • כך זה נראה
73 שנים להקמתו של כפר חב

 

73 שנים להקמת הכפר

 

היום, כ"א באייר, מציינים 73 שנים להקמת כפר חב"ד באופן רשמי. בתאריך זה, בשנת תש"ט, עלו המתיישבים הראשונים על אדמות הכפר הנטוש ספרייה וייסדו בו לראשונה מקום יישוב חב"די בארץ הקודש. קשיי ההסתגלות היו קשים, והמתיישבים הראשונים נדרשו לעמוד מול אתגרי קליטה קשים. תחילה השתכנו כולם בבתים נטושים, פרוצים ולא ראויים למגורים, אך עד מהרה בעמל רב ובכוחות משותפים - החלו לשפץ את המושב ההרוס ולהעמיד על תילם בתים נורמליים ומוסדות ציבור.

רבים נהרו אל הכפר החדש, לחזות בעיניהם בפלא המיוחד - יהודים חסידיים, עוטי כובעים וארוכי זקנים אוחזים באת ובפטיש, חופרים ובונים, זורעים בדמעה וקוצרים ברינה; היה זה מחזה בלתי רגיל באותם ימים. הערכה מיוחדת הובעה כלפי המתיישבים החב"דיים והיא הקיפה את כל קצות החברה בארץ, כולל גם אנשי עיתונות השמאל שבדרך כלל נטו לסקר את החרדים מזווית ביקורתית ולא אוהבת במיוחד. סונים היו החב"דניקים, ושונה היה גם הסיקור לו זכו.

בביטאונה של מפלגת השלטון (מפא"י) - העיתון "דבר", סיפר העמוד הראשי יחד עם עמוד נוסף שהוקדש לתמונות, על הכפר החדש, כפי שהוא נראה ממבטו של צלם העיתון. חסידים העמלים על בניית הבתים לצד אשה השואבת מים מבאר מקומית, תמונות אלו ביטאו היטב את ימי הבראשית של הכפר.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.