מערכת COL | יום ט"ז אייר ה׳תשפ״ב 17.05.2022

הרב קורצוויל: המענה החריף של הרבי כשניסו לצמצם בתהלוכות

בשיחה עם הסופר מענדי קורטס, סיפר הרב ליפא קורצוויל מנחלת הר חב"ד על מענה של הרבי, שקיבל באחת השנים כאשר עלתה מחשבה לקמץ בתהלוכות ל"ג בעומר, לאחר שהרבי לא עורר על הנושא
הרב קורצוויל: המענה החריף של הרבי כשניסו לצמצם בתהלוכות
הרב ליפא קורצויל (צילום: דובי גורביץ)

את חמש המילים החריפות שנמסרו לו בשם הרבי על המחשבה לקמץ בארגון תהלוכת ל"ג בעומר, זוכר הרב ליפא קורצוויל היטב.

"זה היה באחת השנים הראשונות לקיום התהלוכות בארץ", הוא שיחזר בראיון מיוחד שהעניק לסופר מענדי קורטס, ופורסם בשבועון 'כפר חב"ד' האחרון, "ובקרב חסידי חב"ד בשכונת נחלת הר חב"ד היו מי שחשבו לא להשקיע כל כך בארגון התהלוכה.

"הסיבה לכך הייתה אי התייחסותו של הרבי באותה שנה לתהלוכות. בדרך כלל היה הרבי מדבר אחרי פסח בפומבי על החשיבות שבארגון תהלוכות ל"ג בעומר ברחובות הערים, וזה היה מדרבן את אנ"ש והתמימים לעסוק בארגונן, אבל באותה שנה משום מה לא עורר על כך הרבי ברבים.

"אני זוכר את האווירה שנשבה אז בקרב החסידים. אלו שבדרך כלל התמסרו למען התהלוכות אמרו שהם לא חושבים להשקיע, ושלא צריך להשקיע, כי גם ככה הרבי לא מדבר על כך, ושאולי עדיף בכלל לנצל את ל"ג בעומר בשביל לנסוע למירון.

"זה לא היה כמו בשנים המאוחרות יותר, שבהן תהלוכות ל"ג בעומר כבר הפכו לדבר ברור מאליו בעבור כולם. באותן שנים תהלוכות ברחבי העולם היו דבר חדש. ואותם חסידים אמרו שגם כך מדובר באירוע קצר, ואם הרבי אינו מעורר עליו חבל על הטורח שבארגונו".

הרב קורצוויל דיווח על כך לרבי. "לא הייתי מלשין", הוא מחייך, בביתו במרכז נחלת הר חב"ד, "אבל פשוט כתבתי לרבי את דעתי נוכח המצב הנתון.

"כתבתי לרבי שדעתי היא, כי מאחר והרבי אינו מדבר ברבים על התהלוכות - יש כאלו שחושבים שאין צורך להשקיע בהן, ולכן תתקיים תהלוכה קטנה, שלא תעלה כסף רב, ובפרט שגם הגבירים אמרו שהם לא רוצים לתרום הרבה".

התשובה מהרבי התקבלה בתוך זמן קצר. "אני לא זוכר איך קיבלתי את התשובה, אבל את התוכן שלה אני זוכר היטב", משתף הרב קורצוויל. "הרבי סימן את המילה 'דעתי' שבה פתחתי את הדיווח, והוסיף בכתב ידו הקדושה: 'מה שאין כן דעת רשב"י'.

"אלו היו מילים ששינו את כל זווית ההסתכלות שלי על תהלוכות ל"ג בעומר מאז והלאה בכל השנים. הרבי למעשה הדגיש בתשובתו שרצונו הברור של רבי שמעון בר יוחאי הוא, שהתהלוכות יתקיימו מתוך 'שטורעם' הכי גדול. זו 'הדעה' של רשב"י.

"לא תמיד זה ברור מאליו לכולם. היו שנים שבהן גם אני רציתי לקמץ בהוצאות של התהלוכות. לפעמים עלולה להפציע מחשבה אצל מארגני התהלוכות, למה צריך כל כך להשקיע בגודל התהלוכה ובתפאורתה. במוצגים, בדגלים, בתחפושות. הרי בכל זאת יגיעו כנראה אותה כמות ילדים בין אם יהיה בתהלוכה מוצג אחד ובין אם יהיו בו שני מוצגים. אבל המחשבה הזו לא נכונה. כי רצונו של רשב"י הוא שהתהלוכות יהיו באופן הכי גדול שיכול להיות. כמה שיותר גדולות, כמה שיותר יפות, כמה שיותר עוצמתיות".

• הכתבה המלאה פורסמה בשבועון 'כפר חב"ד'

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.