COL | יום ט"ז אייר ה׳תשפ״ב 17.05.2022

שנה לאחר אסון מירון: מה נשתנה בתהלוכות תשפ"ב?

לאחר שנתיים של תהלוכות במתכונת שונה בשל הקורונה, ושנה לאחר אסון מירון הנורא, יצעדו ילדי ישראל בכאלף תהלוכות, מדן ועד אילת, ויזעקו 'שמע ישראל' וסיסמאות אהבת ישראל • הרב נפתלי ליפסקר, מנהל אגף הסניפים בצא"ח בראיון מרתק על מה שקורה מאחורי הקלעים, ומה הולך להיות מיוחד ושונה השנה בתהלוכות • והאם בצא"ח מרוצים מיוזמות פרטיות של אנ"ש לתהלוכות במקומות שאין בית חב"ד?
שנה לאחר אסון מירון: מה נשתנה בתהלוכות תשפ
הרב נפתלי ליפסקר. צילום: שימי קוטנר

לאחר שנתיים של תהלוכות במתכונת שונה, יצעדו ילדי ישראל בכאלף תהלוכות, מדן ועד אילת.

את התהלוכות מארגנים 740 בתי חב"ד(!).

מי שעובר בכפר חב"ד ליד 'בית שז"ר', המרכז הלוגיסטי של צעירי חב"ד, יכול להתרשם מהיקפי הפעילות: מאות שלוחים נוהרים למקום כדי להצטייד בציוד לתהלוכות, חומרי הסברה, חברות לחלוקה, וכל מה שקשור בתהלוכות הגדולות לכבודו של רשב"י ביום ל"ג בעומר.

הרב נפתלי ליפסקר, מנהל אגף הסניפים בצא"ח, מספר על מה שקורה מאחורי הקלעים, ובמיוחד השנה, כשחוזרים למתכונת התהלוכות הרגילה.

אחרי שנתיים מאתגרות של קורונה אנו חוזרים לתהלוכות במתכונת המוכרת. האם משהו ישתנה הפעם?

הרב ליפסקר: "יש לציין שגם בשנתיים של הקורונה היו תהלוכות רבתי אמנם במודלים שונים. אנחנו כמובן מסתכלים קדימה, אין ספק שתהלוכות הפכו שם נרדף לל"ג בעומר ורשב"י. הרצון הקדוש של הרבי מתממש וגובר משנה לשנה. גם השנה אנו ממשיכים במסורת, לצד חידושים. העניין של ל"ג בעומר כפי שהרבי עיצב בצורה מדהימה מתחיל השנה כבר לפני ל"ג בעומר.

"המודעות הצבעוניות והפרסומים של בתי חב"ד נמצאים כבר בשטח ומייצרים אווירה. בתהלוכות מצפים למאות אלפים, ובפרסום מרוויחים משהו נוסף: 'רעש דקדושה' למאות אלפים נוספים. מצד אחד ברעש, מצד שני בקדושה, מצד אחד הרצון להביא הרבה הרבה ילדים לתהלוכות, אבל לא לפספס את התנאי שיהיה רק 'בקדושה'.

"השנה יש חידוש באמת מיוחד, בעבר אכן היה זעיר פה וזעיר שם, השנה מדובר במבצע גדול: הכניסה לבתי הספר וגני הילדים טרום ל"ג בעומר. ל"ג בעומר כידוע, זה יום חופשה. בימים שלפני הולכים לבתי הספר, הזדמנות לפגוש את הילדים ולדבר איתם על אהבת ישראל, ל"ג בעומר ורשב"י, כל הסיסמאות הקדושות שהרבי לימד אותנו, וזה אמור להגדיל את כמות המשתתפים בל"ג בעומר בצורה משמעותית.


להאזנה לראיון המלא:

 


היינו עדים למן מתקפה כזאת ורעשי רקע סביב הכניסה של חב"ד לבתי הספר. איך ההורים מתייחסים?

"מדובר על מיעוט קטן וקולני, צריך גם לומר מיעוט בעל השפעה. לפני כמה שנים זה התפוצץ בקול רעש גדול, דווקא בעיתונים ואתרים גדולים שלא חשודים באהדה גדולה, הכל התברר כתלונות סרק. מעבר לזה, דווקא התלונות כביכול הביאו המון המון תגובות של אהדה של מצביעים ברגליים, הורים וילדים שהגיעו לתהלוכות בערים הקטנות והגדולות. אין עיר ושכונה בארץ, יש כיום 740 בתי חב"ד ומקומות שפועלים בארץ לארגן תהלוכות.

"תופעה מאוד מבורכת לאחרונה, הרבה מאנ"ש שלוקחים על עצמם לארגן תהלוכות, שכונות שאין שם שליח וממש נרתמים, כך שבאמת אנחנו מאמינים שנגיע לסדר גודל של אלף תהלוכות השנה.

צילום: מענדי קורנט (ארכיון COL)


 

תהיה התייחסות לאסון אשתקד וחלק מרכזי בתהלוכות והכנסים יוקדשו לע"נ הנספים?

"חייבים לזכור את האסון הקשה הזה. ברור שהשנה יתעוררו ויש הרבה יוזמות, לזכור את הקדושים שנפטרו באורח כה טארגי דווקא ביום ההילולא של רשב"י ובסמוך לציון שלו.

יש תהלוכה שאתה מתחבר אליה באופן מיוחד, שמרשימה אותך?

"בכל שנה מתחבר לתהלוכות אחרות, כולם היו בני... אוהבים את כל השלוחים ואת עבודת הקודש שהם עושים. כל שנה בל"ג בעומר אני משתדל לבקר בכל מיני מקומות פחות מסוקרים ומדווחים. קורא לכל אנ"ש להשתתף בגופם עם הילדים, לקום להשתתף בגופם בממונם, בעצה ובכל דבר שאפשר. ויהי רצון אכן שפעולותינו יביאו הרבה נחת לרבי, ונזכה לגאולה שלימה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.