צביקה קעניג | יום ט"ז אייר ה׳תשפ״ב 17.05.2022

חה"כ פרוש בקריאת חירום לרה"מ להתערב מיידית במירון

חה"כ פרוש בקריאת חירום לרה"מ להתערב מיידית במירון: "המדינה השקיעה בשנה האחרונה מיליונים כדי להרוס מבנים ולא השקיעה שקל בהרחבה של שבילים. התחושה שאין בעל הבית שמוכן לקחת אחריות, מה שמביא להתעמרות של ממש בציבור הרחב שרואה חשיבות עליונה בעליה לציון
חה

יממה לפני התקדש יום ל"ג בעומר ורבבות עמך בית ישראל הנוהגים להגיע מדי שנה בשנה לאתרא קדישא מירון לשמוח בשמחתו של רשב"י להעתיר ולהתפלל, אינם יכולים לעשות זאת בעקבות חוסר התחשבות של הגורמים הרלוונטיים שמטילים את האחריות זה על זה, וזאת לאחר שבמשך שנה מאז האסון הנורא שאירע במירון, לא נעשה כמעט דבר לשינוי המצב, מלבד הרס מוחלט של כל מבנה ודרך שעמד לרשות ההמונים.

גם עתה, יממה לפני פתיחת אירועי ל"ג בעומר, כשעדיין נעשים מאמצים כבירים של הרגע האחרון בנסיון להגיע ולהבנה ולרעיונות שונים שנתמכים על ידי מומחי בטיחות ושרק יסייעו לווסות את הקהל הרב למתחמים נוספים שיורידו את הלחץ מתחם הציון ומבואותיו, נתקלים העוסקים במלאכה באטימות מוחלטת ובעיקר מחוסר הכרעה של הממונה להכריע בין הגורמים המקצועיים.

נציגי ציבור אמרו אמש כי "תפקידו של הפרויקטור מכוח השר שמינה אותו הוא להכריע מול הגורמים המקצועיים והמשטרה, ואם זה לא נעשה הרי שהוא לא מימש את תפקידו."

בעקבות כך, ובקריאת חירום של הרגע האחרון, שיגר אמש חה"כ הרב מאיר פרוש מכתב בהול לראש הממשלה בנט בו הוא מבקש ממנו להתערב באופן מיידי ולאפשר את קיום ההילולא בהתאם למתווים הבטיחותיים שהוצגו.

במכתבו מגולל הרב פרוש באריכות את השתלשלות העובדות מאז אירע האסון הקשה ועד לימים אלו, כשלא נעשה דבר מהותי מלבד השקעה אדירה של הרס.

"לפני שנה אירע האסון הנורא בעיצומה של הילולת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי במהלכו נהרגו 45 נפשות. העם בישראל בכלל והציבור החרדי בפרט דואב וכואב על האסון הנורא ודרש את השינויים הרצויים והנצרכים בהר מירון לתועלת הכלל.

"הציבור החרדי נתן אשראי וגיבוי מלא לרשויות לתקן את הדרוש תיקון וטיפול. מתוך הנחה שלאחר שנה יוסקו המסקנות ויהיה ניתן לקיים את הילולת רבי שמעון בר יוחאי בצורה הבטוחה ביותר. "עם זאת, הממונים על ההילולא התעלמו מדרישות הציבור וצרכיו, כמו גם ממסקנות הביניים של ועדת החקירה שהוקמה לשם כך. ישנה התחושה שאין בעל הבית שמוכן לקחת אחריות, מה שמביא להתעמרות של ממש"

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.