מערכת COL צעיר | יום י"ד אייר ה׳תשפ״ב 15.05.2022

העיר שהציעה פרס מיליון יורו למי שיוכיח שאינה קיימת...

פרס של מיליון יורו הוצע לפני כשנתיים על ידי ראש עיריית בילפלד למי שיביא "הוכחות חותכות" לאי קיומה של העיר שבראשה עמד • נשמע מוזר? כשתשמעו על הקונספירציה שבשלה פרסם ראש העיר את הודעתו, היא כבר לא תשמע לכם מוזר כל כך • מעניין
העיר שהציעה פרס מיליון יורו למי שיוכיח שאינה קיימת...

 

בילפלד. העיר שלא קיימת?

 

כנראה שמעולם לא שמעתם על העיר בילפלד שבגרמניה. וזה בסדר לחלוטין, מפני שהיא בסך הכול עוד אחת ממאות ערים ברחבי גרמניה, ואין שום סיבה שתשמעו עליה. הבעיה היא, שלא רק אתם לא שמעתם עליה – אלא כמוכם גם רבים מתושבי גרמניה רק בקושי מודעים לקיומה של העיר הזו. היא נחשבת ל"אפורה" ומשעממת, ואין לה מאפיינים מיוחדים שמעניקים לה חשיבות משל עצמה.

עד כאן נשמע בסדר לחלוטין. אלא שמסתבר כי מדען גרמני שהתלוצץ בשנת תרצ"ג, העמיד את העיר המשעממת הזו במרכזה של קונספירציה הזויה, שרק צברה עוד ועוד תומכים מאז ועד היום. אותו מדען התלוצץ וטען כי "בילפלד" כלל אינה קיימת. העיר הזו היא המצאה שכולם שותפים לה. זו הייתה הלצה על חשבון העיר שאין בה שום דבר מיוחד, עד כדי שלפעמים נדמה שהיא כלל לא קיימת.

 

אוניברסיטה בעיר בילפלד. בתנאי שהיא קיימת כמובן..

 

פרס של מיליון יורו

אבל היו מי שלקחו את הרעיון הזה צעד קדימה. הם פיתחו תיאוריה שהלכה ותפחה במשך השנים, וטענה שהמדינה היא זו שעומדת מאחורי המזימה להמציא עיר "לא-קיימת", וזאת מסיבות מסתוריות שונות. על פי התיאוריה, 300,000 האנשים המתגוררים בעיר, כלל אינם מתגוררים בה באמת אלא רק מספרים זאת, ואילו האמת היא שהם כולם שותפים למזימתה של המדינה "לזייף" עיר שאינה קיימת.

פעמים רבות מצלצל הטלפון במשרדי עיריית בילפלד ועל הקו נמצא חובב קונספירציות שמתקשר לבדוק האם העיר אכן קיימת.

הקונספירציה הפכה לבדיחה מוכרת בקרב רבים מתושבי גרמניה, ואפילו תושבי בילפלד למדו להנות ממנה. כך לדוגמה לפני כשנתיים הכריז ראש העיר על פרס בסך מיליון יורו שיוענק למי שיוכל להוכיח בצורה חותכת כי בילפלד אכן אינה קיימת..

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.