מערכת COL | יום י"ג אייר ה׳תשפ״ב 14.05.2022

זיכרונות בישיבה בצפת: מזכיר הרבי הרב קרינסקי בעיר הצפונית

תפילה בקבר אחי הרבי, זיכרונות מהשליחות בתשט"ז, שיחת התפעלות עם ראש העיר, וביקור נרחב באימפריית המוסדות של הרבי בצפת • COL מגיש תיעוד ענק וסיקור נרחב מביקורו של הרב יהודה קרינסקי השבוע בצפת
זיכרונות בישיבה בצפת: מזכיר הרבי הרב קרינסקי בעיר הצפונית
צילום: דוד כהן

מזכירו של הרבי ויו"ר מרכז לעניני חינוך, מחנה ישראל וקה"ת, הרב חיים יהודא קרינסקי, ערך ביקור רב רושם בעיר הקודש צפת, יחד עם חתנו, מנהל קה"ת, הרב יוסף ברוך הכהן פרידמאן ובנו, מנהל הפיתוח במחנה ישראל, הרב שמעיה קרינסקי, כאשר מלווה אותם שליח הרבי בצפת הרב חיים קפלן.

הביקור נפתח בלשכתו של ראש העיר מר שוקי אוחנה. ראש העיר סיפר על הביקור שערך לפני כשלוש שנים בציונו הק' של הרבי ובהמשך לכך בספריית אגודת חסידי חב"ד, שם הציג לו מנהל הספריה הרב שלום בער לוין את מפתח העיר צפת שנמסר לרבי בהתוועדות מוצש"ק פרשת שלח ה'תשל"ח על ידי ראש העיר דאז מר אהרן נחמיאס, וראש העיר סיפר לאורחים על ההתרגשות הגדולה שאחזה בו עת החזיק בידיו, לראשונה, את מפתח העיר...

ראש העיר סיפר שהשתתף בחידון התנ"ך העולמי בירושלים, בו נבחר תושב העיר צפת כחתן התנ"ך העולמי, והוא התרגש לראות שהחידון נפתח בסרטון על מנהיגותו של הרבי, ומתוך התרגשות - הוא אף הסריט זאת במצלמתו.

הוא סיפר על שיתוף הפעולה עם מוסדות חב"ד וקהילת חב"ד בצפת, והאורחים הביעו בפניו את חשיבותה של העיר צפת בכלל, ובעיניו של הרבי בפרט, אליה שלח את שלוחו האישי הרב אריה ליב קפלן ע"ה, ובהמשך קבוצות שלוחים נוספות אשר יצאו מצפת לכל רחבי ארץ הקודש.

משם המשיכה המשלחת לסיור בקמפוס רחב הידיים של מכון אלטה - סמינר חי' מושקא, בהדרכתו של מנהל המוסדות הרב יוסף הכהן רוזנפלד. הרב רוזנפלד הציג את הבנין העתיק, בו שהה האדמו"ר הריי"צ בביקורו בצפת בשנת תרצ"ט, ואת הבניין הגדול שנבנה מאחוריו הגובל במצודה שבפסגת העיר צפת - בנין שנבנה בשעתו בסיועו המרכז לעניני חינוך.

המשלחת ירדה לבית העלמין העתיק, לציונו של אחיו של הרבי, הוו"ח ר' ישראל אריה ליב, שבשבת הקרובה ימלאו 70 שנה לפטירתו.

בהמשך עלו לפסגת העיר צפת, לקמפוס של ישיבת צעירי השלוחים - קמפוס ישראל ארי ליב - שנוסדה ביוזמת הנהלת המרכז לעניני חינוך, שם קיבל את פניהם ראש הישיבה הרב שניאור זלמן קפלן, שהציג בפניהם את הבנין המפואר שנבנה לאחרונה בקמפוס הישיבה, אשר לבנו, הרב הלל דוד קרינסקי, חלק חשוב בהקמתו. 

הרב קרינסקי נשא דברים בפני התלמידים "צעירי השלוחים", סיפר על הדאגה וההדרכה לה זכה מהרבי עת היה נער צעיר בגילם ועודד אותם להמשיך ולהוסיף בלימוד התורה. בהמשך פגש שם גם את הרבנים והצוות של הישיבה החדשה "אהל מנחם מענדל" עם המנהל הרוחני הרב שמואל מישולובין וטרם צאתו שוחח עם התלמידי השלוחים בישיבה, כמי שזכה גם להיות מקבוצת התלמידים השלוחים שנשלחו לארץ הקודש בשנת ה'תשט"ו.

הביקור נחתם ב"אוצר הסת"ם". הרב קרינסקי הביע את התפעלותו מהבנין המפואר ורחב הידיים והפעילות הרבה המתקיימת בו, הן במרכז המבקרים, הן בייצור מוצרי סת"ם מהודרים ומשלוחם לשלוחים בכל רחבי העולם, והן מבית הכנסת "היכל מנחם מענדל" עבור הקהילה המקומית. במהלך הסיור הוצג בפני האורחים ספר תורה מיוחד, העתק של ספר התורה של הרבי, שזה עתה הסתיימה כתיבתו, בדרכו לאחד השלוחים בניו יורק.

טרם צאתו הוצגו בפני הרב קרינסקי קלסר המברקים והמכתבים מהרבי לרב קפלן ע"ה, חלקם, סיפר, הוא זוכר שהוא הקליד בעצמו במסגרת עבודתו במזכירות הרבי.

מוסדות נוספים ביקשו לארח את המשלחת בביקור, אך עקב הלו"ז הצפוף הם נאלצו לסיים את הביקור בשלב זה ולחזור למרכז הארץ לקראת חזרתם לניו יורק. הרב קרינסקי וחברי המשלחת איחלו לרב קפלן המשך הצלחה רבה בבניין עיר הקודש צפת ומוסדות חב"ד בה, שתהיה ראויה לקבלת פני משיח צדקנו.

צפו בגלריית תמונות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.