הרצל קוסאשוילי | יום י"א אייר ה׳תשפ״ב 12.05.2022

שנה אחרי האסון המחריד: כך תראה השנה ההילולא בהר מירון

צביקה טסלר, פרויקטור מירון, מדבר עם COL לקראת ההילולא הגדולה, שנה אחרי האסון הכבד • האם בטוח השנה להגיע להר? "אני מתחייב שעשינו כל מה שיכולים" • האסון: "הכתובת הייתה על הקיר" • האזינו לראיון המלא
שנה אחרי האסון המחריד: כך תראה השנה ההילולא בהר מירון
צילום: חרדים10 ומנדי הכטמן

צביקה טסלר, פרויקטור ההילולא במירון, העניק הערב (חמישי) ראיון נרחב להרצל קוסאשוילי, בתכנית ליל שישי ברדיו COL, והסביר כיצד ייראו השנה חגיגות ל"ג בעומר סמוך לציון הרשב"י במירון.

"ההילולא השנה תהיה שונה משנים קודמות", הקדים טסלר. "אנחנו נוהגים בעקבות ההמלצות של וועדת החקירה. תהיה הדלקה אחת ולא ריבוי של הדלקות בהר, לא יחולק מזון בהר, יראה אחרת.

"מקווה שההילולא תהיה שלימה, תעבור בשלום, ואף אחד לא יפגע".


האזינו לראיון המלא >>


מכירת הכרטיסים להילולא במירון נפתחה השבוע, ונסגרה בתוך זמן קצר לאחר שכל הכרטיסים אזלו. כל עולה להר יוכל לשהות בו, לפי התכנון, כ-4 שעות בלבד.

לדברי טסלר, "תהיה היערכות משטרתית מוגברת בהר במהלך ההילולא, אנחנו יכולים לומר מה יהיה הממוצע של אדם בהר, והוא עומד ממילא על ארבע שעות. השנה אין מוקדי משיכה, אין מזון וכדומה, ולכן ההערכה שלנו היא שזה הזמן שיצטרכו וירצו להיות בהר.

"בארבע שעות אפשר להספיק. אנחנו מעריכים שהזרימה הטבעית של הקהל תהיה של ארבע שעות. אני אומר את זה כאן ומבקש לנצל את הבמה כדי למסור לקהל שישארו בהר ארבע שעות. כולם רוצים לשמוח, פשוט להתחשב אחד בשני".

במהלך הראיון נשאל טסלר, אם כאבא לילדים, יוכל להבטיח, ככל שניתן בדרך הטבע, כי העלייה להר השנה הינה בטוחה. הוא השיב: "אני יכול להתחייב שעשינו את כל מה שיכולים לעשות כדי שההילולא תהיה כמו שצריך.

"אני משער שכמו כל אירוע מורכב עשינו טעויות, אבל השקענו הרבה בשביל שההילולא תהיה בטוחה. בסוף הביטחון תלוי גם בציבור. אם הציבור יהיה משמעתי וישתף פעולה יהיה בטוח להיות בהר".

בתגובה לשאלה אם סגנון ההילולא השנה, תשמר גם לשנים הבאות, אמר טסלר: "השנה אנחנו פועלים בהתאם להמצלות הביניים של ועדת החקירה, שתקפות לשנת תשפ"ב.

"אני עצמי שוחחתי עם הרבה אנשים בשביל ללמוד את האירוע וכולם סיפרו לי שחשו מצוקה, כמעט אסון, בשנים הקודמות. ולכן - נגיד את זה ככה - האסון לא היה כרעם ביום בהיר אלא כרעם ביום סגריר. ברור שמה שהיה לא יכול להימשך. מה שעושים השנה נאמן לוועדת הביניים. מאמין שחלק מהעקרונות ימשכו בשנים הבאות. האם הכל ימשך? ימים יגידו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.