מערכת COL | יום י"א אייר ה׳תשפ״ב 12.05.2022

הנוער הנושר בחב"ד, ההכנות במירון ותהלוכות הענק שחוזרות

מצוקת הנוער הנושר בחב"ד, חזרת תהלוכות ל"ג בעומר הענקיות אחרי הקורונה, כוכב הילדים המפורסם שהפך לדמות המזוהה עם התהלוכות | שנה לאסון הכבד במירון: ההכנות בהר, ופרויקטור ההילולא מדבר עם COL
הנוער הנושר בחב
צילומים: ארכיון COL, באדיבות המצלמים וחרדים10

כמדי ליל שישי ב-COL: תכנית מרתקת, אקטואלית וחסידית לסוף השבוע, בהגשת הרצל קוסאשוילי.

השבוע, ברובה עוסקת התכנית בל"ג בעומר המתקרב - בתהלוכות ברחבי הארץ, ובפעולות במירון, שנה אחרי האסון הכבד שטלטל את העולם היהודי. כמו כן עוסקת התכנית בנושא החינוך.

המשפיע ואיש החינוך הרב שלמה חיים קסלמן יהיה כאן וידבר על מצוקת הנוער המתמודד (הנושר) בכפר חב"ד, על הסיבות להיקפים של התופעה ועל דרכי הפיתרון. הרב קסלמן שנמצא בקשר מתמיד עם נוער כזה בכפר חב"ד, יספר על הקשיים מולם ניצבים הנערים וגם על הצורך לאהבה בלתי אמצעית, כמו גם ההכרה שהקדשת זמן לחינוך ילדינו מידי יום היא קריטית משלבים מוקדמים ביותר. 

מהצד השני של המתרס, נשוחח גם עם הרב אליהו וילהלם, מנהל קריית החינוך אהלי תמימים עתיד בכפר חב"ד שידבר על הסלקציה המתבקשת לנערים שבאים בשערי המוסד בראשו הוא עומד, וגם על הצורך של ההכרה מצד ההורים ברמת הילד, וזאת בכדי למנוע זעזועים עתידיים. לדבריו: "הביקוש ללימודים במוסד אותו אני מנהל הולך וגובר משנה לשנה".

ל"ג בעומר בעוד פחות משבוע, והשנה יחזרו התהלוכות המסורתיות במתכונת המוכרת, מלפני עידן הקורונה כפי שהיה בשנתיים האחרונות. הרב נפתלי ליפסקר מנהל אגף הסניפים בצעירי חב"ד יהיה כאן וייתן סקירה על החידושים בתהלוכות השנה. הוא גם ידבר על רעשי הרקע שנשמעו בעבר מצד גורמים עוינים שטענו ל'הדתה' בתהלוכות של חב"ד, ועל ביטוי לאסון מירון הקשה שיינתן השנה בתהלוכות, והוא גם יספר לאיזו תהלוכה הוא הכי מתחבר.

אחד האומנים שהפך להיות הכי מזוהה עם התהלוכות המפורסמות, הוא כוכב הילדים יובל שם טוב, הידוע בכינויו 'יובל המבולבל'. בשיחה עימו יספר יובל על תחילת דרכו בתהלוכות המפורסמות ועל החיבור שלו עם האידיאות של חב"ד והמסרים שמועברים בתהלוכה. הוא גם ידבר על הפוסט שפרסם בשבוע שעבר לאחר פיגוע הרצח הנורא באלעד, בו הוא קרא לחבריו האמנים לעצור רגע את השגרה ולחשוב על מה שקורה בארצנו המדממת. ולא תאמינו בין כמה תהלוכות הוא ידלג השנה באמצעות אופנוע.

פרויקטור מירון צביקי טסלר, מדבר על העבודה הקשה מסביב לשעון בכדי ששמחת ההילולא בהר מירון לא תיפגע בצל השינויים וההגבלות, כמו גם התקווה שנעשו כל המהלכים לביטחון האירוע והמשתתפים. ״המפתח להצלחת האירוע זה ערבות הדדית״ הוא אומר, ומשתף בתחשיבים שהובילו להגבלת נוכחות לארבע שעות לכל קבוצת חוגגים שתורשה להיכנס להר. לדבריו, היה כדאי שמתווה כזה יהיה גם בשנים הבאות ולא רק אירוע חד פעמי.

לסיום, איש מירון, ר' יוסף חיים בולטון, שהקים את 'הכנסת אורחים בולטןו', יספר על הסיבה והדרך להקמת המוסד שאירח מידי שנה עד לאסון הקשה אשתקד, אלפי יהודים שעברו בחצר ביתו ונהנו מארוחות כיד המלך, הוא יבחר את ניגון השבת לו. בין לבין ניגונים ווקאלים ברוח הימים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.