COL | יום י"א אייר ה׳תשפ״ב 12.05.2022

אני מתפלל על הילדים שלי | הרב זלמן וישצקי

 "אני מתפלל על הילדים שלי, שלא יפחדו מהשריטות שלי": לרגל פרשת 'אמור' העוסקת בחינוך, מקדיש הרב זלמן וישצקי, שליח הרבי בבאזל את טורו השבועי על נושא חינוך הילדים עם פרפרזה מעניינת על שירו של חנן בן-ארי
אני מתפלל על הילדים שלי | הרב זלמן וישצקי
"אני מתפלל על הילדים שלי": כותב השורות הרב זלמן וישצקי, כסנדק בברית מילה (ארכיון)

"אני מתפלל על הילדים שלי, שלא ירשו את השריטות שלי": כך שר חנן בן ארי המוכשר ואיתו בקול ובשקט עוד אלפים של אבות ואמהות. האיש המוכשר הזה מצליח עם מילים מהחיים להגיע לכל המגזרים, הוא שר את הלב של כולם, והאמת היא שהוא כלל לא שר, הוא מתפלל, ואיתו עמו מתפללים עשרות אלפים. כי ככה זה, מי לא יתפלל על הילדים שלו? יש אפילו גרסה באידיש לתפילה הזאת.

יוצא לי לשבת בזום עם הורים שמבקשים ומחפשים עצה ודרך איך להיות יותר טובים. אנשים אמיצים שמישירים מבט ומחפשים לתקן את מה שנשבר, לרפא את הפצע ואולי גם את הפצוע, לשפר את הקשב, ובגדול לתת ביטוי נכון ללב המלא באהבה ולאפשר לו להגיע אל הבן והבת שמתחבאים מאחורי חומה של שתיקה וחושבים שלאף אחד לא אכפת מהם.

מישהו הפנה אותי באחת השיחות אל השיר הזה ואמר, אני באמת מתפלל שהם לא ירשו את השריטות שלי. חשבתי על זה הרבה ואמרתי לו שלעניות דעתי, גם אם אצליח בזה שהם לא ירשו את השריטות שלי, הם ודאי יקבלו חדשות וטריות ישר ממני. כי ככה זה בעולם, אנחנו מעבירים את זה מדור לדור, מקבלים שריטה או צריבה, מתקנים את שלנו אבל כנראה שבהכרח יוצרים חדשה אצל ילדינו.

יש לך שבעה ילדים אמרתי לו, מתוקים וטובים שיהיו בריאים, כל אחד הוא עולם מלא, אדם אחר לחלוטין. לא רק בגוף אלא גם בנפש, לא רק בדרך החשיבה אלא גם בדרך ההרגשה. זו הסיבה שילדים שבאו מאותם הורים בדיוק, חלקם יתבגרו ויחיו בהרגשה שהאבא והאמא שלהם הם הכי טובים בעולם, ואחרים יגידו אחרת או אפילו ההיפך. שני ילדים מאותם הורים ומאותה משפחה, האחת תחיה בהרגשה שאמא תמיד שם בשבילה והאחרת אולי תחווה את האמא כאחת שלא מסוגלת להכיל ולקבל אותה. ואין לנו מידי הרבה מה לעשות עם זה, לכל אחד חסכים אחרים, כלים אחרים, והם יחוו את זה בסוף בדרכם, לא נוכל להכריח אותם להרגיש מה שאנו רוצים שהם ירגישו.

 •

כן, נוכל לבקש ולחפש להיות אנשים טובים יותר, אותנטיים יותר, ככה שהאנשים הכי קרובים אלינו יזכו לפגוש אותנו, את הלב שלנו, את מה שבאמת משמח אותנו וגם את מה שבאמת מעציב או מדאיג אותנו. שיפגשו אותנו.

התפלל על עצמך שתדע לתת להם ברגע נתון את מה שאתה יכול לתת. אך זכור, יש זמנים שיש לך את היכולת לתת את כל כולך, ויש רגעים שאתה לא יכול, וזה בסדר.

התפלל על עצמך שתדע לתת להם כלים להתמודד עם השריטות שאתה ואשתך תתנו להם, שיידעו להתרומם מהם ודרכם.

נתפלל על עצמנו, שנזכה לאפשר לנשמות שהקב"ה הפקיד בידנו להביא את השליחות שלהם לעולם בלי פחד ומורא.

'אני מתפלל על הילדים שלי' כך שרתי איתו יחד, 'שלא יפחדו מהשריטות שלי, שלא ירתעו גם מהשריטות שלהם, שיהיו שמחים תמיד'.

לכבוד פרשת אמור שנקרא בשבת בחו"ל. פרשה של חינוך, שהרש"י הראשון שלה מבקש "אמור ואמרת, להזהיר גדולים על הקטנים" והרבי הקפיד לקרוא את המילה 'להזהיר' במשמעות של זוהר. כלומר, על הגדולים לדאוג שהקטנים יאירו ויזהירו כזוהר הרקיע.

שבת שלום,
הרב זלמן וישצקי

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.