מערכת COL | יום י' אייר ה׳תשפ״ב 11.05.2022

מטוס על הכביש: בואו לסיבוב על הפורד אקספלורר האימתני

אחרי שורת כתבות שבחנו רכבי 7 מקומות נדושים ונפוצים, הגיע הזמן לעבור שוב למשהו פחות שגרתי. בפעם הקודמת היה זה קדילאק XT6 היוקרתי והפעם זהו הפורד אקספלורר האימתני
מטוס על הכביש: בואו לסיבוב על הפורד אקספלורר האימתני

רבות כבר כתבנו כאן על רכבי שבעת המקומות שהפכו לנפוצים מאוד בעשור האחרון. בשנים האחרונות אין בנמצא יצרנית רכב שאין לה רכב מהסגמנט הזה להתהדר בו, ולנו, כבני המגזר החרדי ההיצע הזה כמובן מועיל מאוד.

אחרי שורת כתבות שבחנו רכבי 7 מקומות נדושים ונפוצים, הגיע הזמן לעבור שוב למשהו פחות שגרתי. בפעם הקודמת היה זה קדילאק XT6 היוקרתי והפעם זהו הפורד אקספלורר האימתני. זה לא היה מתוכנן, אבל נראה שבסופו של דבר האקספלורר הוא כמעט מתחרה של הקדילאק מאשר של שאר המתחרים הראויים כמו שברולט טראוורס, טויוטה היילנדר ויונדאי פליסאייד.

למה? כי בסוף שניהם רכבים אמריקאים, ובסוף שניהם מרווחים וחזקים ועם תדמית עשירה מהשאר שהוזכרו לעיל. הטראוורס והיילנדר, עם כל הכבוד לכל אחת בתחומה, עדיין במדור אחר, מעט יותר נמוך. אגב, וזה סעיף חשוב עבור הקונה הפוטנציאלי, בשוק רכבי היד השניה האקספלורר מבוקש מאוד ומחירו גבוה משמעותית יחסית למתחרים כך שיש כאן שיקול מהותי נוסף.

אגב, האקספלורר לא שונה רק במובן היוקרתי כפי שכבר הבנתם, אלא גם בכך שנוסף לגרסת השבעה מקומות הוא מציע גם גרסא של ששה מקומות בלבד, שאותה בחנו כעת. מה זה אומר? נראה בהמשך.

*

החזית החיצונה של האקספלורר מרשימה ומוחצנת. זה רכב שחף מגינוני צניעות וסגפנות וכשתיסעו איתו יהיה ברור לכולם מי מלך הכביש. במבט חיצוני אין ספק שבפורד כיוונו כאן לשברולט טראוורס, אבל הם בפורד לקחו, ובהצלחה, את העיצוב לכיוון שלהם. גלגלי המגנזיום האימתניים מוסיפים גם הם בתורם ליצירת מראה מושלם.

בפנים, כצפוי תגלו מושבים רחבים מעור בצבע בז, שמשתלבים היטב עם דיפון תא הנוסעים הצבוע בשחור קודר ומשולב בפסי כרום לרוב לצד פסי עץ מוברשים. המושבים עצמם נוחים מאוד ומרווחים וגם יושבים מבוגרים מאחור לא יצטרכו לוותר על כלום. כדי לגרום לתא הנוסעים להיות מרווח עוד יותר, הפתיעו בפורד והפכו את הדגם שעליו ביצענו את נסיעת המבחן לכזה המכיל ששה מקומות ולא שבעה כסטנדרט. זה מאפשר לשורה השנייה להיות מרווחת הרבה הרבה יותר, כשלא תגלו כאן שורת של שלשה כסאות אלא של שניים נפרדים וביניהם חלל.

האקספלורר תמיד היה רכב מרשים מבחוץ ומבפנים, אבל בעוד בעבר בפורד התקמצנו בדגמים שונים, וגם בו, על מערכות בטיחות כלשהן, ביודעם שהרכבים של החברה יחטפו בכל מקרה, הופתעת בסעיף הזה. אמנם אין פה טאצ' של 'פרימיום' מיוחד, אבל זה עדיין לא כפי שחשבתי. בפורד לא התקמצנו ופרגנו ביד רחבה.

ומה הוא כולל? ובכן, כמובן כניסה ויציאה ללא מפתח; יתירה מכך, האקספלורר קולט את התקרבותכם (או התרחקותכם) אליו ונפתח (או נסגר) לבד. לפני שניגע גם בסעיפי הבטיחות, רק נזכיר את הפריטים הנוספים הקשורים בנוחות: חוגת הילוכים עגולה המרשימה, גג הנפתח, כסאות מתכווננים חשמלית ועם זיכרון, חימום וקירור המושבים מלפנים ומאחור, מזגן מפוצל מלפנים ועם יכולת שליטה עצמאית מאחור, גג פנורמי וגג נפתח, חלונות אחוריים כהים, מצלמות היקפיות 360 מעלות, מראות צד עם עמעום אוטומטי למניעת סינוור, וילונות נגללים מאחור, קיפול מושבים חשמלי לכל שלשת השורות, מערכת שמע עוצמתית עם 12 רמקולים והטענה אלחוטית.

בצד הבטיחותי תגלו כמובן את מערכת התראה לסטייה מנתיב, מערכת תיקון סטייה, איתות שטח מת במראות הצד, בקרת שיוט אדפטיבית, אוטו הולד וידית הילוכים אלקטרונית. אגב, משהו מעניין שלא ראיתי בשום רכב אחר זו המערכת שמשתלטת על ההגה ומחזירה אותו למסלול במקרה ואבדתם שליטה וסטיתם מהדרך בפתאומיות. זה לא תיקון סטיה רגיל שמותקן פה, ושלא יכול לתקן דבר כזה.

*

מטבע הדברים, לצד היוקרה והנוחות, סיבה עיקרית לרכישת האקספלורר - רכב שמחירו מתחיל ב-320,000 שקל היא היכולת המכנית שלו שהופכת אותו למטוס על הכביש. כזו שמשכת מעט את קשיי היום יום ומאפשרת לכם להגיע למחוז חפצכם במהירות, בקלות ועם הרבה אנרגיה מתפרצת.

עד כמה מתפרצת, ובכן הוא מצויד במנוע עם 300 כוחות סוס המפיק מומנט מרבי של 42.8 קג"מ. לכך יש לצרף גם תיבת הילוכים אוטומטית ספורטיבית בעלת 10 יחסי העברה שיחדיו מביאים את הקרנף הזה ל-100 קמ"ש בתוך כ-8 שניות, בנינוחות מרשימה ללא שתרגישו אפילו בגרגר של התאמצות.

בניגוד לרכבים אחרים, האקספלורר לא משתנק לרגע בשעה שההילוכים מועברים מבלי משים ומד המהירות מטפס בחדות כלפי מעלה. הוא חד, מדוייק, מהיר ובומבסטי. שווה כל שקל. 

שני פריטים חשובים מאוד הם תא המטען הענק המציע לכם להעמיס 506 ליטר גם כשכל המושבים פתוחים - נתון אדיר שקשה להתחרות בו, וכן צריכת הדלק המגוחכת יחסית שעמדה על ליטר דלק לכל 10.4 קילומטר של נהיגה די מאומצת. כשהתחלתי את הנסיעה הזו, ועוד יותר כשהאצתי אתו וגיליתי את המנוע הנדיב הייתי בטוח שאסיים עם צריכה של 1 ל-7.

הרבה זמן לא ראיתי רכב אמריקאי כה מפנק שמפתחיו לקחו בחשבון את צריכת הדלק. אמנם, כפי שכתבנו בעבר על רכבים אחרים, למי שיש כסף לרכוש מכוניות שכאלו, עוד כמה מאות שקלים בחודש לא משחקים, אבל בכל זאת מדובר בסעיף חשוב ולו בגלל הרצון של היצרן למנוע מהלקוח הוצאה מיותרת.  

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.